toptane toptane .

toptane

كامپوزيت چيست؟

بسياري از افراد به دلايل مختلفي از جمله سيگار كشيدن، مصرف نوشيدني هاي اسيد دار مانند نوشابه، عدم رعايت بهداشت دهان و دندان و … دندان هايشان دچار پوسيدگي و تغيير رنگ مي شود كه اين مورد براي بسياري از افراد نگران كننده و ناخوشايند است. امروزه با پيشرفت دانش دندانپزشكي روش هاي زيبايي متعددي در اين زمينه به وجود آمده و باعث بهبود ظاهر دندان و رفع نواقص ظاهري دندان مي شود. كامپوزيت دندان معمولا به جنس كامپوزيت ونير است و لايه نازكي دارد. اين ماده خميري مانند است و طيف رنگي مختلفي دارد كه به توصيه بهترين دكتر كامپوزيت در تهران و متناسب با رنگ دندان هاي سالم بيمار تعيين مي شود.

كامپوزيت قادر است مشكلات ظاهري دندان از جمله فاصله دندان، لب پريدگي، بد فرمي و … دندان را رفع كند و اغلب براي ترميم دندان ها به كار مي رود. كامپوزيت ها را از نظر شكل و مواد مي توان به 4 گروه تقسيم كرد كه در ادامه به آن اشاره مي كنيم:

كامپوزيت ميكروفيلد: اين نوع از كامپوزيت از ذرات ريز تر و استحكام كمتري برخوردار است، اما سطح صافي دارد و براق تر و درخشان تر هستند. انجام كامپوزيتبه اين روش راحت تر است و به اين دليل كه استحكام كمتري دارند براي دندان هاي جلويي قابل انجام مي باشد.
كامپوزيت هيبريد: اين نوع كامپوزيت مقاومت زيادي در برابر ساييدگي دارد و از ذرات بزرگتري برخوردار است و معمولا براي دندان هاي خلفي به كار مي روند.
كامپوزيت نانوفيلد: اين مدل كامپوزيت ها از جديدترين نوع كامپوزيت مي باشند و استحكام و مقاومت خوبي در برابر ساييدگي دارند. كامپوزيت هاي نانوفيلد از پاليش پذيري خوبي برخوردار هستند و علاوه بر استحكام از زيبايي هم برخوردار مي باشد.
كامپوزيت هاي آي پي اس: اين نوع كامپوزيت از لحاظ ظاهري به لمينت سراميكي شباهت دارند و استحكام زياد و ثبات رنگ بالايي دارند.
هر كدام از اين نوع كامپوزيت ها را مي توانيد با توجه به وضعيت و سلامت دهان و دندان، همچنين با نظر دندانپزشك، در كلينيك بهترين دكتر كامپوزيت در تهران انجام دهيد.

مراحل انجام كامپوزيت دندان
همانطور كه گفته شد كامپوزيت يكي از پرطرفدارترين و رابج ترين روش زيبايي در دندانپزشكي است و در مدت كوتاهي قابل انجام است. اين روش بايستي توسط دندانپزشك متخصص انجام شود و از مهم ترين اقدامات براي انجام اين روش جست و جو و انتخاب بهترين دكتر كامپوزيت در تهران است كه با مراجعه به ايشان به راحتي اين روش را مي توانيد انجام دهيد و دندان هاي خود را ترميم كنيد. از جمله مسائل ديگر كه بايد به آن دقت كنيد و از آن اطلاع داشته باشيد، مراحل انجام اين روش است.

در ادامه به برخي از مراحل كامپوزيت دندان اشاره خواهيم كرد:

همانطور كه در بالا گفته شد اولين اقدام براي انجام كامپوزيت انجام دادن تحقيقات و انتخاب يكي از بهترين دكتر كامپوزيت در تهران است. با مراجعه به ايشان دندانپزشك وضعيت دهان و دندان شما را مورد بررسي قرار مي دهد و درباره مناسب بودن اين روش و انجام آن بهترين مشاوره را به شما مي دهد.
در مرحله دوم بعد از تاييد انجام اين روش توسط دندانپزشك، بايستي رنگ كامپوزيت را انتخاب كنيد. بهترين دكتر كامپوزيت در تهران رنگ هاي كامپوزيت را در كنار دندان شما قرار مي دهد و درباره انتخاب رنگ مناسب به شما راهنمايي و مشاوره مي دهد، سپس مي توانيد با توجه به سليقه خود و راهنمايي دندانپزشك، رنگ مناسب را انتخاب كنيد. لازم است بدانيد براي انتخاب رنگ بهتر است رنگ دندان را متناسب با رنگ پوست خود انتخاب كنيد.
مرحله سوم تميز كردن دندان ها و آماده سازي آن ها مي باشد. در پروسه انجام كامپوزيت دندان، مانند لمينت نيازي به تراشيدن ميناي دندان ها نيست اما بايستي سطح دندان ها از هر نوع جرمي پاكسازي شود. بهترين دكتر كامپوزيت در تهران قبل از انجام كامپوزيت مواد غذايي و جرم روي دندان را پاك مي كند و اگر دندان ها دچار پوسيدگي باشند، آن را رفع مي كند.
در مرحله بعدي روي سطح دندان اسيد شويي انجام مي دهد. هدف انجام اين كار انجام پيوند بين مواد كامپوزيت و دندان ها مي باشد. در اين مرحله دندانپزشك سرنگي كه حاوي ماده ژل مانند است را روي دندان ها مي گذارد و بعد از تقريبا 15 ثانيه شست و شو داده مي شود. بعد از انجام اين مرحله دندان ها كاملا براي انجام كامپوزيت آماده هستند.
در اين مرحله دندانپزشك عاملي براي پيوند دادن كامپوزيت روي دندان ها قرار مي دهد و با يك برس كوچك اين ماده را روي دندان مي گذارد. در نهايت 10 تا 20 ثانيه نور ليزر را به سطح دندان مي تاباند.
در مرحله بعدي دندانپزشك كامپوزيت را روي دندان مي گذارد و آن را فرم مي دهد كه لازم به ذكر است مرحله فرم دهي كامپوزيت تاثير بسزايي در نتيجه مي گذارد. دندانپزشك كامپوزيت را به صورت لايه لايه روي دندان قرار مي دهد، به اين دليل كه كامپوزيت فرم مناسب و طبيعي داشته باشد، نياز به دقت و ظرافت زيادي دارد كه اين مورد به هنر بهترين دكتر كامپوزيت در تهران وابسته است.
بعد از قرار دادن لايه كامپوزيت روي دندان و مناسب بودن فرم آن، دندانپزشك به مدت 10 تا 40 ثانيه نور ليزر را به سطح كامپوزيت مي تاباند و مواد را روي دندان سفت مي كند.
بعد از سفت شدن كامپوزيت، دندانپزشك سطح آن را با استفاده از ابزار مخصوص دندانپزشكي پاليش مي كند. با انجام اين كار دندانپزشك سطح صاف و درخشاني ايجاد مي كند و ظاهر طبيعي خواهد داشت. در نهايت كامپوزيت انجام مي شود، در صورتي كه مراجعه كننده مايل به تغيير در شكل و فرم كامپوزيت باشد، بهترين دكتر كامپوزيت در تهران آن را انجام مي دهد.
توصيه هاي مراقبتي بهترين دكتر كامپوزيت در تهران

كامپوزيت به اصلاح طرح لبخند كمك ويژه اي مي كند اما برخي توصيه هاي مراقبتي وجود دارد كه لازم است به آن عمل كنيد. اين مراقبت ها باعث مي شود نتيجه خوبي از اين روش كسب كنيد و كامپوزيت دندان شما طول عمر زيادي داشته باشد. در ادامه به برخي از توصيه هاي مراقبتي بهترين دكتر كامپوزيت در تهران اشاره مي كنيم:

در روز اول بعد از انجام كامپوزيت از مصرف مواد غذايي رنگي و مصرف نوشيدني هاي رنگ داري مانند قهوه و چاي و … خودداري كنيد.
سعي كنيد بهداشت دهان و دندان را مرتبا و هميشه رعايت كنيد.
براي سلامت لثه ها حداقل روزي دو مرتبه از نخ دندان استفاده كنيد، چرا كه اگر لثه ها ملتهب شوند، مي تواند منجر به خرابي دندان ها شود.
براي باز كردن مواد غذايي و مواردي مانند بطري و … از روكش هاي دنداني خود استفاده نكنيد زيرا باعث آسيب زدن به دندان مي شود.
سعي كنيد مواد غذايي كه شامل مواد رنگي هستند را مصرف نكنيد، چرا كه كامپوزيت دندان بسيار لكه گير است و دندان شما رنگ بدي به خود مي گيرند.
سعي كنيد مرتب به دندانپزشك خود مراجعه كنيد و چكاپ منظم انجام دهيد.
بعد از انجام كامپوزيت از استعمال دخانيات پرهيز كنيد.
كانديد هاي نامناسب كامپوزيت دندان

كامپوزيت دندان را مي توانيد در بهترين كلينيك دندانپزشكي در تهران انجام دهيد. اين روش بر خلاف اينكه روشي محبوب و پرطرفدار است اما براي برخي افراد مناسب نمي باشد، در ادامه به افرادي كه كامپوزيت براي آن ها نامناسب است اشاره مي كنيم:

افرادي كه عادت به انجام دندان قروچه دارند: ساييدن دندان ها به هم باعث ايجاد آسيب به هر نوع روكش دنداني از جمله كامپوزيت مي شود.
كساني كه بهداشت دهان و دندان را رعايت نمي كنند: رعايت بهداشت دندان ها امر واجبي است كه براي سالم نگه داشتن دندان و روكش هاي دنداني واجب است. با مسواك زدن و نخ دندان كشيدن مي توانيد سلامت دهان و دندان را رعايت كنيد و سلامت روكش كامپوزيت را حفظ كنيد.
كساني كه آسيب ديدگي شديد دندان دارند: يكي از كاربرد هاي كامپوزيت علاوه بر زيبايي، رفع برخي نواقص ظاهري دندان مانند رنگ بد دندان، فاصله بين دندان ها، كج بودن جزئي دندان و لب پريدگي دندان مي باشد. اما لازم به ذكر است درصورتي كه اين نواقص و آسيب ديدگي ها شديد باشند، كامپوزيت براي آن ها پيشنهاد نمي شود.
همپنين كساني كه برجستگي دندان آن ها بيشتر است، ترجيحا بايستي لمينت سراميكي را جايگزين كامپوزيت دندان كنند. لمينت دندان ضخامت كمي دارد و براي دندان هاي برجسته مناسب تر است. براي انجام اين روش مي توانيد به بهترين تخصص لمينت در تهران مراجعه كنيد.
در كل براي انجام اين روش بايستي در ابتدا هدف خود را بابت انجام كامپوزيت دندان مشخص كنيد كه قصد داريد كدام مشكل ظاهري و زيبايي دندان شما رفع شود و همچنين بايستي حتما با بهترين دكتر كامپوزيت در تهران مشورت كنيد تا وضعيت دهان و دندان شما را بررسي كند. در نهايت دندانپزشك با توجه به وضعيت شما بهترين و مناسب ترين روش را به شما معرفي مي كند.

