toptane toptane .

toptane

تفاوت فیلر با بوتاکس

فیلر و بوتاکس از روش‌های بسیار پرکاربرد جوانسازی پوست می باشند که امروزه بین افراد، شناخته شده و پرطرفدار است. با توجه به شباهت های زیادی که با هم دارند، تفاوت های زیادی هم بین آن ها وجود دارد که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت.

یکی از مهم ترین تفاوت‌های فیلر و بوتاکس خاصیت حجم دهندگی فیلر است که در این مورد بوتاکس کمتر دیده می شود. همچنین یکی دیگر از آشکارترین تفاوت هایی که این دو روش جوانسازی با هم دارند، نواحی موجود برای تزریق فیلر و بوتاکس می باشد.

از تفاوت‌های بوتاکس و فیلر می‌توان به قیمت آن ها اشاره کرد. فیلر نسبت به بوتاکس هزینه کمتری دارد و حتی در برخی از مطب‌های زیبایی بهترین دکتر فیلر در ایران، پرداخت هزینه های زیبایی بسیار مقرون به صرفه می باشد. بوتاکس برای چین و چروک های ریزی که بر اثر کمبود کلاژن بوجود می آیند، تاثیری ندارد اما فیلر برای درمان چین و چروک و خطوط ریز صورت به کار می رود.

همچنین بوتاکس عضله ها را شل کرده و تا حدودی فعالیت آن ها را کند یا صفر می کند ولی فیلر ها برای پر کردن و حجم دهی زیر پوست کاربرد فراوانی دارد. ماندگاری بوتاکس نسبت به فیلر کم تر می باشد و بعد از گذشت 4 الی 6 ماه نیازمند تزریق مجدد است.اما ماندگاری برخی از فیلرها 6 ماه طول می کشد و برخی دیگر تا ۲ سال یا حتی بیشتر به طول می‌انجامد البته ناگفته نماند که این ماندگاری بستگی به نوع و برند فیلر و بوتاکس دارد.

مزایای تزریق فیلر
یکی از مهم ترین فواید تزریق ژل، استفاده از مواد طبیعی و بیولوژیکی هیالورونیک اسید است که تزریق آن به پوست عوارضی ندارد. این ماده به طور طبیعی در پوست وجود دارد و ممکن است به مرور زمان سطح آن پایین آمده و یا از بین برود. فیلر به آبرسانی و رطوبت پوست کمک بسیاری می کند و همچنین هر چقدر رطوبت پوست زیاد باشد، علائم و نشانه های پیری کاهش پیدا کرده و ظاهر و چهره فرد شاداب و باطراوات می شود.

عوارض در تزریق فیلر کم است و معمولا به ندرت رخ می دهد و همینطور بهتر است که این عمل توسط بهترین دکتر فیلر در ایران انجام شود تا مطلوب ترین نتیجه حاصل شود و احتمال بروز عوارض به حداقل برسد. با تزریق فیلر و محو کردن چین و چروک و خطوط صورت، اعتماد به نفس شما به طرز چشم گیری افزایش می یابد و زمانی که پوست شما صاف تر و شاداب تر شود، احساس بهتری نسبت به خود خواهید داشت.

معایب تزریق فیلر
نتایج تزریق فیلر موقتی می باشد و لازم است تزریق مجدد انجام شود و همچنین احتمال این که کبودی و التهاب در برخی افراد بروز دهد، وجود دارد. در حوزه زیبایی پزشکان متبحر و با تجربه ای وجود دارد با توجه به این که نتایج تزریقات به مهارت و دانش پزشک بستگی دارد، توصیه می شود برای نتیجه بهتر به بهترین دکتر فیلر در ایران مراجعه کنید و همچنین اگر ساکن تهران هستید، برای یافتن بهترین دکتر فیلر در تهران، روی لینک کلیک کنید.

با تزریق فیلر برآمدگی های کوچکی در اطراف ناحیه تزریق ایجاد می شود و ممکن است فرد دچار عفونت های پوستی شود. فیلرها برای افرادی که سیگار می‌کشند مناسب نیست و ممکن است نتیجه بخش نباشد؛ اگر از لحاظ سلامتی در شرایط خوبی باشید، می تواند نتیجه بهتری برای شما داشته باشد.

