toptane toptane .

toptane

انواع بیماری های کلیه


بهترین دکتر کلیه در ایران تاکید می نماید که در هنگام بیماری، هر دو کلیه دچار مشکل می شوند و باید راه های درمان آن را جست و جو نمود. در صورتی که کلیه توانایی خود را در دفع و تنظیم آب و مواد شیمیایی از دست دهد، مایعات اضافی و مواد زائد در بدن جمع می شوند و نارسایی کلیه را پدید می آورند. بیماری کلیه دارای انواع و علت های گوناگونی می باشد که به طور کلی آن ها را به سه دسته تقسیم می نماید که این دسته بندی به شرح زیر می باشد:
1-اختلالات ارثی: اغلب اختلال های ارثی از زمان نوجوانی به بعد نمایان می شوند و معمولا با علائم بالینی همراه هستند. یکی از شایع ترین بیماری کلیوی ارثی، بیماری کلیه پلی کیستیک می باشد و از جمله بیماری های ارثی دیگر شامل هیپراگزالوری اولیه، سیستینوری و سندرم آلپورت و التهاب کلیه می باشند.
2-بیماری مادرزادی: این نوع بیماری در اکثر مواقع ناهنجاری مجاری تناسلی، ادراری را سبب می گردد و موجب انسداد و در نهایت عفونت و یا تخریب بافت کلیه می شود. در صورت پیشرفت این بیماری، بافت کلیه به طور کامل به مرور از بین می رود و در نهایت موجب نارسایی مزمن کلیه می گردد.
3-بیماری کلیوی اکتسابی: بیماری کلیوی اکتسابی بسیار رایج می باشد و اکثرا واژه عام نفریت یا التهاب کلیه را به خود می گیرد. یکی از شایع ترین نوع بیماری کلیوی اکتسابی، بیماری نفریت گلومرول نفریت می باشد که دلیل به وجود آمدن آن متفاوت می باشد.
خصوصیات بهترین دکتر کلیه در تهران چیست؟
بهترین دکتر کلیه در تهران همواره دارای خصوصیات و ویژگی هایی می باشد که از جمله این موارد به شرح زیر می باشد:
مدارک تخصصی خود را از دانشگاه های معتبر کشور کسب نموده باشد.
متعهد بودن
دارای سابقه و تجربه بسیار
رضایت کامل بیماران قبلی
داشتن دقت بالا در تشخیص و درمان بیماری
داشتن علم و دانش به روز و بهره مندی از جدید ترین متد و تکنیک های روز دنیا
اخلاق و رفتار صبورانه و دلسوزانه نسبت به بیماران خود
عملکرد کلیه ها در بدن چگونه است؟
کلیه های بدن شبیه به شکل لوبیا می باشند که در قسمت بخشی از دستگاه ادراری و در زیر دنده ها و دو سمت ستون فقرات قرار گرفته است. این کلیه ها در بدن وظایف بسیاری را دارند و از جمله این وظایف شامل موارد زیر می باشند:
تنظیم فشار خون: کلیه ها در بدن با تنظیم نمودن سطوح مایعات و الکترولیت ها و هم چنین برخی هورمون ها را تولید می کند تا سبب کمک رسانی در تنظیم فشار خون گردد.
پاکسازی خون و تصفیه آن: کار اصلی کلیه ها تصفیه نمودن خون می باشد به طوری که روزانه 200 لیتر خون را تصفیه می کنند و مواد شیمیایی، مایعات اضافی، سموم و اسیدها را دفع می نمایند.
تنظیم تولید گلبول های قرمز: کلیه ها سبب تولید هورمون هایی می شوند که استخوان ها را تحریک نموده و موجب می شوند تا گلبول های قرمز را تولید کنند. این گلبول های قرمز اکسیژن رسانی در سراسر بدن را انجام می دهند.
حفظ نمودن سلامت استخوان ها: یکی دیگر از وظایف کلیه ها، ساختن شکل فعال ویتامین دی(D) می باشند و هم چنین فسفر و کلسیم موجود در بدن را متعادل می سازند و در نهایت موجب تقویت کردن استخوان ها می گردند.
روش های مراقبت از کلیه
ورزش کردن را در برنامه روزانه خود قرار دهید.
هرگز سیگار و قلیان نکشید.
مراقبت های لازم را در قبال کلسترول خود داشته باشید.