عوامل موثر در ماندگاري كامپوزيت

يكي از موارد مهم كه براي انجام كامپوزيت بايد از آن اطلاع داشته باشيد، طول عمر كامپوزيت است. كامپوزيت دندان معمولا بين 5 الي 10 سال عمر مي كند، اما قابل ذكر است براي افزايش طول عمر كامپوزيت مواردي دخيل است كه در ادامه به برخي از آن ها اشاره مي كنيم:

تخصص و مهارت بهترين دكتر كامپوزيت در تهران
جنس و نوع كامپوزيت دندان
عادت هاي غذايي فرد
مراقبت هاي دهان و دندان
وضعيت و شرايط دهان و دندان و لثه
مزايا و معايب كامپوزيت دندان

كامپوزيت دندان علاوه بر زيبايي دندان به زيبايي و جذاب شدن چهره هم مي افزايد. لازم است بدانيد از جمله روش هاي ديگر كه براي ترميم دندان و رفع نواقص ظاهري دندان پيشنهاد مي شود، لمينت دندان است كه براي انجام آن مي توانيد به بهترين كلينيك دندانپزشكي در تهران مراجعه كنيد. كامپوزيت دندان همانند روش هاي ديگر زيبايي در حوزه دندانپزشكي از جمله لمينت و … داراي معايب و مزايايي مي باشد كه در ادامه به آن اشاره خواهيم كرد.

مزايا كامپوزيت دندان:

از جمله مزاياي مهم كامپوزيت دندان مي توان به ترميم آن اشاره كرد. به اين صورت كه اگر به هر دليلي كامپوزيت دچار آسيب ديدگي، لب پريدگي و … شود دندانپزشك مي تواند آن را درمان كند. بهترين دكتر كامپوزيت در تهران براي انجام اين كار روي سطح آسيب ديده مواد كامپوزيت مي گذارد و آن را پاليش مي كند، در نهايت مجددا دندان ها زيبا و ترميم مي شوند.
مقاومت و استحكام مطلوب كامپوزيت يكي از مزاياي قابل توجه اين روش مي باشد، در صورتي كه مراقبت هاي لازم دهان و دندان را رعايت كنيد، ماندگاري خوبي خواهد داشت.
كوتاه بودن پروسه درماني از مزاياي ديگر اين روش مي باشد. كامپوزيت دندان در 1 جلسه قابل انجام است.
در اين روش سطح دندان خيلي كم تراشيده مي شود.
روكش هاي كامپوزيتي نسبتا از روكش هاي سراميكي قيمت پايين تري دارند.
معايب كامپوزيت دندان:

يكي از معايب كامپوزيت دندان رنگ پذيري زياد اين روش مي باشد. به اين دليل بايستي دهان و دندان را رعايت كنيد و همچنين مصرف دخانيات و سيگار را قطع كنيد.
امكان دارد روكش هاي كامپوزيتي در اثر جويدن عذاهاي سفت لب پر و شكسته شوند، به همين دليل بهتر در رابطه با مصرف مواد غذايي سفت احتياط كنيد.
طول عمر كامپوزيت دندان نسبت به روكش لمينت سراميكي كمتر است.
كلام آخر

كامپوزيت دندان روشي پرطرفدار و رايج است كه به عنوان زيبايي و ترميم، همچنين رفع نواقص ظاهري انجام مي شود. كامپوزيت لايه نازكي است خميري شكل كه روي دندان قرار مي گيرد، به فرم و ابعاد مناسب شكل داده مي شود و در نهايت روي دندان سفت مي شود. اين روش را مي توانيد نزد بهترين دكتر كامپوزيت در تهران انجام دهيد.

از شما عزيزان سپاس گزاريم كه ما را تا پايان اين مقاله همراهي كرديد. سايت جراحتو همواره سعي داشته شما عزيزان را با بهترين دكتر كامپوزيت در تهران آشنا كنيم. در صورت داشتن هر گونه سوال و يا انتقاد و پيشنهاد، مي توانيد از طريق سايت با ما در ميان بگذاريد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۰۶:۲۷ توسط:mbina موضوع: نظرات (0)

كامپوزيت چيست؟698

سفيد بودن دندان ها كمك بزرگي به زيبايي چهره مي كند كه بايد شما در ابتدا با خميردندان و مسواك دندان هاي خود را تميز كنيد اما در صورتي كه دندان ها زرد يا بد فرم شدند مي توانيد از كامپوزيت استفاده كنيد.

كامپوزيت دندان را با نام لمينيت كامپوزيتي شناخته شده است كه بايد اين ماده را بر روي قسمت بيروني دندان قرار داد؛ اين ماده تناژ رنگي متفاوتي از رنگ سفيد دارد و بدين معناست كه مي توان متناسب با رنگ پوست انسان يا حتي رنگ دندان هاي ديگر، طبيعي ترين رنگ را فرد انتخاب نمايد.

مي توان كه از كامپوزيت براي تغيير دادن فرم يا رنگ دندان استفاده كرد؛ دندان هايي كه داراي بي نظمي هاي كمي هستند، به طور معمول با كامپوزيت درمان مي شوند؛ با كامپوزيت ونير نيز فاصله اي كه بين دندان ها وجود دارد را مي توان برطرف كرد و البته در صورتي كه فاصله هاي بسيار زياد يا بي نظمي هاي بيش از اندازه وجود داشته باشد، نياز به درمان هاي ديگر دارد.

در ضمن از اين مواد براي روشن تر كردن رنگ دندان ها نيز مي توان استفاده كرد؛ افرادي كه دندان زرد رنگي دارند، يا به دليل كشيدن سيگار و خوردن قهوه رنگ دندانهايشان تيره شده است، انجام روش كامپوزيت توسط بهترين دكتر كامپوزيت در ايران پيشنهاد مي شود.

مراحل كامپوزيت دندان به چه صورت است؟
براي كامپوزيت دندان بايد مراحلي طي شود تا شما دندان هايي زيبا دارا شويد كه اين مراحل طبق گفته بهترين دكتر كامپوزيت در تهرانپارس به شرح زير مي باشند :

در اولين مرحله‌، براي آماده سازي دندان ها در صورت نياز هرگونه كار مربوط به زيبايي و درماني دندان مانند ليفت لثه انجام مي شود.
اگر كه نياز باشد يك آماده سازي كوچك بر روي دندان فرد بايد انجام شود.
در اين مرحله بايد رنگ كامپوزيت دندان به درستي انتخاب شود‌.
پس از آن بايد دندان ها را ايزوله كرد، اسيد زد، شست و خشك كرد.
انواع مختلف كامپوزيت مورد استفاده قرار مي گيرد و بهترين دكتر كامپوزيت در پونك شروع به انجام كامپوزيت ونير مي‌كند.
در اين مرحله ونير كامپوزيت را پاليش و تكميل مي كنند.
فيزيولوژيك لثه بعد از درمان شستشو مي شود.
هزينه كامپوزيت در تهران
زماني كه شما اقدام به زيبايي دندان هاي خود و انجام كامپوزيت مي كنيد، بايد هزينه هايي را در اين باره بپردازيد كه موارد مختلفي بر روي هزينه كامپوزيت تاثير مي گذارد كه بايد در ابتدا در نظر گرفته شوند.

به عنوان مثال اگر تعداد دندان هايي كه بايد كامپوزيت شوند بيشتر باشد، هزينه كامپوزيت نيز افزايش مي يابد و در ضمن نوع كامپوزيت نيز مي تواند بر روي هزينه ها تاثير بگذارد و در صورت بهتر بودن جنس كامپوزيت بايد مبلغ بيشتري پرداخت شود.

به طور كلي موارد مختلفي مي توانند اين هزينه ها را كاهش يا افزايش دهند؛ در صورتي كه مي خواهيد از هزينه كامپوزيت اطلاعات كافي كسب كنيد، مي توانيد به سايت ما مراجعه كنيد و پاسخ سوال خود را بيابيد.

براي انتخاب كامپوزيت چه معيار هايي وجود دارد؟

مهم ترين معياري كه براي انتخاب كامپوزيت وجود دارد، صورت فرد بيمار است و بايد بهترين دكتر كامپوزيت در شهرك غرب در ابتدا به چهره فرد توجه نمايند و به نكات زير توجه كنند :بهتر است افرادي كه صورتشان بيضي شكل و كشيده است، از كامپوزيت هاي مربعي شكل استفاده كنند.كساني كه فرم صورتشان گرد مي باشد بهتر است كه از كامپوزيت هاي برجسته و بلند استفاده نمايند.بهتر است كساني كه فرم صورتشان قلبي شكل است از ونيرهاي گرد و كوتاه استفاده كنند.كساني كه چهره آن ها حالت مربعي شكل است مي توانند از ونير كامپوزيت هاي گرد استفاده نمايند.

كامپوزيت دندان چه عوارضي در بر دارد ؟

در صورتي كه شما به دليل وجود هر نوع ناهنجاري يا مشكل در دندان خود، براي كامپوزيت دندان اقدام مي كنيد بايد ابتدا اطلاعات كافي در رابطه با عوارض و مشكلات آن داشته باشيد؛ اين عوارض در ادامه ذكر مي شوند :

كامپوزيت دندان نسبت به لمينت طول عمر كامپوزيت كمتري دارد.
ممكن است كه با گذر زمان كامپوزيت زرد شود و رنگ آن تغيير كند.
كامپوزيت دندان داراي هزينه‌هاي جانبي بسيار زيادي است.
نمي توان كه با كامپوزيت بيماري‌هاي دهان مثل آفت دهان و دندان درمان كرد.
اندازه هاي آن را نميتوان تغيير داد و آن ها را جا به جا كرد.
تورم در لثه ها رخ مي دهد.
موجب به وجود آمدن ظاهري مصنوعي در رنگ هاي بسيار روشن آن مي شود.
كامپوزيت دندان با چه مزايايي همراه است؟

همان گونه كه در قسمت قبلي عوارض و مشكلاتي كه به دليل كامپوزيت رخ مي دهد براي شما ذكر شد، در ادامه برخي از مزايا و فوايدي كه با كامپوزيت همراه است را برايتان شرح خواهيم داد :هزينه كامپوزيت در مقايسه با لمينت مقرون به صرفه است.پس از اين كه نصب مي شود، دكتر مي تواند كه آن را اصلاح كند.هيچ گونه آسيبي به ميناي دندان در زمان چسباندن كامپوزيت وارد نمي شود.هر يك از روكش هاي كامپوزيتي مقاومت بسيار بالايي دارند.دكتر مي تواند كه كامپوزيت ها را ترميم كند.كامپوزيت تاثير زيادي در زيبايي ظاهر دندان ها دارد.مدت زمان كوتاهي براي نصب اين روكش كامپوزيتي طول مي كشد.دكتر روكش كامپوزيت را مي تواند بردارد.بعد از اين كه ونير كامپوزيت نصب مي شود، هيچ گونه حساسيتي به وجود نمي آيد.

