toptane toptane .

toptane

تکلیف مهریه در طلاق توافقی چگونه است؟

مهریه مالی است که در زمان عقد برای زن تعیین شده و مرد مکلف است که آن را پرداخت کند. در حقیقت مهریه نوعی پشتوانه اجتماعی برای زن می باشد و هر زمان که زن تقاضا کند مرد بایستی آن را بپردازد اما معمولا موضوع مهریه زمانی که زوجین در زندگی دچار مشکل شده و قصد طلاق داشته باشند به میان می آید. یکی از مواردی که در زمان طلاق توافقی زن و مرد باید در مورد آن به توافق برسند مهریه است که این طلاق می تواند در برابر بخشش کل مهریه و یا نیمی از آن باشد و یا در مواردی مرد تمامی مهریه را به زن پرداخت می کند. اما زن در این مورد می تواند با بهترین وکیل مهریه در اصفهان مشورت داشته باشد.
آیا در طلاق توافقی اجرت المثل به زن تعلق می گیرد؟
اجرت المثل زمانی به زن تعلق می گیرد که در امور خانه داری شرط ضمن عقد نداشته باشد، زوجه نبایستی در امور خانه داری قصد تبرع داشته باشد زیرا در این صورت نمی تواند اجرت المثل در زمانی که در منزل شوهر بوده را دریافت کند. اگر درخواست طلاق از طرف زوجه باشد و یا اینکه تقاضای طلاق از طرف زوج به دلیل تخلف زوجه در وظایفش باشد اجرت المثل به او تعلق نخواهد گرفت.
در طلاق توافقی زوجین بایستی در این مورد نیزبه توافق برسند در غیراین صورت زن می تواند برای اثبات کارهایی که در منزل شوهر و به دستور او انجام داده در صورتی که شرعا وظیفه او نبوده از بهترین وکیل طلاق توافقی در اصفهان کمک بگیرد و در صورتی که این امر به دادگاه ثابت شود زوج موظف به پرداخت اجرت المثل کارهای انجام گرفته می باشد.
بهترین وکیل طلاق توافقی در اصفهان کیست؟
بهترین وکیل طلاق توافقی شخصی است که در زمینه دعاوی خانواده از جمله طلاق تجربه و سابقه داشته و وکالت پرونده های زیادی را در این زمینه بر عهده گرفته است در نتیجه با تمامی روند پیگیری و رسیدگی پرونده و همچنین قوانین مربوط به طلاق توافقی آشنایی کامل دارد. بهترین وکیل طلاق توافقی در تهران دارای پروانه وکالت پایه یک دادگستری می باشد و با توجه به این که بیشترین فعالیت او در این زمینه است به عنوان وکیل متخصص نیز شناخته می شود و براساس مهارت ها و توانایی های خود پرونده را حل و فصل می کند.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۱۴:۱۸ توسط:mbina موضوع: نظرات (0)