فشار خون خود را همیشه و در همه مواقع کمتر از 120 روی 80نگهدارید.
در صورتی که بیماری دیابت دارید، بهترین دکتر کلیه در تهران از شما می خواهد تا تحت نظر پزشک متخصص خود باشید و تا حد امکان دیابت خود را کنترل نمایید.
به شما توصیه می نماییم تا سالی یک بار نزد بهترین دکتر کلیه در تهران بروید و چکاپ های لازم را انجام دهید.
روزانه 6 الی 8 لیوان آب مصرف نمایید.
داشتن رژیم غذایی مناسب و مغذی بسیاری ضروری می باشد و مصرف حداقل 5 وعده از میوه جات و سبزیجات تازه استفاده کنید.
از مصرف بیش از حد نمک در روز خودداری کنید.
در صورتی که بهترین دکتر کلیه در تهران به شما آزمایشاتی را نوشت، موظف هستید در اولین فرصت آن ها را انجام دهید و درمان بیماری تان را تعویق نیاندازید.
در صورتی که سنگ کلیه داشتید، بهترین دکتر سنگ کلیه در تهران به شما راه های درمان و رفع سنگ کلیه را توصیه می کند و از شما می خواهد تا تمامی موارد را به خوبی انجام دهید.
ورزشکارانی که مواد نیروزا در حین بدنسازی مصرف می نمایند، در صورت مصرف مداوم این مکمل ها بر اندام ها و کلیه ها آسیب جدی وارد می کنند.
در صورتی که با علائمی چون، سوزش ادرار، کدر و قرمز شدن رنگ ادرار، تب و لرز شدید و کمردرد و یا درد در هردو طرف دنده ها رو به رو شدید بهتر است با بهترین دکتر کلیه در تهران در میان بگذارید و سریعا درمان را آغاز نمایید به این علت که شاید شما دچار عفونت های کلیوی و یا مثانه شده باشید.
لازم به ذکر است که از مصرف خودسرانه داروهای کلیه و یا هر داروی دیگری پرهیز کنید، به این علت که اغلب داروها از قسمت کلیه جذب می شوند.
علائم بیماری کلیوی چیست؟
بهترین دکتر کلیه در تهران به شما گوشزد می نماید که این امکان وجود دارد که بیماری کلیوی هیچ گونه علائمی نداشته باشند و به راحتی و بدون بروز علائم جدی و حاد شوند. حال در این جا چند علائم هشداردهنده و اولیه ابتلا به بیماری های کلیه را می پردازی:
خستگی های پی در پی
خواب نا آرام و درهم
مشکل در تمرکز نمودن
کم اشتهایی و یا از دست دادن اشتها
گرفتگی مداوم عضلات بدن
تکرر ادرار به ویژه در هنگام خواب و نیمه شب
ورم نمودن پا و مچ پا
نمایان شدن پوست خشک و پوسته پوسته شدن
پف نمودن چشم ها پس از بیداری در اوایل صبح
از جمله علائم جدی و حاد که منجر به پیشرفت بیماری های کلیه و نارسایی کلیه می گردد به شرح زیر می باشند:
داشتن حالت تهوع بسیار
استفراغ
افزایش ناگهانی سطح پتاسیم(هایپرکالمی)
کاهش میل جنسی
کم شدن اشتها و یا از دست دادن کامل اشتها
تغییرات در دفع ادرار
التهاب پریکارد(کیسه پر از مایعات که قلب را پوشانده است)
احتباس مایعات در بدن
کاهش گلبول های قرمز که منجر به کم خونی می گردد.
افزایش ناگهانی سطح پتاسیم(هایپرکالمی)
کلام آخر
از شما عزیزان سپاس گزاریم که ما را تا پایان این مقاله همراهی نمودید، سایت جراحتو سعی بر این داشته تا شما را با بهترین دکتر کلیه در تهران آشنا کند و امیدواریم که مطالب گفته شده برای شما مفید و سودمند واقع شده باشد. هم چنین در صورت داشتن سوال می توانید از طریق سایت با ما در ارتباط باشید. هم چنین می توانید برای دریافت اطلاعات درباره بهترین دکتر سنگ کلیه در ایران به مقاله مربوطه مراجعه کنید.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۲۲:۲۷ توسط:mbina موضوع: نظرات (0)