انواع كامپوزيت دندان به چه صورت است؟

كامپوزيت داراي انواع مختلفي مي باشد كه انواع آن به شرح زير مي باشند :

كامپوزيت ماكروفيل يا درشت دانه : ذرات كامپوزيت ماكروفيل به طور تقريبي ۱۰ الي ۱۵ ميكرومتر بزرگ تر مي باشند؛ درشت بودن ذره‌ها، موجب بالاتر رفتن دوام و مقاومت مواد شده است اما كار پوليش را به مراتب سخت تر مي‌كند؛ اخيرا ماكروفيل‌ها ديگر مورد استفاده قرار نمي گيرند.
كامپوزيت ميكروفيل يا ريز دانه : ذرات ميكروفيل كوجك تر از ۱۰۰ نانومتر مي باشند و اين مسئله موجب راحت تر شدن پوليش مي شود اما اين نوع كامپوزيت، در مقايسه با كامپوزيت ماكروفيل، دوام و استحكام بسيار كمتري دارند.
كامپوزيت دندان هيبريد، ميكرو هيبريد و نانو هيبريد : از نظر ابعاد، ذرات اين دسته از كامپوزيت‌ها به ۲ دسته قابل تقسيم بندي هستند و برخي در محدوده ۱۰ الي ۱۵ ميكرومتر و برخي ديگر در محدوده ۴۰ ميكرومتر هستند؛ ميكروهيبريد و نانو هيبريد ها هر دو در دسته كامپوزيت‌هاي هيبريد اند كه تقريبا اندازه ذرات آن‌ها از ۱۰۰ نانومتر كمتر مي باشند و مزيت آن ها مقاومت در برابر ساييدگي و عيب شان از دست دادن زيبايي به مرور زمان است.
نانو كامپوزيت : نوع ديگري از كامپوزيت‌ها، نانو كامپوزيت مي باشد كه اندازه ذره‌هاي آن تقريبا ۲۰ نانومتر است و براي از بين بردن مشكلات كامپوزيت‌هاي هيبريدي قابل استفاده مي باشند؛ اين نوع كامپوزيت در برابر ساييدگي مقاومت بسيار خوبي دارند؛ قابليت پوليش خوبي دارد و براي ترميم دندان‌هاي عقبي هم كاربردي مهم دارند.
كلام آخر

در مقاله امروزمان تمام تلاش خود را كرديم تا شما را با موضوع كامپوزيت دندان و انواع و مزايا و معايب آن آشنا كنيم و در ضمن ۱۰ تا از بهترين دكتر كامپوزيت در تهران را به شما معرفي كرديم تا بتوانيد دكتر مورد نظرتان را به راحتي انتخاب كنيد.

از اين كه تا پايان مقاله با ما همراه بوديد از شما ممنونيم و در صورتي كه هر گونه انتقاد يا پيشنهاد در اين زمينه داريد مي توانيد از طريق سايت تاپتنا با ما درميان بگذاريد. لازم به ذكر است، در صورتي كه در منطقه وليعصر تهران هستيد و قصد انجام كامپوزيت را داريد، پيشنهاد مي كنيم به مقاله ما با عنوان بهترين دكتر كامپوزيت در وليعصر مراجعه نماييد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۳۹:۱۵ توسط:mbina موضوع: نظرات (0)

سنگ كليه در ايران

كليه ها مسئوليت تصفيه پسماند و مايعات اضافي بدن ما انسان ها را بر عهده دارند، اما گاهي اوقات جرمي سخت در آن ها شكل مي گيرد كه سنگ كليه ناميده مي شود. به طور كلي سنگ كليه ها معمولا وقتي در بدن ايجاد مي شوند كه حجم زيادي از پسماند ها در بدن ما وجود داشته باشد، در حلي كه مايعات زيادي درون كليه ما نباشد. پسماند بدن مي تواند در برگيرنده مواد معدني و ديگر موادي باشد كه با يك ديگر تركيب مي شوند تا سنگ هايي با ابعاد و اندازه هاي مختلف ( از دانه ماسه تا يك لوبيا و حتي هم اندازه با توپ پينگ پنگ ) بسازند.

همين طور دفع طبيعي سنگ كليه ( يعني فرايند خارج شدن سنگ از كليه و حركت آن به داخل حالب يا همان لوله باريكي كه ادرار را به سمت مثانه انتقال مي دهد ) معمولا با درد زيادي همراه است. برخي زنان حتي مدعي هستند كه اين درد از زايمان نيز بدتر مي باشد و به طور معمول اين درد از ناحيه پهلو و يا كمر، دقيقا در زير دنده‌ ها شروع مي‌ شود و به سمت ناحيه تحتاني شكم و يا لگن حركت مي‌ كند و زماني كه سنگ وارد مجاري ادراري مي‌ شود، شدت درد تغيير مي‌ كند.

چرا دچار سنگ كليه مي شويم ؟
در ابتدا جالب است بدانيد كه امكان ابتلا به سنگ كليه در افراد سفيد پوست بيشتر از اسپانيايي تبار ها يا آمريكايي هاي آفريقايي تبار مي باشد. هم چنين بيماري هايي نظير ديابت، فشار خون بالا و چاقي مي توانند ريسك ابتلا به بيماري سنگ كليه را افزايش دهند و هم چنين توجه داشته باشيد كه افراد سالم نيز در معرض اين بيماري قرار دارند. اما به طور كلي عواملي كه مي توانند باعث بروز سنگ كليه شوند، عبارت اند از :

عدم نوشيدن آب كافي
عدم دريافت كلسيم كافي
رژيم غذايي مملو از نمك يا شكر
مصرف بيش از اندازه غذاهايي غني از اگزالات شامل مغزها، اسفناج، شكلات و چايي هاي خاص
نوشيدن انواع نوشابه كه مي تواند شامل فسفات و مقادير بالاي شكر باشد.
مصرف بيش از اندازه پروتئين
كمبود سيترات در مواد غذايي مصرفي (ماده اي كه به پيشگيري از توليد سنگ منجر مي شود)
علائم سنگ كليه چيست ؟
سنگ كليه تا زماني كه حركت نكند و ثابت باند، هيچ علامتي ندارد و مشكلات از وقتي شروع مي شوند كه سنگ در كليه ما جا به‌ جا شود و يا به سمت ميزناي (لوله‌ اي كه هر كليه را به مثانه وصل مي‌ كند) به راه افتد. در اين حالت، برخي يا همه موارد زير مشاهده مي‌ شوند:

درد شديد و متناوب در پهلو و پشت، پايين‌ تر از سطح دنده‌ ها كه ممكن است به پايين شكم تير بكشد.
سوزش ادرار
ادرار صورتي، قرمز يا قهوه‌ اي
ادرار بد بو يا تيره
تهوع و استفراغ
احساس نياز مداوم به دفع ادرار
افزايش تعداد نوبت‌ هاي دفع ادرار بيش از حد عادي
تب و لرز در صورت وجود عفونت
كم شدن حجم ادرار
انواع سنگ كليه
اگر نوع يا جنس سنگ كليه را از ثبل بدانيم، علت تشكيل سنگ را مي فهميم و بهترين دكتر سنگ كليه در ايران راحت تر مي‌ تواند براي پيشگيري از تشكيل دوباره آن ما را راهنمايي كند. انواع سنگ هاي كليه از لحاظ تركيبات سنگ عبارت اند از :

سنگ كلسيمي : بيشتر سنگ‌ هاي كليه از جنس اُگزالات كلسيم هستند؛ اگزالات يك ماده طبيعي است كه در برخي غذا ها وجود دارد و در كبد نيز توليد مي‌ شود. هم چنين برخي از سبزيجات، ميوه‌ ها، مغزيات و شكلات حاوي مقدار زيادي اگزالات هستند.

سنگ ستراويتي : اين نوع سنگ كليه در پاسخ به يك عفونت؛ مانند عفونت دستگاه ادراري ايجاد مي‌ شوند. اين سنگ‌ ها مي‌ توانند به سرعت بزرگ شوند و معمولا اندازه بزرگي دارند و به همين علت حركت نمي‌ كنند و علائك زيادي نيز ندارند.

سنگ اسيد اوريكي : اين نوع سنگ كليه در افرادي ايجاد مي‌ شود كه مايعات كمي مي‌نو شد و در عين حال بدنشان آب زيادي از دست مي‌ دهد. هم چنين افرادي كه غذا هاي سرشار از پروتئين مي‌ خورند و يا نقرس دارند نيز ممكن است به اين نوع سنگ كليه دچار گردند.

سنگ سيستيني : اين نوع سنگ فقط در كساني ديده مي‌شود كه به يك اختلال ارثي دچار هستند.

در صورت امكان بهتر است سنگ را براي تعيين جنس به آزمايشگاه تحويل بدهيم، و آزمايش خود را با بهترين دكتر كليه در تهران در ميان بگذاريد.

كلام آخر

در مقاله ي امروز سعي كرديم تا اطلاعات مفيد و مورد نيازي در رابطه با بيماري هاي كليوي براي شما عزيزان ذكر كنيم و در ضمن ۱۰ تا از بهترين دكتر سنگ كليه در ايران را به شما معرفي كرديم تا بتوانيد با خيالي راحت پزشكان مورد نظر خود را انتخاب كنيد.

از اين كه تا پايان مقاله ما را همراهي كرديد از شما بسيار سپاس گزاريم و در مواردي كه هر گونه انتقاد يا پيشنهاد در رابطه با بهترين دكتر سنگ كليه در ايران داريد مي توانيد از طريق سايت با ما در ميان بگذاريد.
 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۲۰:۵۲ توسط:mbina موضوع: نظرات (0)

