toptane toptane .

toptane

بهترین وکیل کیفری درسمنان کیست؟


بهترین وکیل کیفری در سمنان، وکیلی است که بر قوانین و ضوابط موجود در پرونده های کیفری تسلط کامل داشته و دارای تجربیات فراوان در این زمینه است. او با توجه به مهارت و سابقه وکالت در این امر و با استناد به مدارک موجود و مستندات واقعی، به بررسی پرونده موکل خود می پردازد. وکیل کیفری خوب می داند که با استناد به اسناد جعلی و دروغین و همچنین اطلاعات ناقص، در محاکم قضایی به نتیجه دلخواه نمی رسد و خسارت های مالی و حیثیتی جبران ناپذیری متوجه وی و موکل او می شود. بررسی این گونه پرونده ها گاهی چندین روز زمان می برد و بعد از آن وکیل کیفری مشخص می کند که چطور و چگونه می تواند دعوای کیفری خود را در محاکم قضایی مطرح کرده و میزان پیروزی در پرونده را به خوبی تخمین می ز
دعاوی کیفری شامل چگونه دعاوی می شود؟
دعاوی کیفری، یکی از زیر شاخه های حقوق جزا می باشد که جزو رایج ترین و معمول ترین دعاوی در دادسرا است. دعاوی کیفری، اعمالی است که قانون گذار به موجب قانون آن ها را جرم دانسته و برای مجرم مجازات هایی بسته به نوع جرم، از کم تا زیاد در نظر گرفته است. دعاوی کیفری در دادسرا بررسی و بعد از اتمام تحقیقات اولیه برای صدور رای نهایی به دادگاه کیفری ارجاع می شوند.
دعاوی کیفری به 5 دسته عمده تقسیم می شوند:
دادگاه کیفری اول: جرایمی مانند قتل، زنا، تجاوز به عنف در آن ها بررسی و پیگیری می شوند.
دادگاه کیفری دوم: جرایمی مانند کلاه برداری، سرقت، مواد مخدر که در آن ها رسیدگی می شوند.
دادگاه انقلاب: جرایمی مربوط به محاربه و فساد فی الارض، توهین به نظام و مقدسات و اقدامات مسلحانه در آن ها بررسی می شود.
دادگاه نظامی وروحانیت: نظامیان و روحانیون که به جایگاه و لباس خود توهین کرده و دچار خطا و خیانت می شوند در این دادگاه ها دادرسی می شوند.
دادگاه اطفال: برای مجرمان زیر 18 سال، دادگاه های مخصوص برگزار و در آن محاکم به جرم آن ها رسیدگی می شود.
بر اساس ماده 35 قانون اساسی هر یک از طرفین دعوای کیفری می توانند برای خود وکیل انتخاب کرده و یا از وکیل تسخیری و یا وکیل معاضدتی که دادگاه در اختیارشان قرار می دهد استفاده کنند. نکته حائز اهمیت در خصوص حضور بهترین وکیل کیفری در سمنان این است که با تسلط و آشنایی کامل با قوانین می تواند در پیگیری پرونده در محاکم قضایی بسیار موفق عمل کند.
با توجه به شباهت های زیاد پرونده های کیفری و حقوقی و پیچیدگی ها و تفاوت های این دومقوله با یکدیگر، اگر درگیر این گونه دعاوی هستید و به دنبال وکیل متبحر در نزدیکی محل سکونت خود می گردید، می توانید به مقاله بهترین وکیل در سمنان مراجعه کرده و با وکلای ذکر شده درمقاله ارتباط بگیرید.
تفاوت دعاوی کیفری و حقوقی از نگاه بهترین وکیل کیفری در سمنان
دعاوی قضایی، در یک تقسیم بندی کلی به دو نوع دعوای حقوقی و دعوای کیفری تقسیم می شود. اشخاص حقوقی یا حقیقی که درصدد ارائه دادخواست به محاکم قضایی هستند، باید پیش از هر اقدامی، با بهره مندی از مشاوره تخصصی با بهترین وکیل کیفری در سمنان، تفاوت دعاوی حقوقی و کیفری را در همه مراحل از ابتدا تا انتها خوب دانسته و سپس بر اساس اطلاعات کامل و جامع اقدامات لازم را انجام دهند.
در این مقاله به شرح مختصری از دو تفاوت عمده دعاوی حقوقی و کیفری می پردازیم:
تفاوت دعاوی حقوقی و کیفری در نحوه مطرح کردن دعوی در محاکم قضایی: اقامه دعوای حقوقی، نیازمند تنظیم و تقدیم دادخواست توسط شاکی به مراجع قضایی است اما طرح دعوای کیفری مستلزم تنظیم شکوائیه می باشد. بنابراین اموری که جنبه کیفری دارند، از طریق شکایت در دادگاه مورد پیگیری قرار می گیرند. هزینه دادرسی در تمامی دعاوی کیفری یکسان بوده اما در دعاوی حقوقی این هزینه بر اساس بهای خواسته تغییر می کند.
به طرفین دعوای حقوقی، خواهان و خوانده و به طرفین دعوای کیفری، شاکی و متشکی عنه گفته می شود.
تفاوت دعاوی حقوقی و کیفری در مرجع صالح به رسیدگی پرونده: در دعاوی کیفری ابتدا پرونده برای اقدامات و تحقیقات اولیه در دادسرا بررسی و پیگیری و بعد از اتمام مراحل به دادگاه و مرجع قضایی ارجاع می شود. در حالی که در دعاوی حقوقی پرونده مستقیما به مراجع قضایی حقوقی که صلاحیت رسیدگی به دعوا را دارند ارجاع می شود.
انواع دعاوی کیفری
جرایم علیه اشخاص: این دسته از جرایم کیفری، جرایمی هستند که موضوع آن ها تمامیت یک شخص، اعضا و جوارح، بدن و تمامیت فیزیکی شخص می باشد. از جمله جرایم بارز در این دسته که می توان به آن ها اشاره داشت: قتل، سقط جنین، توهین و ایراد ضرب و جرح عمدی داشت که منجر به طرح دعوای کیفری در مراجع قضایی می شوند.
جرایم علیه اموال: بعضی از جرایم کیفری مربوط به اموال و دارایی های منقول و غیرمنقول افراد می باشدو مجرم با قصد قبلی و آگاهانه دست به این اعمال مجرمانه می زند. مصداق بارز این دسته از جرایم سرقت و کلاه برداری می باشد.
کلام آخر
بر اساس مواردی که در این مقاله به آن ها اشاره داشتیم، دعاوی کیفری بسیار دقیق و تخصصی هستند . ممکن است افراد به صورت عمد یا غیر عمد مرتکب جرم شوند که در هر دو صورت مطرح کردن این گونه پرونده ها در محاکم قضایی نیازمند دانش و مهارت فراوان است. در این جاست که حضور بهترین وکیل کیفری در سمنان می تواند در حل این گونه پرونده ها به کمک شما بیاید و در احقاق حق از دست رفته بکوشد.
از همراهی شما تا پایان این مقاله متشکریم. اگر شما به دنبال وکیل خانواده هستید، می توانید مقاله بهترین وکیل خانواده در سمنان را مطالعه کنید. برای دریافت مشاوره و در صورت داشتن هرگونه سوال حقوقی با وکلای ذکر شده در این مقاله ارتباط حاصل کرده و نظرات و پیشنهادات خود را با ما در سایت وکیل چی در میان بگذارید.

https://vakilchi.com/the-best-criminal-lawyer-in-semnan/


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۰۳:۵۷ توسط:mbina موضوع: نظرات (0)