toptane toptane .

toptane

زمینه های مراجعه به روانشناس

افراد در زمینه های مختلفی می توانند به دکتر روانشناس مراجعه کنند. روانشناسان این مشکلات را برای فرد حل می کنند و فرد به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا خواهد کرد. برخی از این زمینه ها شامل موارد زیر است:

1- دوران بلوغ و نوجوانی: افراد در دوران بلوغ با چالش های تازه ای روبرو می شوند و با تغییرات ناگهانی در بدنشان شخصیت جدیدی در آن ها شکل می گیرد. بیشتر افراد آمادگی این موقعیت را ندارند و بحران هایی برایشان پیش می آید. بهتر است این افراد و والدینشان به دکتر روانشناس مراجعه کنند.

2- شکست خوردن در روابط صمیمانه: از دادن افراد صمیمی و نزدیک که باعث وابستگی فرد شده اند می تواند یک بحران بزرگ در زندگی فرد باشد. افراد ممکن است با این موضوع به راحتی کنار نیایند و در این مواقع بهتر است به روانشناسان مراجعه کنند.

3- انتخاب همسر و مشاوره قبل از ازدواج: انتخاب همسر مهم ترین انتخاب زندگی هرکس می تواند باشد به همین خاطر زوجین ممکن است در این زمینه دچار تردید در انتخاب خود شوند. در این مواقع می توانند به مشاور یا دکتر روانشناس مراجعه کنند و او آن ها را راهنمایی کند. دکتر روانشناس از طرفین تست های شخصیت می گیرد و از روی نتایج تست ها پی می برد که دو نفر می توانند شریک زندگی خوبی برای هم باشند یا خیر.

4- انتخاب رشته تحصیلی و شغل: افراد ممکن است در هنگام انتخاب رشته تحصیلی و شغل دچار سردرگمی شوند. روانشناسان با گرفتن تست شخصیت از افراد استعدادهای آن ها را کشف می کنند و آن ها را به سمتی که استعداد و توانایی دارند سوق می دهند.

5- از دست دادن و مرگ عزیزان: از بدترین اتفاقات زندگی هرکس از دست دادن عزیزان و خانواده است. برخی از افراد تا مدت ها در سوگ آن ها می مانند و دچار بحران های روحی و روانی می شوند. این افراد برای کنار آمدن با این غم بزرگ بهتر است به بهترین کلینیک روانشناسی در تهران مراجعه کنند.

6- تغییرات میانسالی: در میانسالی هم مانند بلوغ افراد دچار تغییراتی می شوند و با بحران ها و چالش های جدیدی روبرو می شوند. بهتر است افراد در آستانه ورود به میانسالی به دکتر روانشناس مراجعه کنند تا آن ها را راهنمایی کند.

7- مهاجرت: مهاجرت به کشور دیگر و دور شدن از عزیزان می تواند سخت ترین تصمیمی باشد که هر فرد در زندگی خود می گیرد. مهاجرت می تواند باعث بحران ها و چالش های زیادی در فرد شود. بهتر است قبل از مهاجرت به کشور دیگر فرد به روانشناس مراجعه کند تا با این موضوع کنار بیاید.

بعد از مراجعه به روانشناس چه اتفاقی می افتد؟
افراد از رفتن پیش روانشناس هراس دارند، چرا که نمی دانند بعد از مراجعه به آن ممکن است چه اتفاقاتی برای فرد بیفتد و پروسه درمان به چه صورت است. در اینجا به اختصار بیان می کنیم که بعد از مراجعه به روانشناس چه اتفاقی می افتد.

1- در اولین جلسه دکتر روانشناس فرد را ارزیابی می کند. او از فرد سوالات مختلفی می پرسد تا به دنیای درونی او راه پیدا کند. هر روانشناس روش و رویکرد درمانی متفاوتی دارد و ممکن است نحوه سوالاتش از افراد متفاوت باشد.

2- مراجعه به روانشناس و روان درمانی به فرد کمک می کند تا دست به کار شود و از چالش ها و بحران های زندگی عبور کند. چرا که بعد از شروع روان درمانی فرد باید مسئولیت درمان و تغییر خود را برعهده بگیرد. فرد خود باید تصمیم بگیرد تا تغییر کند و جلسات درمانی فقط به او کمک می کنند.

3- افراد باید قبل از مراجعه به مشاوره اهداف خود را مشخص کنند. در این صورت آن ها می توانند تشخیص دهند که روند درمانی برای آن ها مفید بوده است یا نیازی به ادامه درمان نیست. پس افراد باید قبل از شروع روان درمانی اهداف کوتاه مدت و بلند مدت برای خود تعیین کنند تا میزان اثربخشی روان درمانی را بسنجند.

4- ممکن است قبل از دست یافتن به حال خوب و بهبودی کامل حال فرد بدتر شود و انرژی های منفی سراغ او بیایند. چرا که در روند درمانی برون ریزی هایی اتفاق می افتد و طبیعی است که قبل از تجربه احساس مثبت فرد دچار حال پریشان و آشفته ای شود.

5- روانشناس با استفاده از روان درمانی به فرد کمک خواهد کرد تا دیدگاهش نسبت به مسائل تغییر کند. در نتیجه احساس پذیرش مسائل و خود پذیری او بیشتر خواهد شد. پس رفته رفته دیدگاه و نظر فرد نسبت به مسائل و بحران های زندگی عوض خواهد شد و سبک زندگیش تغییر خواهد کرد.

6- در نتیجه روان درمانی و مراجعه به روانشناس باید تغییراتی در روابط فرد با اطرافیان ایجاد شود. همچنین اختلالات مختلف فرد حل شود. پس در مرحله آخر بحران های شخصیتی فرد حل می شود و جلسات روانشناسی روی ارتباط متقابل فرد و نزدیکانش اثر خواهد گذاشت.

اگر فرد دارای مشکلاتی است که با روان درمانی حل نمی شوند و باید داروهای اعصاب و روان مصرف کند بهتر است به بهترین کلینیک روانپزشکی در تهران مراجعه کند.

اقدامات لازم بعد از مراجعه به روانشناس
هنگام مراجعه به بهترین دکتر روانشناس در تهران، بهتر است آمادگی لازم داشته باشید تا در جلسات مشاوره بتوانید به راحتی با بهترین دکتر روانشناس در تهران ارتباط برقرار کنید و مشکل خود را حل کنید. برخی از این اقدامات شامل موارد زیر است:

با روانشناس خود صادق باشید و تمام مشکلات خود را بدون خجالت و ترس از قضاوت به او بیان کنید. در صورت بیان نکردن مشکلات و خجالت کشیدن جلسات درمانی عملا بی فایده خواهد بود.
اگر سابقه بیماری روحی و روانی در خانواده خود دارید حتما آن را با روانشناس خود در میان بگذارید.
به سوالاتی که روانشناس از شما می پرسد با خونسردی و اعتماد به نفس بالا پاسخ دهید.
اگر سابقه استفاده از داروهای روانپزشکی دارید آن را با روانشناس خود در میان بگذارید.
در روند درمان خود صبور باشید و در اولین جلسه نامید نشوید.
بعد از مراجعه به روانشناس ممکن است او تمریناتی به شما بدهد، باید آن تمرینات را با دقت تا جلسه بعد انجام دهید.
 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۴۸:۵۱ توسط:mbina موضوع: نظرات (0)