ساختار و عملكرد كليه به چه صورت است؟


كليه ها به شكل لوبياي قرمز متمايل به قهوه‌اي مي باشند كه در سمت چپ و راست در پشت حفره شكمي قرار دارند و كه هر يك از آن ها در هر سمت ستون فقرات قرار دارند و در انساني كه بالغ باشد، تقريبا 12 سانتي‌متر است كه وزن هر كليه در مردان 170-125 گرم و در زنان 155-115 گرم مي باشد.مي توان گفت كه به طور كلي كليه راست كمي كوچك‌تر و پايين‌تر از چپ مي باشد تا فضا براي كبد ايجاد كند؛ كليه‌ها از شريان‌هاي كليوي خون را دريافت مي‌كنند و پس از آن خون از طريق سياهرگ‌هاي كليوي خارج مي‌شود.كليه انسان نقش تصفيه كردن ‌خون را بر عهده دارد و مي تواند كه مواد زائد را به خوبي حذف كند و نقش كنترل كننده تعادل مايعات بدن را بر عهده دارد و سطوح الكتروليت‌هاي مناسب را حفظ مي‌كند.كليه‌ها نقش بسيار اساسي در حفظ كردن تعادل مايعات بدن و تنظيم كردن فشار‌خون و ساير عملكردها دارد؛ خون به كليه وارد مي‌شود و موجب دفع شدن مواد زائد مي‌شود و در صورت نياز نمك، آب و مواد‌معدني تنظيم مي‌شوند.
كليه چه وظايف ديگري بر عهده دارد؟
پزشكان بر اين باورند كه وظيفه كليه ها حفظ كردن هموستاز مي باشد كه اين مسئله بدين معناست كه آن ها سطح مايعات، تعادل الكتروليت‌ها و عواملي ديگر را كه موجب ثابت شدن و راحت شدن محيط داخلي بدن مي شوند را مديريت مي‌كنند؛ ساير وظايف كليه عبارتند از :
1. كنترل كردن توليد گلبول قرمز
2. تقويت كردن استخوان و توليد ويتامين‌ D
3. تنظيم كردن PH
4. دفع كردن مواد زائد و سموم از بدن
5. توليد كردن هورمون‌هايي كه فشار‌خون را كنترل مي‌كند
براي سلامت كليه بايد به چه نكاتي توجه كرد؟
در صورتي كه مي خواهيد ‌‌كليه شما دچار هيچ گونه مشكل يا بيماري نشود، بايد به برخي نكات و توصيه ها توجه كنيد كه برخي از آن ها به شرح زير مي باشند :
- بايد از مصرف بيش از اندازه نمك خودداري كنيد.
- بايد از مصرف كردن بيش از حد شكر خودداري كنيد.
- آب كافي بنوشيد
- از استعمال دخانيات خودداري كنيد.
- از خوردن نوشابه پرهيز كنيد.
- هر روز ورزش كنيد.
- از مصرف خودسرانه داروها خودداري نماييد.
درمان بيماري كليه
نحوه درمان اين بيماران بستگي به درجه بيماري و ميزان پيش رفتگي آن دارد و در مراحل اوليه با تجويز داروهايي خاص قابل درمان است، اما در مراحل حادتر و انتهايي اين بيماران به دياليز منظم يا حتي پيوند كليه نياز دارند. در دياليز از دستگاهي استفاده مي‌شود كه محصولات اضافي و فضولات و فلويدهاي اضافه را از خون بدن خارج مي‌كند و آن را تصفيه مي‌كند.دو نوع دياليز براي اين بيماران وجود دارد، در نوع اول آن كه HD ناميده مي‌شود، بيمار هفته‌اي سه مرتبه يا بيشتر بايد به مركز دياليز برود و تا اتمام درمان به ماشين مربوط به دياليز وصل باشد. اما نوع دوم آن كه PD ناميده مي‌شود، معمولاً هر روز انجام مي‌شود كه در اين روش با استفاده از لوله‌اي كه هنگام پيوند كليه در قسمت نيم تنه بالاي بيمار قرار داده‌اند فضولات و مواد سمي از داخل كليه انسان خارج مي‌شود. و براي تحت نظر بودن مي توانيد از مطلب بهترين دكتر كليه در ايران پزشك مورد نظر خود را انتخاب كرده و آزمايش هاي مورد نياز خود را با پزشك خود در ميان بگذارد.
علت عفونت كليه چيست؟
عفونت كليه يكي از بيماري هاييست كه ممكن است براي فردي رخ دهد و بسياري از افراد اين بيماري را در طول زندگي خود تجربه مي كنند؛ عفونت كليه را با نام پيلونفريت نيز مي شناسند كه در كل از مجراي ادرار يا همان مثانه آغاز مي گردد و به يكي از كليه ها يا هر دو كليه انتقال مي يابد؛ در صورت رخ دادن بيماري عفونت كليه بايد به طور فوري به پزشك مراجعه كرد زيرا اگر اين عفونت به درستي درمان نشود، ممكن است آسيب جدي به كليه ها وارد كند يا باكتري‌ها مي‌توانند به جريان خون فرد بيمار سرايت كنند و يك عفونت خطرناك به وجود آورند؛ به طور معمول جهت درمان عفونت كليه از داروي آنتي بيوتيك استفاده مي كنند.بيشتر مواقع افراد مي توانند با توجه به علائم بدن خود، متوجه عفونت در كليه هايشان شوند، برخي از علائم عفونت كليه شامل تب، لرز، درد پشت، پهلو (flank) يا كشاله ران، درد شكم، تكرر ادرار، فشار شديد و مداوم براي ادرار كردن، احساس سوزش يا درد هنگام ادرار كردن، تهوع و استفراغ، چرك يا خون در ادرار (هماچوري)، ادرار بد بو است.گاهي اوقات خطر مبتلا شدن به عفونت ادرار در برخي افراد بيشتر است؛ كساني كه سيستم ايمني بدنشان ضعيف است ممكن است زودتر از بقيه افراد به اين مشكل مبتلا شوند؛ خانم ها مجراي ادرارشان بسيار كوتاه است و اين امكان وجود دارد، باكتري ها راحت تر و سريع تر به مثانه برسند و عفونت رخ دهد؛ كساني كه اعصاب اطراف مثانه شان به مشكل برخورده باشد، مثانه زودتر دچار مشكل عفونت مي شود؛ در ضمن افرادي كه براي مدت زمان طولاني به دليل ابتلا به برخي بيماري هاي ديگر، مجبور به استفاده از سوند ادراري بوده اند، كه در اين صورت فرد بيمار مستعد بيماري عفونت ادرار و كليه مي شود.
انواع بيماري كليه چيست؟
ممكن است كه كليه انسان بنا به دلايل مختلفي دچار بيماري و مشكل شود كه اين بيماري ها به شرح زير مي باشند :سنگ كليه : اين بيماري جزو شايع ترين مشكلات كليه است كه اين مشكل هنگامي رخ مي دهد كه مواد معدني و مواد موجود ديگر خون در كليه متبلور مي شوند و موجب تشكيل شدن توده هاي جامد (سنگ) مي شوند؛ به طور معمول سنگ كليه هنگام ادرار كردن از بدن خارج مي شود؛ ممكن است كه دفع سنگ كليه بسيار دردناك باشد ولي به مرور زمان موجب ايجاد شدن مشكلات جدي مي شوند. براي درمان سنگ كليه و نشان دادن آزمايش هاي لازم و ويزيت شدن لازم است به بهترين دكتر كليه در تهرانپارس مراجعه كرده و سنگ كليه خود را درمان كنيد.گلومرولونفريت : اين بيماري مربوط به التهاب گلومرول است كه گلومرول ها در كليه ها، ساختارهاي بسيار كوچك دارند كه موجب تصفيه شدن خون مي شوند؛ ممكن است كه گلومرولونفريت به دلايل مختلفي از جمله عفونت ها، داروها يا ناهنجاري هاي مادرزادي ايجاد شود (اختلالي كه در طول يا اندكي پس از تولد رخ مي دهد) و به طور معمول به خودي خود بهتر مي شود.بيماري كليوي پلي كيستيك : اين نوع از بيماري كليوي نوعي اختلال ژنتيكي محسوب مي شود كه موجب رشد كردن تعداد زيادي كيست (كيسه هاي كوچك مايعات) در كليه ها مي شود كه اين گونه كيست ها مي توانند موجب اختلال در عملكرد كليه اختلال شوند و باعث بروز نارسايي كليه شوند. (شما بايد بدانيد كه كيست كليه به طور معمول شايع است و تقريباً بي ضرر است؛ بيماري كليوي پلي كيستيك يك بيماري جداگانه و جدي تر است.)براي درمان اين مشكل مي توان به مقاله بهترين دكتر كليه در دهكده المپيك مراجعه كنيد و از پزشكان كمك بگيريد.عفونت ادراري : عفونت ادراري (UTIs) به معناي وجود يك نوع عفونت باكتريايي است كه در هر قسمت از دستگاه ادراري رخ مي دهد؛ عفونت هاي مثانه و مجراي ادرار از جمله شايع ترين نوع آن مي باشند كه مي توان كاملا راحت آن را درمان كرد و به ندرت به مشكلات سلامتي ديگر منجر مي شوند؛ در صورتي كه اين عفونت ها درمان نشوند، مي توانند به سوي كليه ها گسترش يافته و باعث نارسايي كليه شوند.
انواع سنگ كليه
اگر نوع يا جنس سنگ كليه را بدانيم، علل تشكيل سنگ را بهتر درك مي‌كنيم و بهترين دكتر مجاري ادراري در تهران بهتر مي‌تواند براي پيشگيري از تشكيل دوباره آن ما را راهنمايي كند. بنابراين، در صورت امكان بهتر است سنگ را براي تعيين جنس به آزمايشگاه تحويل بدهيم، و با دكتر خود آزمايش خود را در ميان بگذاريم.
بيماري هاي كليوي چه نشانه هايي دارند؟
زماني كه كليه دچار بيماري و مشكل مي شود، برخي نشانه ها و علائمي در بدن ظاهر مي شوند كه از طريق اين علائم مي توان حدس زد كه كليه دچار مشكل شده است، در اين صورت بايد شما در ابتدا به مطب بهترين دكتر كليه در تهران مراجعه كنيد تا ايشان بتواند به درستي درمان را شروع كنند؛ اين علائم به شرح زير مي باشند :
- دكتر اورولوژي خاطر نشان مي كنند، يكي از رايج ترين نشانه هاي بيماري هاي كليه اين است كه فشار خون فرد بالا مي رود.
- در ادرار فرد خون با پروتئين مشاهده مي شود.
- آزمايش كراتينين خون، بالاتر از ۲/۱ ميلي گرم در دسي ليتر در زنان و ۴/۱ ميلي گرم در دسي ليتر در مردان(كراتينين ماده دفعي است كه توسط كليه هاي سالم از خون خارج مي شود.) در بيماري هاي كليوي، سطوح كراتيني در خون ممكن است افزايش يابد.
- فرد در طول روز مخصوصا هنگام شب دچار تكرار ادرار مي شود .
- فرد دچار مشكل در ادرار كردن دارد يا اين كه ادرار او درد آور است.
- بيمار به ويژه كودكان در چشم ها، دست ها و پاها تورم را احساس مي كند.
كلام آخردر مقاله امروز تلاش خود را به كار گرفتيم تا در رابطه با كليه و بيماري هاي كليوي نكاتي را براي شما ذكر كنيم و در ضمن 10 تا از بهترين دكتر كليه در تهران را به شما معرفي كرديم تا بتوانيد براي بيماري هاي خود به مطب دكتر مورد نظر مراجعه كنيد.از اين كه تا انتهاي مقاله امروز ما را همراهي كرديد از شما بي نهايت ممنونيم و در صورتي كه هر گونه انتقاد يا پيشنهاد در رابطه با كليه داريد مي توانيد از طريق سايت تاپتنا با ما در ميان بگذاريد. همچنين در صورتي كه قصد انجام خدمات زيبايي را داريد، پيشنهاد مي كنيم به حوزه جراحي و زيبايي در سايت ما مراجعه نماييد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۱۰:۲۳ توسط:mbina موضوع: نظرات (0)

توصيه هاي بعد از عمل ليپوماتيك

پس از عمل ليپوماتيك يا پيكرتراشي، ممكن است براي چند روز در ناحيه درمان احساس ناراحتي كنيد و اگر ناحيه عمل در پوست سر شما قرار دارد، ممكن است سردرد تنشي را تجربه كنيد. علائم معمولا با مصرف داروهاي بدون نسخه مانند استامينوفن يا ايبوپروفن به مدت 1 تا 3 روز قابل كنترل هستند. هم چنين مي توانيد طبق دستور ارائه دهنده خود، يخ را به صورت دوره اي روي محل جراحي شده اعمال كنيد. هم چنين بايد حدود يك هفته از ورزش هاي سنگين خودداري كنيد تا زخم جراحي شما بهبود بيابد.

ليپوماتيك براي چه كساني مناسب نيست؟
اكثر افراد ليپوساكشن را به عنوان يك روش سريع و آسان مي شناسند اما مانند هر روش جراحي ديگري، نبايد آن را ساده در نظر گرفت؛ اگرچه ليپوساكشن نسبتاً ايمن است ولي براي كساني كه شرايط سلامت خاصي دارند، مي تواند خطرناك باشد؛ ليپوماتيك براي كساني كه بدن شان بسيار چاق است، مناسب نمي باشد زيرا جراحي بايد در همه قسمت هاي بدن اين افراد انجام گيرد در حالي كه استفاده زياد از اين روش خطرات و مشكلاتي را براي بيمار به همراه دارد؛ پزشكان به افراد چاق توصيه مي كنند ابتدا يك دوره ورزش و رژيم غذايي مناسب براي چند ماه يا يك سال داشته باشند، سپس در صورت لزوم اين كار را انجام دهند.

افرادي كه باردار اند يا داراي مشكلات جدي قلبي يا اختلالات لخته شدن خون هستند، نبايد تحت جراحي ليپوساكشن قرار گيرند، زيرا امكان دارد در معرض خطر عوارض جدي و تهديد كننده زندگي مثل از دست دادن خون بسيار زياد باشند؛ با اين حال، افراد بالاي 18 سال مي توانند ليپوساكشن انجام دهند، اما افراد بالاي 45 سال ممكن است در معرض خطر عوارضي از جمله هماتوم (تورم خون در خارج از رگ هاي خوني)، عفونت و ترومبوآمبولي وريدي (لخته شدن خون در وريد) باشند.

افراد كه سيگاري اند در معرض خطر بيشتري براي ابتلا به عفونت جدي به نام نكروز پوست بعد از ليپوساكشن هستند؛ نكروز پوست در صورت عدم درمان فوري مي تواند كشنده باشد و در واقع، حدود 30 درصد از افراد مبتلا به نوعي نكروز پوست – نه لزوماً به دليل ليپوساكشن – مي ميرند؛ به همين علت است كه جراحان مي گويند سيگاري ها حداقل 3 هفته قبل از ليپوساكشن سيگار را ترك كنند.

