toptane toptane .

toptane

کامپوزیت چیست؟

بسیاری از افراد به دلایل مختلفی از جمله سیگار کشیدن، مصرف نوشیدنی های اسید دار مانند نوشابه، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و … دندان هایشان دچار پوسیدگی و تغییر رنگ می شود که این مورد برای بسیاری از افراد نگران کننده و ناخوشایند است. امروزه با پیشرفت دانش دندانپزشکی روش های زیبایی متعددی در این زمینه به وجود آمده و باعث بهبود ظاهر دندان و رفع نواقص ظاهری دندان می شود. کامپوزیت دندان معمولا به جنس کامپوزیت ونیر است و لایه نازکی دارد. این ماده خمیری مانند است و طیف رنگی مختلفی دارد که به توصیه بهترین دکتر کامپوزیت در تهران و متناسب با رنگ دندان های سالم بیمار تعیین می شود.

کامپوزیت قادر است مشکلات ظاهری دندان از جمله فاصله دندان، لب پریدگی، بد فرمی و … دندان را رفع کند و اغلب برای ترمیم دندان ها به کار می رود. کامپوزیت ها را از نظر شکل و مواد می توان به 4 گروه تقسیم کرد که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

کامپوزیت میکروفیلد: این نوع از کامپوزیت از ذرات ریز تر و استحکام کمتری برخوردار است، اما سطح صافی دارد و براق تر و درخشان تر هستند. انجام کامپوزیتبه این روش راحت تر است و به این دلیل که استحکام کمتری دارند برای دندان های جلویی قابل انجام می باشد.
کامپوزیت هیبرید: این نوع کامپوزیت مقاومت زیادی در برابر ساییدگی دارد و از ذرات بزرگتری برخوردار است و معمولا برای دندان های خلفی به کار می روند.
کامپوزیت نانوفیلد: این مدل کامپوزیت ها از جدیدترین نوع کامپوزیت می باشند و استحکام و مقاومت خوبی در برابر ساییدگی دارند. کامپوزیت های نانوفیلد از پالیش پذیری خوبی برخوردار هستند و علاوه بر استحکام از زیبایی هم برخوردار می باشد.
کامپوزیت های آی پی اس: این نوع کامپوزیت از لحاظ ظاهری به لمینت سرامیکی شباهت دارند و استحکام زیاد و ثبات رنگ بالایی دارند.
هر کدام از این نوع کامپوزیت ها را می توانید با توجه به وضعیت و سلامت دهان و دندان، همچنین با نظر دندانپزشک، در کلینیک بهترین دکتر کامپوزیت در تهران انجام دهید.

مراحل انجام کامپوزیت دندان
همانطور که گفته شد کامپوزیت یکی از پرطرفدارترین و رابج ترین روش زیبایی در دندانپزشکی است و در مدت کوتاهی قابل انجام است. این روش بایستی توسط دندانپزشک متخصص انجام شود و از مهم ترین اقدامات برای انجام این روش جست و جو و انتخاب بهترین دکتر کامپوزیت در تهران است که با مراجعه به ایشان به راحتی این روش را می توانید انجام دهید و دندان های خود را ترمیم کنید. از جمله مسائل دیگر که باید به آن دقت کنید و از آن اطلاع داشته باشید، مراحل انجام این روش است.

در ادامه به برخی از مراحل کامپوزیت دندان اشاره خواهیم کرد:

همانطور که در بالا گفته شد اولین اقدام برای انجام کامپوزیت انجام دادن تحقیقات و انتخاب یکی از بهترین دکتر کامپوزیت در تهران است. با مراجعه به ایشان دندانپزشک وضعیت دهان و دندان شما را مورد بررسی قرار می دهد و درباره مناسب بودن این روش و انجام آن بهترین مشاوره را به شما می دهد.
در مرحله دوم بعد از تایید انجام این روش توسط دندانپزشک، بایستی رنگ کامپوزیت را انتخاب کنید. بهترین دکتر کامپوزیت در تهران رنگ های کامپوزیت را در کنار دندان شما قرار می دهد و درباره انتخاب رنگ مناسب به شما راهنمایی و مشاوره می دهد، سپس می توانید با توجه به سلیقه خود و راهنمایی دندانپزشک، رنگ مناسب را انتخاب کنید. لازم است بدانید برای انتخاب رنگ بهتر است رنگ دندان را متناسب با رنگ پوست خود انتخاب کنید.
مرحله سوم تمیز کردن دندان ها و آماده سازی آن ها می باشد. در پروسه انجام کامپوزیت دندان، مانند لمینت نیازی به تراشیدن مینای دندان ها نیست اما بایستی سطح دندان ها از هر نوع جرمی پاکسازی شود. بهترین دکتر کامپوزیت در تهران قبل از انجام کامپوزیت مواد غذایی و جرم روی دندان را پاک می کند و اگر دندان ها دچار پوسیدگی باشند، آن را رفع می کند.
در مرحله بعدی روی سطح دندان اسید شویی انجام می دهد. هدف انجام این کار انجام پیوند بین مواد کامپوزیت و دندان ها می باشد. در این مرحله دندانپزشک سرنگی که حاوی ماده ژل مانند است را روی دندان ها می گذارد و بعد از تقریبا 15 ثانیه شست و شو داده می شود. بعد از انجام این مرحله دندان ها کاملا برای انجام کامپوزیت آماده هستند.
در این مرحله دندانپزشک عاملی برای پیوند دادن کامپوزیت روی دندان ها قرار می دهد و با یک برس کوچک این ماده را روی دندان می گذارد. در نهایت 10 تا 20 ثانیه نور لیزر را به سطح دندان می تاباند.
در مرحله بعدی دندانپزشک کامپوزیت را روی دندان می گذارد و آن را فرم می دهد که لازم به ذکر است مرحله فرم دهی کامپوزیت تاثیر بسزایی در نتیجه می گذارد. دندانپزشک کامپوزیت را به صورت لایه لایه روی دندان قرار می دهد، به این دلیل که کامپوزیت فرم مناسب و طبیعی داشته باشد، نیاز به دقت و ظرافت زیادی دارد که این مورد به هنر بهترین دکتر کامپوزیت در تهران وابسته است.
بعد از قرار دادن لایه کامپوزیت روی دندان و مناسب بودن فرم آن، دندانپزشک به مدت 10 تا 40 ثانیه نور لیزر را به سطح کامپوزیت می تاباند و مواد را روی دندان سفت می کند.
بعد از سفت شدن کامپوزیت، دندانپزشک سطح آن را با استفاده از ابزار مخصوص دندانپزشکی پالیش می کند. با انجام این کار دندانپزشک سطح صاف و درخشانی ایجاد می کند و ظاهر طبیعی خواهد داشت. در نهایت کامپوزیت انجام می شود، در صورتی که مراجعه کننده مایل به تغییر در شکل و فرم کامپوزیت باشد، بهترین دکتر کامپوزیت در تهران آن را انجام می دهد.
توصیه های مراقبتی بهترین دکتر کامپوزیت در تهران

کامپوزیت به اصلاح طرح لبخند کمک ویژه ای می کند اما برخی توصیه های مراقبتی وجود دارد که لازم است به آن عمل کنید. این مراقبت ها باعث می شود نتیجه خوبی از این روش کسب کنید و کامپوزیت دندان شما طول عمر زیادی داشته باشد. در ادامه به برخی از توصیه های مراقبتی بهترین دکتر کامپوزیت در تهران اشاره می کنیم:

در روز اول بعد از انجام کامپوزیت از مصرف مواد غذایی رنگی و مصرف نوشیدنی های رنگ داری مانند قهوه و چای و … خودداری کنید.
سعی کنید بهداشت دهان و دندان را مرتبا و همیشه رعایت کنید.
برای سلامت لثه ها حداقل روزی دو مرتبه از نخ دندان استفاده کنید، چرا که اگر لثه ها ملتهب شوند، می تواند منجر به خرابی دندان ها شود.
برای باز کردن مواد غذایی و مواردی مانند بطری و … از روکش های دندانی خود استفاده نکنید زیرا باعث آسیب زدن به دندان می شود.
سعی کنید مواد غذایی که شامل مواد رنگی هستند را مصرف نکنید، چرا که کامپوزیت دندان بسیار لکه گیر است و دندان شما رنگ بدی به خود می گیرند.
سعی کنید مرتب به دندانپزشک خود مراجعه کنید و چکاپ منظم انجام دهید.
بعد از انجام کامپوزیت از استعمال دخانیات پرهیز کنید.
کاندید های نامناسب کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان را می توانید در بهترین کلینیک دندانپزشکی در تهران انجام دهید. این روش بر خلاف اینکه روشی محبوب و پرطرفدار است اما برای برخی افراد مناسب نمی باشد، در ادامه به افرادی که کامپوزیت برای آن ها نامناسب است اشاره می کنیم:

افرادی که عادت به انجام دندان قروچه دارند: ساییدن دندان ها به هم باعث ایجاد آسیب به هر نوع روکش دندانی از جمله کامپوزیت می شود.
کسانی که بهداشت دهان و دندان را رعایت نمی کنند: رعایت بهداشت دندان ها امر واجبی است که برای سالم نگه داشتن دندان و روکش های دندانی واجب است. با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن می توانید سلامت دهان و دندان را رعایت کنید و سلامت روکش کامپوزیت را حفظ کنید.
کسانی که آسیب دیدگی شدید دندان دارند: یکی از کاربرد های کامپوزیت علاوه بر زیبایی، رفع برخی نواقص ظاهری دندان مانند رنگ بد دندان، فاصله بین دندان ها، کج بودن جزئی دندان و لب پریدگی دندان می باشد. اما لازم به ذکر است درصورتی که این نواقص و آسیب دیدگی ها شدید باشند، کامپوزیت برای آن ها پیشنهاد نمی شود.
همپنین کسانی که برجستگی دندان آن ها بیشتر است، ترجیحا بایستی لمینت سرامیکی را جایگزین کامپوزیت دندان کنند. لمینت دندان ضخامت کمی دارد و برای دندان های برجسته مناسب تر است. برای انجام این روش می توانید به بهترین تخصص لمینت در تهران مراجعه کنید.
در کل برای انجام این روش بایستی در ابتدا هدف خود را بابت انجام کامپوزیت دندان مشخص کنید که قصد دارید کدام مشکل ظاهری و زیبایی دندان شما رفع شود و همچنین بایستی حتما با بهترین دکتر کامپوزیت در تهران مشورت کنید تا وضعیت دهان و دندان شما را بررسی کند. در نهایت دندانپزشک با توجه به وضعیت شما بهترین و مناسب ترین روش را به شما معرفی می کند.

عوامل موثر در ماندگاری کامپوزیت

یکی از موارد مهم که برای انجام کامپوزیت باید از آن اطلاع داشته باشید، طول عمر کامپوزیت است. کامپوزیت دندان معمولا بین 5 الی 10 سال عمر می کند، اما قابل ذکر است برای افزایش طول عمر کامپوزیت مواردی دخیل است که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

تخصص و مهارت بهترین دکتر کامپوزیت در تهران
جنس و نوع کامپوزیت دندان
عادت های غذایی فرد
مراقبت های دهان و دندان
وضعیت و شرایط دهان و دندان و لثه
مزایا و معایب کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان علاوه بر زیبایی دندان به زیبایی و جذاب شدن چهره هم می افزاید. لازم است بدانید از جمله روش های دیگر که برای ترمیم دندان و رفع نواقص ظاهری دندان پیشنهاد می شود، لمینت دندان است که برای انجام آن می توانید به بهترین کلینیک دندانپزشکی در تهران مراجعه کنید. کامپوزیت دندان همانند روش های دیگر زیبایی در حوزه دندانپزشکی از جمله لمینت و … دارای معایب و مزایایی می باشد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

مزایا کامپوزیت دندان:

از جمله مزایای مهم کامپوزیت دندان می توان به ترمیم آن اشاره کرد. به این صورت که اگر به هر دلیلی کامپوزیت دچار آسیب دیدگی، لب پریدگی و … شود دندانپزشک می تواند آن را درمان کند. بهترین دکتر کامپوزیت در تهران برای انجام این کار روی سطح آسیب دیده مواد کامپوزیت می گذارد و آن را پالیش می کند، در نهایت مجددا دندان ها زیبا و ترمیم می شوند.
مقاومت و استحکام مطلوب کامپوزیت یکی از مزایای قابل توجه این روش می باشد، در صورتی که مراقبت های لازم دهان و دندان را رعایت کنید، ماندگاری خوبی خواهد داشت.
کوتاه بودن پروسه درمانی از مزایای دیگر این روش می باشد. کامپوزیت دندان در 1 جلسه قابل انجام است.
در این روش سطح دندان خیلی کم تراشیده می شود.
روکش های کامپوزیتی نسبتا از روکش های سرامیکی قیمت پایین تری دارند.
معایب کامپوزیت دندان:

یکی از معایب کامپوزیت دندان رنگ پذیری زیاد این روش می باشد. به این دلیل بایستی دهان و دندان را رعایت کنید و همچنین مصرف دخانیات و سیگار را قطع کنید.
امکان دارد روکش های کامپوزیتی در اثر جویدن عذاهای سفت لب پر و شکسته شوند، به همین دلیل بهتر در رابطه با مصرف مواد غذایی سفت احتیاط کنید.
طول عمر کامپوزیت دندان نسبت به روکش لمینت سرامیکی کمتر است.
کلام آخر

کامپوزیت دندان روشی پرطرفدار و رایج است که به عنوان زیبایی و ترمیم، همچنین رفع نواقص ظاهری انجام می شود. کامپوزیت لایه نازکی است خمیری شکل که روی دندان قرار می گیرد، به فرم و ابعاد مناسب شکل داده می شود و در نهایت روی دندان سفت می شود. این روش را می توانید نزد بهترین دکتر کامپوزیت در تهران انجام دهید.

از شما عزیزان سپاس گزاریم که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید. سایت جراحتو همواره سعی داشته شما عزیزان را با بهترین دکتر کامپوزیت در تهران آشنا کنیم. در صورت داشتن هر گونه سوال و یا انتقاد و پیشنهاد، می توانید از طریق سایت با ما در میان بگذارید.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۰۶:۲۷ توسط:mbina موضوع: نظرات (0)