toptane toptane .

toptane

توصیه های بعد از عمل لیپوماتیک

پس از عمل لیپوماتیک یا پیکرتراشی، ممکن است برای چند روز در ناحیه درمان احساس ناراحتی کنید و اگر ناحیه عمل در پوست سر شما قرار دارد، ممکن است سردرد تنشی را تجربه کنید. علائم معمولا با مصرف داروهای بدون نسخه مانند استامینوفن یا ایبوپروفن به مدت 1 تا 3 روز قابل کنترل هستند. هم چنین می توانید طبق دستور ارائه دهنده خود، یخ را به صورت دوره ای روی محل جراحی شده اعمال کنید. هم چنین باید حدود یک هفته از ورزش های سنگین خودداری کنید تا زخم جراحی شما بهبود بیابد.

لیپوماتیک برای چه کسانی مناسب نیست؟
اکثر افراد لیپوساکشن را به عنوان یک روش سریع و آسان می شناسند اما مانند هر روش جراحی دیگری، نباید آن را ساده در نظر گرفت؛ اگرچه لیپوساکشن نسبتاً ایمن است ولی برای کسانی که شرایط سلامت خاصی دارند، می تواند خطرناک باشد؛ لیپوماتیک برای کسانی که بدن شان بسیار چاق است، مناسب نمی باشد زیرا جراحی باید در همه قسمت های بدن این افراد انجام گیرد در حالی که استفاده زیاد از این روش خطرات و مشکلاتی را برای بیمار به همراه دارد؛ پزشکان به افراد چاق توصیه می کنند ابتدا یک دوره ورزش و رژیم غذایی مناسب برای چند ماه یا یک سال داشته باشند، سپس در صورت لزوم این کار را انجام دهند.

افرادی که باردار اند یا دارای مشکلات جدی قلبی یا اختلالات لخته شدن خون هستند، نباید تحت جراحی لیپوساکشن قرار گیرند، زیرا امکان دارد در معرض خطر عوارض جدی و تهدید کننده زندگی مثل از دست دادن خون بسیار زیاد باشند؛ با این حال، افراد بالای 18 سال می توانند لیپوساکشن انجام دهند، اما افراد بالای 45 سال ممکن است در معرض خطر عوارضی از جمله هماتوم (تورم خون در خارج از رگ های خونی)، عفونت و ترومبوآمبولی وریدی (لخته شدن خون در ورید) باشند.

افراد که سیگاری اند در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به عفونت جدی به نام نکروز پوست بعد از لیپوساکشن هستند؛ نکروز پوست در صورت عدم درمان فوری می تواند کشنده باشد و در واقع، حدود 30 درصد از افراد مبتلا به نوعی نکروز پوست – نه لزوماً به دلیل لیپوساکشن – می میرند؛ به همین علت است که جراحان می گویند سیگاری ها حداقل 3 هفته قبل از لیپوساکشن سیگار را ترک کنند.

لیپوماتیک چه عوارضی دارد؟
لیپوماتیک نوعی جراحی لیپوساکشن است که باعث تجزیه و مکیدن چربی از بدن می شود. اغلب در شکم، ران ها، باسن، گردن، چانه، قسمت فوقانی و پشت بازوها، ساق پا و پشت استفاده می شود. چربی از طریق یک ابزار توخالی که به عنوان کانولا شناخته می شود، خارج می شود.

خطرات حین جراحی لیپوماتیک

جراحی لیپومانیک با برخی عوارض زیر ممکن است همراه باشد:

سوراخ کردن زخم ها یا جراحات سایر اندام ها
عوارض بی هوشی
سوختگی های ناشی از تجهیزات، مانند پروب های اولتراسوند
آسیب عصبی
خطر عوارض معمولا با حجم عمل و هم چنین مهارت‌ ها و آموزش خاص جراح مرتبط است.
شوکه شدن
هر جراحی بزرگ خطر خونریزی، عفونت و واکنش نامطلوب به بی هوشی را به همراه دارد.
عوارض جانبی لیپوماتیک

عوارض جانبی دیگر روش لیپوماتیک در ادامه ذکر می شوند :