ليپوماتيك چه عوارضي دارد؟
ليپوماتيك نوعي جراحي ليپوساكشن است كه باعث تجزيه و مكيدن چربي از بدن مي شود. اغلب در شكم، ران ها، باسن، گردن، چانه، قسمت فوقاني و پشت بازوها، ساق پا و پشت استفاده مي شود. چربي از طريق يك ابزار توخالي كه به عنوان كانولا شناخته مي شود، خارج مي شود.

خطرات حين جراحي ليپوماتيك

جراحي ليپومانيك با برخي عوارض زير ممكن است همراه باشد:

سوراخ كردن زخم ها يا جراحات ساير اندام ها
عوارض بي هوشي
سوختگي هاي ناشي از تجهيزات، مانند پروب هاي اولتراسوند
آسيب عصبي
خطر عوارض معمولا با حجم عمل و هم چنين مهارت‌ ها و آموزش خاص جراح مرتبط است.
شوكه شدن
هر جراحي بزرگ خطر خونريزي، عفونت و واكنش نامطلوب به بي هوشي را به همراه دارد.
عوارض جانبي ليپوماتيك

عوارض جانبي ديگر روش ليپوماتيك در ادامه ذكر مي شوند :

كبودي شديد كه ممكن است چند هفته طول بكشد.
التهاب و تورم؛ ممكن است تا 6 ماه طول بكشد تا برطرف شود.
ترومبوفلبيت؛ يك لخته خون در رگ ايجاد مي شود كه باعث التهاب و عوارض بيشتر مي شود.
بي نظمي هاي كانتور؛ اگر خاصيت ارتجاعي پوست ضعيف باشد، اگر زخم به روشي غيرعادي بهبود يابد، يا اگر برداشتن چربي ناهموار باشد، ممكن است پوست پژمرده، موج دار يا برآمده به نظر برسد.
بي حسي؛ ناحيه آسيب ديده ممكن است براي مدتي بي حس شود، اما اين معمولا موقتي است.
عفونت؛ به ندرت ممكن است پس از جراحي ليپوماتيك عفونت پوستي رخ دهد.
سوراخ شدن اندام داخلي؛ اين اتفاق بسيار نادر است.
مشكلات كليوي يا قلبي؛ با تزريق و يا مكش مايعات، تغيير سطح مايعات بدن ممكن است باعث مشكلات كليوي يا قلبي شود.
آمبولي ريه؛ چربي وارد رگ هاي خوني شده و به ريه ها مي رود و گردش خون در ريه ها را مسدود مي كند. اين مشكل مي تواند تهديد كننده زندگي باشد.
واكنش آلرژيك؛ بيمار ممكن است به داروها يا مواد مورد استفاده در حين جراحي حساسيت داشته باشد.
سوختگي پوست؛ حركت كانولا ممكن است باعث سوختگي اصطكاكي پوست يا اعصاب شود.
عمل ليپوماتيك چگونه انجام مي شود؟
اين روش كم و بيش مشابه ليپوساكشن است. ليپوماتيك از فناوري صداي مادون صوت، ارتعاش و نوتاسيون براي شكستن سلول هاي چربي استفاده مي كند. لوله كانولا به داخل بافت هاي چربي وارد مي شود و با حركت چرخشي و ارتعاش آن ها را از بين مي برد. اين حركات نه به عروق و نه به سلول هاي چربي آسيب نمي رساند. با استفاده از چنين فناوري امكان مكش سلول هاي چربي كاملا بدون هيچ آسيبي وجود دارد. سلول‌ هاي چربي كه توسط ليپوماتيك ساكشن مي‌شوند، مجددا به‌ عنوان پركننده قابل استفاده هستند و مي‌ توانند در قسمت‌ هاي ديگر بدن مانند سينه، لگن، صورت و غيره تزريق شوند.

از آن جايي كه تكنيك با ليپوساكشن متفاوت است، از دست دادن خون و اسكار در اين روش حداقل است. هم چنين زمان ريكاوري كمتري مورد نياز است. برخلاف ليپوساكشن، نيازي به بستري شدن در بيمارستان نيست و بيمار معمولا بلافاصله پس از عمل ترخيص مي شود. عمل ها با توجه به ميانگين چربي هاي مكيده شده در عرض 3-2 ساعت تكميل مي شوند.

ليپوماتيك و ليپوساكشن چه تفاوتي دارند؟
ليپوماتيك در مقايسه با ليپوساكشن جايگزين بهتري است. ليپوماتيك جديدترين روش حذف چربي از بدن است كه نتيجه اي كاملا متفاوت و باورنكردني در مقايسه با ساير روش هاي حذف چربي مانند ليپوساكشن يا ليپوليز دارد. سلول هاي چربي در ابتدا به روشي كاملا فيزيكي به جاي استفاده از تشعشع يا گرما امولسيون مي شوند. امولسيون به آرامي از بدن خارج مي شود تا به پيكربندي بدن كمك كند. ايمني اين روش در مقايسه با روش سنتي ليپوساكشن بسيار بالاتر است. همچنين براي آشنا شدن با بهترين جراح ليپوماتيك در تهران مي توانيد به سايت مربوطه مراجعه فرماييد و بهترين و با تجربه ترين پزشكان را انتخاب كنيد.

كلام آخر

در اين مقاله سعي كرديم تا اطلاعات كافي در رابطه با انجام ليپوماتيك در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و در ضمن به معرفي 10 تا از بهترين دكتر ليپوماتيك در ايران پرداختيم و اميدواريم كه بتوانيد با خيالي راحت اين عمل جراحي خود را انجام دهيد و رضايت كامل داشته باشيد.

از اين كه تا پايان اين مقاله با ما همراه بوديد از شما بي نهايت سپاس گزاريم و در صورتي كه هر گونه انتقاد يا پيشنهاد در رابطه با بهترين دكتر ليپوماتيك در ايران داريد مي توانيد از طريق سايت تاپتنا با ما در ميان بگذاريد. همچنين در صورتي كه ساكن منطقه دهكده المپيك هستيد، پيشنهاد مي كنيم از سايت ما به مقاله بهترين دكتر ليپوماتيك در دهكده المپيك مراجعه كنيد.
 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۰۲:۳۳ توسط:mbina موضوع: نظرات (0)

كانديداي مناسب ليپوماتيك

برخي از افراد به دليل شرايط جسماني مناسبي كه دارند مي توانند گزينه بسيار مناسبي براي روش ليپوماتيك باشند؛ از اين رو در ادامه اين دسته از افراد را براي شما شرح خواهيم داد:

پيكرتراشي با ليپوماتيك، جزء روش هاي بسيار كم عارضه مي باشد كه مي تواند گزينه مناسبي براي بسياري از افراد باشد؛ برخي از افراد به دنبال رژيم هاي بسيار سرسخت و ورزش هاي پي در پي هستند اما نتيجه مطلوبي نمي گيرند كه در اين صورت مي توانند گزينه بسيار خوبي براي روش ليپوماتيك باشند.
آن دسته از افرادي كه سن آن ها بسيار بالا يا بسيار پايين است نمي توانند نتيجه مطلوبي از اين روش بگيرند زيرا در صورت كم بودن سن، فرد مي تواند با كمك رژيم و ورزش به هيكل موردنظر خود برسد؛ كساني كه سن آن ها بين 30 الي 50 سال است مي توانند نتيجه بسيار خوبي از اين روش بگيرند زيرا در سنين بلوغ، جسم مي تواند رشد كند و البته در سنين بالا، به دليل كاهش قدرت كشساني بدن، نتيجه خوبي كسب نمي شود.
بهترين دكتر پيكرتراشي در ايران خاطر نشان مي كنند؛ بهترين كساني كه مي توانند اين روش را انجام دهند، آن دسته از افرادي هستند كه دست كم از يك ماه پيش و پس از پيكرتراشي، از سيگار و مشروبات الكي استفاده نكرده اند و نخواهند كرد.
افرادي كه نسبت به نتايج حاصل از اين روش، توقعات بسيار منطقي دارند زيرا در غير اين صورت، ممكن است روحيه شان بسيار تضعيف گردد.
كساني كه به بيماري هاي خاص مبتلا نيستند يا از داروهاي خاص استفاده نمي كنند.
خانم هايي كه در دوران بارداري يا شيردهي نيستند زيرا ممكن است داروي بيهوشي از طريق شير وارد بدن نوزاد شود و اثر بسيار بد و منفي بر روي بدن نوزاد بگذارد.
مراقبت هاي لازم براي ليپوماتيك

براي داشتن جراحي و زيبايي مناسب با بازدهي بالا و نتيجه مطلوب، بهتر است در ابتدا به بهترين جراح ليپوماتيك در تهران مراجعه كنيد. انجام اقدامات و توصيه هاي لازم مي تواند در نتيجه عمل بسيار تاثيرگذار باشد. پس بهتر است مراقبت ها و اقدامات لازم براي قبل و بعد از عمل را جدي بگيريد. هم اكنون به مواردي از آن اشاره خواهيم كرد:

حداقل ۲ هفته قبل از عمل از مصرف دخانيات و الكل خودداري كنيد.
بهتر است سابقه پزشكي خود را با جراح در ميان بگذاريد و در صورت وجود هرگونه حساسيت به او اطلاع دهيد.
قبل و بعد از عمل، مقدار نمك مصرفي خود را كاهش دهيد.
دو هفته قبل از عمل، از مصرف ايبوپروفن يا آسپرين خودداري كنيد.
بهترين جراح پيكرتراشي در تهران خاطر نشان مي كنند؛ شب قبل از عمل، حتما استحمام نماييد.
يك هفته بعد از عمل از انجام فعاليت هاي فيزيكي و ورزش هاي شديد خودداري كنيد.
بعد از انجام اين عمل، از گن هاي تجويز شده توسط پزشك، استفاده نماييد.
بعد از انجام اين عمل، رژيم غذايي مناسبي را دنبال كنيد.
براي شستشوي بدن و استحمام از صابون استفاده كنيد و جاي زخم ها را به آرامي ماساژ و شستشو دهيد.
مزايا ليپوماتيك چيست؟

انجام عمل ليپوماتيك و پيكرتراشي مي تواند مزايا و فوايدي را به دنبال داشته باشد. ما هم اكنون در اين مقاله سعي داريم كه شما را با مزايا ليپوماتيك و بهترين روش كاهش وزن آشنا كنيم. ما را همراهي كنيد تا با مواردي از مزايا و فوايد ليپوماتيك آشنا شويد.

احتمال عفونت بسيار كم است
امكان انقباض عالي پوست وجود دارد
جمع شدن پوست و شكل دادن پوست
اين جراحي داراي درد كم و يا بدون درد است
تورم و ترشحات در اين جراحي بسيار پايين است
ايجاد فرم مناسب و متعادل سازي بدن در اين جراحي
ايجاد يكپارچگي چربي در زير پوست و رفع شل شدگي پوست
بهبود سريع و مدت زمان كم براي بهبودي در اين جراحي وجود دارد
لازم به بستري شدن افراد در بيمارستان ندارد و بعد از درمان، فرد بيمار مرخص مي شود
خستگي و آسيب جسمي در اين جراحي كم تر از ساير جراحي هاي ديگر به چشم مي خورد
در اين جراحي از بي حسي هاي موضعي استفاده مي شود و عوارضي براي بدن به دنبال ندارد
اگر كانولا هيچ بافت چربي را احساس نكند، سيستم امنيتي فعالي دارد كه اجازه توقف فوري را مي دهد
احتمال آمبوليسم چربي بسيار پايين است و تاكنون هيچ عارضه اي همانند آمپوليسيم گزارش نشده است
ليپوماتيك سينه در خانم ها چه مزايايي دارد؟

تا به امروز، كوچك‌سازي سينه بيشتر به روش ماموپلاستي انجام مي‌گرفت كه در اين روش جراحي با برداشتن چربي و پوست اضافي و انتقال دادن نوك و هاله‌ سينه به ناحيه‌اي ديگر، كوچك‌سازي، فرم‌دهي و همچنين ليفت سينه امكان‌پذير است. در ماموپلاستي با اين كه نتايج خوبي به دست مي‌آيد اما مقدار خونريزي و خطرات ناشي از جراحي سنگين در ناحيه‌ حساسي مانند سينه را هم بايد در نظر گرفت.