مراقبت های بعد از تزریق فیلر
برای این که بعد از تزریق فیلر به نتیجه ایده آل و دلخواهتان برسید و از ایجاد عوارض جانبی جلوگیری کنید لازم است اقدامات لازم را انجام دهید. از جمله مهمترین اقدامات بعد از تزریق ژل عبارتند از:

24 ساعت بعد از تزریق فیلر، باید از انجام هر گونه فشار زیاد و مالش در مناطق تزریق خودداری کنید. در غیر این صورت فشارهای اعمالی می‌تواند موجب جابجایی و نامتقارن شدن ژل تزریق شده شود.
توصیه می‌شود در روز اول از انجام دادن کارهای سنگین خودداری و همچنین ورزش کردن خودداری کنید. همچنین بهتر است از خم کردن سر رو به پایین و اعمال فشار به آن جلوگیری کنید.
بهتر است در روز‌های ابتدایی از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب خودداری کنید. به این دلیل که تزریق فیلر می‌تواند باعث تحریک پوست گردد و اگر در این موقعیت قرار بگیرید ممکن است پوست صورت شکل نامناسبی به خود بگیرد.
در هفته اول بعد از تزریق فیلر سعی کنید از دوش گرفتن با آب داغ یا رفتن به سونا خودداری کنید.
اگر بعد از تزریق فیلر احساس درد داشتید قبل از استفاده از داروهای مسکن حتما با پزشک خود مشورت کنید.
با رعایت کردن تمامی موارد فوق، تزریق فیلر به طور خیلی سریع نتایج مثبت و درستی از خود نشان داده و می‌توانید بدون هیچ گونه ترس و نگرانی از مزایای آن بهره مند شوید.

نکات مهم و ضروری بعد از تزریق فیلر
تا این بخش از مقاله تا حدودی به اهمیت اقدامات و مراقبت های بعد از تزریق فیلر پرداخته شده است. اما نکات دیگری در این مورد وجود دارد که حائز اهمیت است. نکات مهم و اساسی بعد از تزریق فیلر شامل موارد زیر می باشد:

توصیه می شود بلافاصله پس از اتمام فرآیند تزریق فیلر دراز نکشید تا بدن بتواند به حالت پایدار خود بازگردد. به همین خاطر لازم است حداقل 4 ساعت از دراز کشیدن خودداری کنید.
شب اول چندین بالشت زیر سر قرار دهید تا سر بالاتر از بدن قرار بگیرد. با این روش از ایجاد و ورم احتمالی جلوگیری کرده و مانع ایجاد فشار در ناحیه سر خواهید شد.
در 24 ساعت اول از تماس و برخورد دست و هر شی دیگر به قسمت های تزریق شده جدا خودداری کنید. به عنوان مثال سعی کنید از کرم‌های آرایشی که نیاز به مالش دارند و یا عینک‌های آفتابی سنگین که می‌توانند به ناحیه تزریق ژل فشار وارد کنند استفاده نکنید.
افرادی که سیستم ایمنی حساسی دارند و با کوچکترین اتفاق دچار ورم و کبودی می‌گردند می‌توانند بعد از اتمام جلسه تزریق فیلر، از کمپرس سرد استفاده کنند. حتما توجه داشته باشید که این کار باید بدون انجام کوچکترین فشار به ناحیه تزریق انجام شود.
سعی کنید بدن خود را با نوشیدن آب فراوان، سبزیجات و میوه های آبدار؛ هیدراته کنید. با این کار از تجمع سدیم اضافی جلوگیری می کنید، زیرا سدیم باعث می شود که تورم تشدید شود.
استفاده از محصولات مراقبت از پوست با کیفیت
یکی از توصیه هایی که برای کمک به حفظ نتیجه زیبایی به دست آمده از تزریق فیلر ارائه می شود، استفاده از محصولات مراقبت از پوست باکیفیت و خاص تعیین شده از سوی پزشک تان می باشد.

می توانید بلافاصله بعد از درمان، مراقبت های نرمال از پوست خود را از سر بگیرید. ولی بعد از تزریق فیلر، حداقل به مدت 24 ساعت باید از استعمال محصولاتی که حاوی آلفا هیدروکسی اسیدها، گلیکولیک ها (AHAs)، بتا هیدروکسی اسیدها (BHA)، یا رتینوئید می باشند، خودداری کنید، چون این مواد اولیه فعال، می تواند ناحیه تزریق را حساس کنند. اگر از بی خطر بودن محصولات مراقبت پوست خود اطمینان ندارید، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

کلام آخر

با توجه به توضیحات این مقاله لازم به ذکر است که تزریق فیلر عوارض و خطری ندارد اما مجددا توصیه می شود که برای جلوگیری از مشکلات و عوارض خاص در شناختن و پیدا کردن بهترین دکتر فیلر در ایران تحقیقات لازم را به کار ببرید تا روند درمانی درستی داشته باشید و پوست شما دچار مشکل نشود.

ما در این مقاله لیستی از بهترین دکتر فیلر در ایران را در اختیار شما قرار داده ایم و توضیحات مفید و ارزشمندیدر قالب شناخت بهتر آن ها به کار برده ایم تا شما عزیزان آشنایی کافی را در ارتباط با آن ها داشته باشید. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بوده اید از صمیم قلب از شما سپاس گزاریم و همچنین برای ثبت هر گونه انتقاد و پیشنهاد با ما در سایت تاپتنا در ارتباط باشید.
 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۲۹:۰۵ توسط:mbina موضوع: نظرات (0)