کبودی شدید که ممکن است چند هفته طول بکشد.
التهاب و تورم؛ ممکن است تا 6 ماه طول بکشد تا برطرف شود.
ترومبوفلبیت؛ یک لخته خون در رگ ایجاد می شود که باعث التهاب و عوارض بیشتر می شود.
بی نظمی های کانتور؛ اگر خاصیت ارتجاعی پوست ضعیف باشد، اگر زخم به روشی غیرعادی بهبود یابد، یا اگر برداشتن چربی ناهموار باشد، ممکن است پوست پژمرده، موج دار یا برآمده به نظر برسد.
بی حسی؛ ناحیه آسیب دیده ممکن است برای مدتی بی حس شود، اما این معمولا موقتی است.
عفونت؛ به ندرت ممکن است پس از جراحی لیپوماتیک عفونت پوستی رخ دهد.
سوراخ شدن اندام داخلی؛ این اتفاق بسیار نادر است.
مشکلات کلیوی یا قلبی؛ با تزریق و یا مکش مایعات، تغییر سطح مایعات بدن ممکن است باعث مشکلات کلیوی یا قلبی شود.
آمبولی ریه؛ چربی وارد رگ های خونی شده و به ریه ها می رود و گردش خون در ریه ها را مسدود می کند. این مشکل می تواند تهدید کننده زندگی باشد.
واکنش آلرژیک؛ بیمار ممکن است به داروها یا مواد مورد استفاده در حین جراحی حساسیت داشته باشد.
سوختگی پوست؛ حرکت کانولا ممکن است باعث سوختگی اصطکاکی پوست یا اعصاب شود.
عمل لیپوماتیک چگونه انجام می شود؟
این روش کم و بیش مشابه لیپوساکشن است. لیپوماتیک از فناوری صدای مادون صوت، ارتعاش و نوتاسیون برای شکستن سلول های چربی استفاده می کند. لوله کانولا به داخل بافت های چربی وارد می شود و با حرکت چرخشی و ارتعاش آن ها را از بین می برد. این حرکات نه به عروق و نه به سلول های چربی آسیب نمی رساند. با استفاده از چنین فناوری امکان مکش سلول های چربی کاملا بدون هیچ آسیبی وجود دارد. سلول‌ های چربی که توسط لیپوماتیک ساکشن می‌شوند، مجددا به‌ عنوان پرکننده قابل استفاده هستند و می‌ توانند در قسمت‌ های دیگر بدن مانند سینه، لگن، صورت و غیره تزریق شوند.

از آن جایی که تکنیک با لیپوساکشن متفاوت است، از دست دادن خون و اسکار در این روش حداقل است. هم چنین زمان ریکاوری کمتری مورد نیاز است. برخلاف لیپوساکشن، نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیست و بیمار معمولا بلافاصله پس از عمل ترخیص می شود. عمل ها با توجه به میانگین چربی های مکیده شده در عرض 3-2 ساعت تکمیل می شوند.

لیپوماتیک و لیپوساکشن چه تفاوتی دارند؟
لیپوماتیک در مقایسه با لیپوساکشن جایگزین بهتری است. لیپوماتیک جدیدترین روش حذف چربی از بدن است که نتیجه ای کاملا متفاوت و باورنکردنی در مقایسه با سایر روش های حذف چربی مانند لیپوساکشن یا لیپولیز دارد. سلول های چربی در ابتدا به روشی کاملا فیزیکی به جای استفاده از تشعشع یا گرما امولسیون می شوند. امولسیون به آرامی از بدن خارج می شود تا به پیکربندی بدن کمک کند. ایمنی این روش در مقایسه با روش سنتی لیپوساکشن بسیار بالاتر است. همچنین برای آشنا شدن با بهترین جراح لیپوماتیک در تهران می توانید به سایت مربوطه مراجعه فرمایید و بهترین و با تجربه ترین پزشکان را انتخاب کنید.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعات کافی در رابطه با انجام لیپوماتیک در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و در ضمن به معرفی 10 تا از بهترین دکتر لیپوماتیک در ایران پرداختیم و امیدواریم که بتوانید با خیالی راحت این عمل جراحی خود را انجام دهید و رضایت کامل داشته باشید.

از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما بی نهایت سپاس گزاریم و در صورتی که هر گونه انتقاد یا پیشنهاد در رابطه با بهترین دکتر لیپوماتیک در ایران دارید می توانید از طریق سایت تاپتنا با ما در میان بگذارید. همچنین در صورتی که ساکن منطقه دهکده المپیک هستید، پیشنهاد می کنیم از سایت ما به مقاله بهترین دکتر لیپوماتیک در دهکده المپیک مراجعه کنید.
 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۰۲:۳۳ توسط:mbina موضوع: نظرات (0)