امروزه عمل زيبايي ليپوماتيك سينه نه به عنوان جايگزين ماموپلاستي بلكه به عنوان روشي نوين براي حل مشكل افرادي است كه صرفاً براي كوچك سازي سينه به دنبال روشي ايمن با كمترين خونريزي و جاي زخم جزئي هستند.

براي كاهش سايز سينه با روش ليپوماتيك سينه زنان، با ايجاد سوراخ هاي خيلي كوچك در اطراف سينه صرفاً عمل كوچك سازي انجام مي‌شود. با وجود اين كه جاي زخم عمل بعد از مدتي كمتر قابل تشخيص خواهد بود اما باز هم سوراخ‌ها معمولاً در نقاطي اطراف و زير سينه ايجاد مي‌شوند كه زياد در معرض ديد نباشند. تأثيرات عمل ليپوماتيك سينه زنان به شرايط سينه بستگي دارد.

با توجه به اين كه چه مقدار از سينه بافت غددي و چه مقدار بافت چربي است، نتايج تحت تأثير قرار خواهد گرفت. براي اين منظور با استفاده از ماموگرافي قبل از عمل، در مورد ميزان اثربخشي اين روش براي كاهش سايز سينه بحث مي شود. همچنين شما با مراجعه به مقاله بهترين جراح پلاستيك مي توانيد با بهترين پزشكان براي انجام انواع جراحي ها آشنا شويد و نتايج عالي از جراحي خود بگيريد.

كلام آخر

اگر خواستار انجام عمل جراحي ليپوماتيك هستيد، بهتر است بدانيد كه در ابتدا بايد به بهترين جراح ليپوماتيك در تهران مراجعه كنيد زيرا انتخاب جراح، مهارت و تبحر پزشك متخصص در نتيجه عمل شما بسيار حائز اهميت است. براي انجام اين عمل بهتر است بدانيد كه همه چيز به نظر و تشخيص علمي بهترين جراح ابدومينوپلاستي در تهران بستگي دارد چرا كه ايشان داراي تجربه كافي در انجام اين عمل هستند.

بيماران بايد در جلسه مشاوره با پزشك متخصص حضور يابند و خواسته و انتظارات خود را با پزشك در ميان بگذارند. توصيه و نكات پيشنهاد شده توسط پزشك را جدي بگيريد. بهتر است براي داشتن نتيجه مطلوب قبل از انجام اين عمل، كاهش وزن داشته باشيد تا درد كمتري را احساس كنيد. ممنون از شما دوستان گرامي كه ما را تا پايان مقاله بهترين جراح ليپوماتيك در تهران همراهي كرديد. لطفا نظرات و پيشنهادات خود را با ما در سايت تاپتنا در ميان بگذاريد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۵۱:۲۱ توسط:mbina موضوع: نظرات (0)

انواع بيماري هاي كليه


بهترين دكتر كليه در ايران تاكيد مي نمايد كه در هنگام بيماري، هر دو كليه دچار مشكل مي شوند و بايد راه هاي درمان آن را جست و جو نمود. در صورتي كه كليه توانايي خود را در دفع و تنظيم آب و مواد شيميايي از دست دهد، مايعات اضافي و مواد زائد در بدن جمع مي شوند و نارسايي كليه را پديد مي آورند. بيماري كليه داراي انواع و علت هاي گوناگوني مي باشد كه به طور كلي آن ها را به سه دسته تقسيم مي نمايد كه اين دسته بندي به شرح زير مي باشد:
1-اختلالات ارثي: اغلب اختلال هاي ارثي از زمان نوجواني به بعد نمايان مي شوند و معمولا با علائم باليني همراه هستند. يكي از شايع ترين بيماري كليوي ارثي، بيماري كليه پلي كيستيك مي باشد و از جمله بيماري هاي ارثي ديگر شامل هيپراگزالوري اوليه، سيستينوري و سندرم آلپورت و التهاب كليه مي باشند.
2-بيماري مادرزادي: اين نوع بيماري در اكثر مواقع ناهنجاري مجاري تناسلي، ادراري را سبب مي گردد و موجب انسداد و در نهايت عفونت و يا تخريب بافت كليه مي شود. در صورت پيشرفت اين بيماري، بافت كليه به طور كامل به مرور از بين مي رود و در نهايت موجب نارسايي مزمن كليه مي گردد.
3-بيماري كليوي اكتسابي: بيماري كليوي اكتسابي بسيار رايج مي باشد و اكثرا واژه عام نفريت يا التهاب كليه را به خود مي گيرد. يكي از شايع ترين نوع بيماري كليوي اكتسابي، بيماري نفريت گلومرول نفريت مي باشد كه دليل به وجود آمدن آن متفاوت مي باشد.
خصوصيات بهترين دكتر كليه در تهران چيست؟
بهترين دكتر كليه در تهران همواره داراي خصوصيات و ويژگي هايي مي باشد كه از جمله اين موارد به شرح زير مي باشد:
مدارك تخصصي خود را از دانشگاه هاي معتبر كشور كسب نموده باشد.
متعهد بودن
داراي سابقه و تجربه بسيار
رضايت كامل بيماران قبلي
داشتن دقت بالا در تشخيص و درمان بيماري
داشتن علم و دانش به روز و بهره مندي از جديد ترين متد و تكنيك هاي روز دنيا
اخلاق و رفتار صبورانه و دلسوزانه نسبت به بيماران خود
عملكرد كليه ها در بدن چگونه است؟
كليه هاي بدن شبيه به شكل لوبيا مي باشند كه در قسمت بخشي از دستگاه ادراري و در زير دنده ها و دو سمت ستون فقرات قرار گرفته است. اين كليه ها در بدن وظايف بسياري را دارند و از جمله اين وظايف شامل موارد زير مي باشند:
تنظيم فشار خون: كليه ها در بدن با تنظيم نمودن سطوح مايعات و الكتروليت ها و هم چنين برخي هورمون ها را توليد مي كند تا سبب كمك رساني در تنظيم فشار خون گردد.
پاكسازي خون و تصفيه آن: كار اصلي كليه ها تصفيه نمودن خون مي باشد به طوري كه روزانه 200 ليتر خون را تصفيه مي كنند و مواد شيميايي، مايعات اضافي، سموم و اسيدها را دفع مي نمايند.
تنظيم توليد گلبول هاي قرمز: كليه ها سبب توليد هورمون هايي مي شوند كه استخوان ها را تحريك نموده و موجب مي شوند تا گلبول هاي قرمز را توليد كنند. اين گلبول هاي قرمز اكسيژن رساني در سراسر بدن را انجام مي دهند.
حفظ نمودن سلامت استخوان ها: يكي ديگر از وظايف كليه ها، ساختن شكل فعال ويتامين دي(D) مي باشند و هم چنين فسفر و كلسيم موجود در بدن را متعادل مي سازند و در نهايت موجب تقويت كردن استخوان ها مي گردند.
روش هاي مراقبت از كليه
ورزش كردن را در برنامه روزانه خود قرار دهيد.
هرگز سيگار و قليان نكشيد.
مراقبت هاي لازم را در قبال كلسترول خود داشته باشيد.
فشار خون خود را هميشه و در همه مواقع كمتر از 120 روي 80نگهداريد.
در صورتي كه بيماري ديابت داريد، بهترين دكتر كليه در تهران از شما مي خواهد تا تحت نظر پزشك متخصص خود باشيد و تا حد امكان ديابت خود را كنترل نماييد.
به شما توصيه مي نماييم تا سالي يك بار نزد بهترين دكتر كليه در تهران برويد و چكاپ هاي لازم را انجام دهيد.
روزانه 6 الي 8 ليوان آب مصرف نماييد.
داشتن رژيم غذايي مناسب و مغذي بسياري ضروري مي باشد و مصرف حداقل 5 وعده از ميوه جات و سبزيجات تازه استفاده كنيد.
از مصرف بيش از حد نمك در روز خودداري كنيد.
در صورتي كه بهترين دكتر كليه در تهران به شما آزمايشاتي را نوشت، موظف هستيد در اولين فرصت آن ها را انجام دهيد و درمان بيماري تان را تعويق نياندازيد.
در صورتي كه سنگ كليه داشتيد، بهترين دكتر سنگ كليه در تهران به شما راه هاي درمان و رفع سنگ كليه را توصيه مي كند و از شما مي خواهد تا تمامي موارد را به خوبي انجام دهيد.
ورزشكاراني كه مواد نيروزا در حين بدنسازي مصرف مي نمايند، در صورت مصرف مداوم اين مكمل ها بر اندام ها و كليه ها آسيب جدي وارد مي كنند.
در صورتي كه با علائمي چون، سوزش ادرار، كدر و قرمز شدن رنگ ادرار، تب و لرز شديد و كمردرد و يا درد در هردو طرف دنده ها رو به رو شديد بهتر است با بهترين دكتر كليه در تهران در ميان بگذاريد و سريعا درمان را آغاز نماييد به اين علت كه شايد شما دچار عفونت هاي كليوي و يا مثانه شده باشيد.
لازم به ذكر است كه از مصرف خودسرانه داروهاي كليه و يا هر داروي ديگري پرهيز كنيد، به اين علت كه اغلب داروها از قسمت كليه جذب مي شوند.
علائم بيماري كليوي چيست؟
بهترين دكتر كليه در تهران به شما گوشزد مي نمايد كه اين امكان وجود دارد كه بيماري كليوي هيچ گونه علائمي نداشته باشند و به راحتي و بدون بروز علائم جدي و حاد شوند. حال در اين جا چند علائم هشداردهنده و اوليه ابتلا به بيماري هاي كليه را مي پردازي:
خستگي هاي پي در پي
خواب نا آرام و درهم
مشكل در تمركز نمودن
كم اشتهايي و يا از دست دادن اشتها
گرفتگي مداوم عضلات بدن
تكرر ادرار به ويژه در هنگام خواب و نيمه شب
ورم نمودن پا و مچ پا
نمايان شدن پوست خشك و پوسته پوسته شدن
پف نمودن چشم ها پس از بيداري در اوايل صبح
از جمله علائم جدي و حاد كه منجر به پيشرفت بيماري هاي كليه و نارسايي كليه مي گردد به شرح زير مي باشند:
داشتن حالت تهوع بسيار
استفراغ
افزايش ناگهاني سطح پتاسيم(هايپركالمي)
كاهش ميل جنسي
كم شدن اشتها و يا از دست دادن كامل اشتها
تغييرات در دفع ادرار
التهاب پريكارد(كيسه پر از مايعات كه قلب را پوشانده است)
احتباس مايعات در بدن
كاهش گلبول هاي قرمز كه منجر به كم خوني مي گردد.
افزايش ناگهاني سطح پتاسيم(هايپركالمي)
كلام آخر
از شما عزيزان سپاس گزاريم كه ما را تا پايان اين مقاله همراهي نموديد، سايت جراحتو سعي بر اين داشته تا شما را با بهترين دكتر كليه در تهران آشنا كند و اميدواريم كه مطالب گفته شده براي شما مفيد و سودمند واقع شده باشد. هم چنين در صورت داشتن سوال مي توانيد از طريق سايت با ما در ارتباط باشيد. هم چنين مي توانيد براي دريافت اطلاعات درباره بهترين دكتر سنگ كليه در ايران به مقاله مربوطه مراجعه كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۲۲:۲۷ توسط:mbina موضوع: نظرات (0)

انتخاب بهترين دكتر ليپوماتيك در ايران

همانطور كه مي دانيد، ليپوماتيك نيز مانند بسياري از اعمال زيبايي و درماني نيازمند دقت بسيار بالايي مي باشد و الزامي است توسط بهترين جراح پلاستيك در ايران و يا متخصص ليپوماتيك انجام پذيرد تا از بروز عوارض بعدي جلوگيري به عمل آورد. حال براي برخي افراد اين سوال پيش مي آيد كه چگونه بهترين دكتر ليپوماتيك در ايران را شناسايي نمايند و از تخصص و مهارت ايشان چطوري اطمينان حاصل نمايند؟ از اين رو در اين مقاله سعي نموديم تا حدودي به اين اشخاص كمك نماييم.معيارها و چارچوب هايي وجود دارد كه به كمك آن ها مي توان پزشكان متخصص ليپوماتيك را شناسايي نمود و به اين طريق به هدف خويش دست يافت. از جمله اين معيارها براي انتخاب بهترين دكتر ليپوماتيك به شرح زير مي باشد:

بهترين دكتر ليپوماتيك در ايران مي بايست نسبت به آناتومي بدن اطلاعات كافي را داشته باشد و مدارك تخصصي لازم را كسب نموده باشد.
از تجربه بالايي برخوردار باشد و در كارنامه عملي خويش بسياري از اعمال ليپوماتيك با نتيجه مطلوب را به ثبت رسانده باشد.
متخصص ليپوماتيك بايد در مطب و يا كلينيك خود از به روز ترين و جديدترين امكانات و تجهيزات پزشكي استفاده نمايد.
پزشكي را بهترين مي دانيم كه كليه اعمال ليپوماتيك را طبق اقدامات استاندارد و تحت نظر وزارت بهداشت و درمان انجام دهد و هيچ گونه خطر و يا عارضه اي شخص را تهديد ننمايد.
دكتر ليپوماتيك پزشكي مي باشد كه از پيشرفته ترين و نوين ترين روش هاي درماني و زيبايي به منظور تناسب اندام بهره جويد.
روند انجام ليپوماتيك
با توجه به اين كه ليپوماتيك روشي بسيار جديد در عمل لاغري مي باشد، از اين رو دستگاه مورد استفاده آن نيز به روز است. بهترين دكتر ليپوماتيك در ايران در جلسات مشاوره اي توضيحاتي مي دهد و تفاوت ميان ليپوماتيك و ليپوساكشن را چنين بيان مي كند كه روش ليپوماتيك كاملا عمل سرپايي مي باشد و بر خلاف ليپوساكشن نيازي به بستري شدن ندارد.ليپوماتيك از فناوري صداي مادون صوت، ارتعاش و نوتاسيون به منظور تحليل سازي سلول هاي چربي و لاغري بهره مي گيرد. دستگاه به كار برده شده در ليپوماتيك داراي پمپي براي توليد باد و مكش مي باشد. كانولا نيز جزء اين دستگاه محسوب مي شود كه از استيل ضد زنگ ساخته شده و اين لوله توسط بهترين دكتر ليپوماتيك در ايران به داخل بافت هاي چربي وارد شده و به كمك حركات ارتعاشي و چرخشي در از بين بردن چربي ها تاثيرگذار مي باشد. پمپي كه در سر كانولا قرار گرفته شده، چربي هاي تحليل رفته را از داخل بدن به بيرون بدن پمپاژ مي كند و سپس بهترين دكتر ليپوماتيك عمل را به پايان مي رساند و بخيه لازم را در برش ايجاد شده مي زند و در صورت استفاده از سلول هاي چربي تخليه شده، آن ها را به كمك دستگاه مخصوصي تصفيه مي نمايد.پزشك ليپوماتيك خاطر نشان مي كند كه چربي هاي تخليه شده از بدن، قابليت پر كنندگي دارند و مي توان از آن ها در برجسته سازي و پر كردن نواحي مختلف بدن اعم از: سينه ها، لگن و صورت و … استفاده كرد. نكته حائز اهميت در رابطه با ليپوماتيك اين است كه كمترين خونريزي و درد را در اين مشاهده مي نماييد و دوره نقاهت بسيار كوتاهي دارد.لازم به ذكر است، در صورتي كه ساكن شهر تهران هستيد و جوياي بهترين دكتر ليپوماتيك در تهران، به شما توصيه مي كنيم به سراغ مقاله ما با اين عنوان برويد و اطلاعات لازم را كسب كنيد.

فوايد انجام ليپوماتيك
ليپوماتيك يكي از جديدترين روش هاي لاغري به شمار مي رود كه از مزايا و فوايد متعددي برخوردار مي باشد و از جمله اين فوايد عبارتند از:بهترين دكتر ليپوماتيك در ايران در زمينه فوايد اين روش چنين بيان مي كند كه: در روش ليپوماتيك دردي را احساس نمي كنيد و يا با درد ناچيزي مواجهه مي شويد. در زير پوست ميان چربي ها يكپارچگي ايجاد مي شود و شل بودن پوست تا حد زيادي رفع مي گردد.ليپوماتيك روشي است كه باعث تناسب اندام، شكل دادن به پوست، جمع شدن و تقويت پوستي مي شود. طبق آمار به دست آمده؛ ليپوماتيك عوارض بعد از عمل ندارد و شما با عفونت و تورم، ترشحات پس از عمل روبرو نخواهيد شد و اين جزء بهترين مزاياي ليپوماتيك مي باشد.روند عمل ليپوماتيك با بي حسي موضعي صورت مي گيرد و اين بي حسي هيچ گونه عارضه اي براي بدن ندارد. از فوايد ديگر ليپوماتيك كه بهترين دكتر ليپوماتيك نيز بيان مي كند، بستري نشدن در بيمارستان و بهبودي هر چه سريع تر اين روش مي باشد.

اقدامات قبل و بعد از ليپوماتيك
بهترين دكتر ليپوماتيك در ايران برخي از اقداماتي كه منجر به مطلوب سازي روش ليپوماتيك مي گردد را شرح مي دهد و اين مراقبت ها شامل موارد زير مي باشد:

به مدت يك الي دو هفته به شما توصيه مي شود كه دخانيات و الكل را كنار بگذاريد و مصرف نكنيد.
پس از عمل بهتر است كه مدتي مايعات بيشتر مصرف نماييد تا آب از دست رفته بدن، جبران شود.
بهترين دكتر ليپوماتيك در ايران از شما مي خواهد تا دو روز قبل از ليپوماتيك از مصرف *** آسپيرين خودداري نماييد.
بهترين دكتر ليپوماتيك براي شما گن هاي مخصوصي را تجويز مي كند، پس از عمل الزامي است از آن استفاده كنيد.
فعاليت هاي ورزشي و سنگين را در روزهاي ابتدايي عمل كنار بگذاريد و سعي كنيد استراحت نماييد.
كلام آخردر روش ليپوماتيك چربي ها به طور فيزيكي و با ايجاد حركات ارتعاشي از بين مي روند و در نهايت منجر به كاهش سايز، لاغري و تناسب اندام مي شوند. اين روش در صورتي كه توسط متخصص ليپوماتيك انجام شود، هيچ گونه عارضه اي را به همراه نخواهد داشت و طي مدت زمان كوتاهي دوران نقاهت آن پايان مي يابد.از شما عزيزان سپاس گزاريم كه ما را تا پايان اين مقاله همراهي كرديد، سايت جراحتو سعي بر اين داشته تا شما را با بهترين دكتر ليپوماتيك در ايران آشنا كند و اميدواريم مطالب گفته شده براي شما مفيد واقع شده باشد و در صورت داشتن سوال و يا مشاوره با شماره هاي ذكر شده تماس حاصل فرماييد. لازم به ذكر است، اگر ساكن شهر كرج هستيد و در جست و جوي بهترين دكتر ليپوماتيك در كرج مي باشيد، به شما پيشنهاد مي كنيم به سراغ مقاله ما برويد و از اطلاعات آن بهره مند شويد.
 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۱۴:۳۲ توسط:mbina موضوع: نظرات (0)

كامپوزيت دندان در تهران


افراد بسياري هستند كه براي زيبايي هر چه بيشتر دندان هاي خود به دنبال كامپوزيت هستند و در واقع لمينت و كامپوزيت روشي مي باشد كه مي توان با استفاده از مواد رنگ دندان ( كامپوزيت دندان ) در مطب بهترين دكتر كامپوزيت در تهران و حدودا در مدت يك الي دو جلسه تمام بد فرمي ها، برخي از انواع بد رنگي ها ،فاصله هاي باز بين دندان ها، ترك هاي موجود در دندان، شكستگي هاي دندان، لب پر شدن هر يك از دندان ها، به هم ريختگي هاي دنداني بسيار كم تا متوسط و … را برطرف كرد.
مي توان كه در اين روش از كامپوزيت دندان كه جنسش پليمر مي باشد، استفاده كرد؛ از اين رو در كشورهاي بسياري در دنيا اين نوع لمينيت با عنوان ترميم هاي پلاستيكي يا رزيني هم ذكر مي شود؛ هر يك از انواع كامپوزيت هاي دنداني براي كارهاي زيبايي قابل استفاده هستند.
كامپوزيت چه نقشي برعهده دارد ؟
در واقع كامپوزيت تاثير بسيار خوبي بر روي دندان هاي هر فردي مي گذارد كه نقش هاي آن شامل موارد زير مي باشند :
فاصله بين دندان ها را از بين مي برد.
دندان ها را مرتب مي كند.
تغيير رنگ دندان ها را اصلاح مي كند.
به سفيدي و درخشندگي دندان كمك مي كند.
با بهبود طرح لبخند، جذابيت را به خنده هاي شما باز مي گرداند.
طول عمر كامپوزيت دندان چه مدت مي باشد ؟
طول عمر كامپوزيت دندان (كامپوزيت ونير) رابطه كاملا مستقيمي با رعايت كردن بهداشت دهان و همينطور مراقبت هاي فردي دارد؛ بعضي از عادات غذايي مانند خوردن غذا هاي بسيار سفت و ته ديگ، جويدن يخ و … مي تواند موجب افزايش طول عمر درمان شود؛ در واقع اگر كه كامپوزيت ونير دچار لب پريدگي يا شكستگي شود، امكان ترميم كردن آن وجود دارد؛ به طور كلي آنچه كه ما در رابطه با عنوان طول عمر كامپوزيت دندان مي توانيم بگوييم، مدت زماني مي باشد كه از زمان قرار دادن كامپوزيت در دندان تا زماني كه دچار تغيير رنگي مي شود كه تنها با عوض كردن كامپوزيت، قابل اصلاح مي باشد كه حدودا بين 5 الي 8 سال تخمين زده اند.
مراحل انجام كامپوزيت دندان در تهران به چه صورت است ؟
انجام كامپوزيت دندان نياز به طي شدن مراحل خود دارد كه بايد بهترين دكتر كامپوزيت دندان در تهران اين مراحل را يك به يك انجام دهد تا نتيجه بسيار خوبي حاصل شود؛ اين مراحل به شرح زير مي باشد :
پيش از انجام دادن لمينت و كامپوزيت دندان آن چيزي كه در اولويت كار قرار دارد اين است كه فرد بهداشت دهاني ايده آلي داشته باشد؛ بايد هر گونه جرم، پلاك و يا بيماري پريو دنتال بايد قبلا برطرف شود.
گاهي اوقات براي نشان دادن فرم كلي لبخند فرد، مدلي را به صورت موقت، كامپوزيتي بر روي دندان ها فرم مي دهند و در صورتي كه فرد راضي باشد، دكتر درمان را انجام مي دهد.
دكتر رنگ دندان فرد را با توجه به درخواست مراجعه كننده تنظيم مي كند و بايد فرد در اين مرحله از كار، با مشورت كردن با پزشكان زيبايي، رنگ لمينيت مورد نظر را براي دندان هايش انتخاب كند؛ نياز به ذكر است، در صورتي كه فرد بخواهد رنگ دندان هايش را روشن تر كند، گاهي انجام دادن بليچينگ ( سفيد كردن دندان)، پيش از انجام دادن ونير دندان توصيه مي شود.
در آخر ايزوله كردن دندان ها و اسيد زدن و شست و شوي دندان ها مي باشد؛ پس از آن، دندان ها بايد به طور كامل خشك شود و با استفاده كردن از انواع مختلف كامپوزيت دندان و انجام دادن ونير، موسوم به « كامپوزيت هاي زيبايي » دندانپزشك شروع به فرم دادن دندان هاي فرد مي شود.
كامپوزيت دندان چه عوارض و معايبي به همراه دارد ؟
هر يك از انواع خدمات دندانپزشكي ممكن است كه با عوارض و مشكلاتي همراه باشد، بايد با در نظر گرفتن آن ها اقدام به انجام كار كرد كه در حقيقت كامپوزيت دندان عوارض زير را به همراه دارد :
طول عمر كامپوزيت در مقايسه با لمينت كمتر است.
كامپوزيت زرد مي شود و امكان تغيير رنگ كامپوزيت دندان وجود دارد.
هزينه‌هاي جانبي بيشتري را با خود به همراه دارد.
بيماري‌هاي دهان مثل آفت دهان و دندان با كامپوزيت ونير قابل درمان نيستند.
امكان تغيير در اندازه و جا به جا كردن آن ها
بروز تورم در لثه ها
موجب به وجود آمدن ظاهري مصنوعي در رنگ هاي بسيار روشن آن مي شود.
كامپوزيت دندان چه مزايا و فوايدي به همراه دارد ؟
همان طور كه كامپوزيت دندان با عوارض مي تواند همراه باشد؛ فوايد بسيار زيادي نيز در بر دارد كه موجب شهرت آن بين مردم شده است كه اين فوايد و مزايا به شرح زير مي باشد :
مقرون به صرفه بودن كامپوزيت نسبت به لمينت
پس از نصب، مي توان كه آن را اصلاح كرد.
ميناي دندان براي چسباندن كامپوزيت هيچ گونه آسيبي نمي بيند.
روكش هاي كامپوزيتي داراي مقاومت بسيار خوبي هستند.
مي توان آن ها را ترميم كرد.
ظاهري زيبا براي دندان ها به ارمغان مي آورد.
مدت زمان كوتاهي براي روكش هاي كامپوزيتي وجود دارد.
پس از نصب ونير كامپوزيت، هيچ گونه حساسيتي به وجود نمي آيد.
چند نوع كامپوزيت به طور كلي وجود دارد ؟
كامپوزيت داراي انواع مختلفي مي باشد كه انواع آن به شرح زير مي باشند :
كامپوزيت ماكروفيل يا درشت دانه : ذرات كامپوزيت ماكروفيل به طور تقريبي 10 الي 15 ميكرومتر بزرگ تر مي باشند؛ درشت بودن ذره‌ ها، موجب بالاتر رفتن دوام و مقاومت مواد شده است اما كار پوليش را به مراتب سخت تر مي‌ كند؛ اخيرا ماكروفيل‌ ها ديگر مورد استفاده قرار نمي گيرند.
كامپوزيت ميكروفيل يا ريز دانه : ذرات ميكروفيل كوچك تر از 100 نانومتر مي باشند و اين مسئله موجب راحت تر شدن پوليش مي شود اما اين نوع كامپوزيت، در مقايسه با كامپوزيت ماكروفيل، دوام و استحكام بسيار كمتري دارند.
كامپوزيت دندان هيبريد، ميكرو هيبريد و نانو هيبريد : از نظر ابعاد، ذرات اين دسته از كامپوزيت‌ ها به 2 دسته قابل تقسيم بندي هستند و برخي در محدوده 10 الي 15 ميكرومتر و برخي ديگر در محدوده 40 ميكرومتر هستند؛ ميكروهيبريد و نانو هيبريد ها هر دو در دسته كامپوزيت‌هاي هيبريد هستند كه تقريبا اندازه ذرات آن‌ها از 100 نانومتر كمتر مي باشند و مزيت آنها مقاومت در برابر ساييدگي و عيب آن‌ ها از دست دادن زيبايي به مرور زمان است.
نانو كامپوزيت : نوع ديگري از كامپوزيت‌ها، نانو كامپوزيت مي باشد كه اندازه ذره‌هاي آن تقريبا 20 نانومتر است و براي از بين بردن مشكلات كامپوزيت‌ هاي هيبريدي قابل استفاده مي باشند؛ اين نوع كامپوزيت در برابر ساييدگي مقاومت بسيار خوبي دارند؛ قابليت پوليش خوبي دارد و براي ترميم دندان‌ هاي عقبي هم كاربردي مهم دارند.
چگونه مي توان متناسب با چهره، كامپوزيت انتخاب كرد ؟
هر فردي كه به كلينيك دندانپزشكي مراجعه مي كند بايد از دكتر خود بخواهد تا متناسب با چهره ايشان از كامپوزيت استفاده نمايند؛
افرادي كه صورت بيضي شكل و كشيده دارند، بهتر است كه از كامپوزيت هاي مربعي شكل استفاده نمايند.
افرادي كه صورت گرد دارند، بهتر است كه از كامپوزيت هاي برجسته و بلند استفاده كنند.
افرادي كه صورت هاي قلبي شكل دارند بهتر است كه از ونيرهاي گرد و كوتاه استفاده كنند.
افرادي كه چهره مربعي شكل دارند بهتر است از ونير كامپوزيت هاي گرد استفاده كنند.
كلام آخر
در اين مقاله تمام تلاش خود را كرديم، تا شما را با موضوع كامپوزيت كردن دندان و چگونگي انجام آن آشنا كنيم و در ضمن 10 تا از بهترين دكتر كامپوزيت در تهران را به شما معرفي كرديم تا بتوانيد دكتر مورد نظرتان را به راحتي انتخاب كنيد؛ از اين كه تا پايان مقاله با ما همراه بوديد از شما متشكريم، در صورتي كه هر گونه انتقاد يا پيشنهاد در اين زمينه داريد مي توانيد از طريق سايت پزشكا با ما درميان بگذاريد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۵۷:۵۰ توسط:mbina موضوع: نظرات (0)

اورولوژييست كيست؟


اورولوژييست به پزشكي گفته مي شود كه بيماري هاي دستگاه ادراري و سيستم تناسلي را درمان مي كنند. زماني كه پزشك تشخيص بدهد شما به درمان بيماري هاي مربوط به كليه ، مجراي ادرار و مثانه نياز داريد شما را به يك اورولوژييست معرفي مي كند. اورولوژي حيطه هاي مختلفي دارد، برخي از متخصصين اين زمينه به درمان بيماري هاي كلي دستگاه ادراري مي پردازند و عده اي ديگر در نوع خاصي از اورولوژي تخصص دارند. براي مثال ، اورولوژي زنان ، بر روي مشكلات دستگاه ادراري و توليد مثل خانم ها تسلط دارد يا انكولوژي اورولوژي بر روي سرطان هاي سيستم ادراري شامل مثانه ، كليه ، پروستات و بيضه متمركز است.
جراحي هاي قابل انجام توسط متخصص اورولوژي
نمونه برداري از پروستات ، مثانه و كليه
عمل برداشتن مثانه به خاطر درمان سرطان
پيوند كليه ، كه در اين عمل يك كليه سالم جايگزين كليه از كار افتاده مي شود.
ترميم اجزاء دستگاه ادراري كه عملكرد درستي ندارند.
عملي كه موجب برداشت قسمت يا تمام غده پروستات مي شود به منظور رفع سرطان پروستات كه نام اين عمل پروستاتكتومي مي باشد.
بريدن پروستات از راه مجراي ادراري كه اين عمل زماني انجام مي شود كه پروستات بزرگ شده باشد ، بخاطر همين بافت اضافه آن برداشته مي شود.
شرايطي كه فرد را مجبور به انجام جراحي هاي اورولوژي توسط بهترين دكتر كليه در تهران مي كند، شامل نوروژنيك مانند آسيب هاي نخاعي ، بيماري هاي مزمن گوارشي و ادراري ، عفونت هاي پروستات و التهاب مي باشد، اما امروزه با پيشرفت سيستم هاي تشخيصي دستگاه ادراري، ديگر نگراني بابت جراحي هاي اورولوژي وجود ندارد.
وظايف بهترين دكتر اورولوژي قبل از درمان
متخصص اورولوژي در ابتدا يك يا چند مورد از آزمايش هاي زير را انجام مي دهد كه در ادامه به آنها مي پردازيم:
آزمايش هاي مربوط به تصوير برداري براي مشاهده داخل مجراي ادراري مانند سي تي اسكن ، ام آر آي يا سونوگرافي
دستور انجام سيستوگرام كه در آن راديولوژي مثانه انجام مي شود.
متخصص كليه و مجراي ادراري داخل مجراي ادرار و مثانه را با اسكوپ باريكي به نام سيستوسكوپ مشاهده مي كند.
همچنين آزمايش تخليه ادرار باقيمانده انجام مي شود تا متخصص سرعت تخليه ادرار از بدن را بسنجد و بداند چه مقدار از ادرار در داخل بدن باقي مي ماند.
نمونه ادرار گرفته مي شود تا وجود باكتري هاي عامل عفونت مشخص شود.
زمينه هاي تخصصي اورولوژي
اورولوژي زنان: اين شاخه شامل درمان مشكلات دستگاه ادراري و سيستم تناسلي خانم ها مي باشد.
ناباروري مردان: به مشكلات ناباروري و موانع پدر شدن آقايان مي پردازد.
نورو اورولوژي: اين گرايش شامل مشكلات ادراري حاصل از دستگاه عصبي مي باشد.
اورولوژي اطفال: اين متخصصين به درمان مشكلات ادراري كودكان مي پردازد.
آنكولوژي اورولوژي: شامل درمان سرطان هاي مربوط به دستگاه ادراري از جمله سرطان كليه ، مثانه ، پروستات و بيضه مي باشد.
كلام آخر
ما در اين مقاله به معرفي 10 تا از بهترين دكتر كليه در ايران پرداختيم. هدف ما در ارائه اين مقاله ، راحتي كار شما در انتخاب دكتر بوده است. توصيه مي شود قبل از مراجعه به مراكز معرفي شده در اين مقاله درباره آنها تحقيق كنيد تا دچار هيچگونه مشكلي نشويد.
اميدواريم مطالب اين مقاله براي شما مفيد واقع شده باشد. از اينكه تا پايان مقاله همراه ما بوديد از شما كمال تشكر را داريم. در صورت هر گونه انتقاد و پيشنهاد مي توانيد از طريق سايت پزشكا با ما در ارتباط باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۵۰:۵۳ توسط:mbina موضوع: نظرات (0)