toptane toptane .

toptane

بهترین دکتر ریزش مو در تهران چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین دکتر ریزش مو در تهران دکتری است که پیش از این که نظری راجع به علت ریزش مو بدهد ابتدا آزمایشاتی را برای بیمار می نویسد و طبق نتیجه آزمایش تصمیم به اقدام میزند و به کمک تجربیات و سابقه خود و نیز دستگاه های موجود از ادامه ریزش موی بیمار جلوگیری می نماید و هم چنین به کمک داروها و دستگاه ها و متد پزشکی باعث رویش مجدد موی بیمار می شود.

آزمایشات و تشخیص درمان ریزش مو
آزمایش خون: انجام آزمایش خون موجب می شود تا بیماری های زمینه ای مربوط به ریزش مو، از قبیل بیماری های تیروئید مشخص شود و سپس یکی از بهترین دکتر ریزش مو در تهران با در نظر داشتن بیماری تیروئید در فرد شروع به روند درمان وی می کند.
آزمایش تحت کشش قراردادن موها: یکی از بهترین دکتر ریزش مو در تهران به آرامی تعدادی از موها را تحت کشش قرار می دهد تا علت ریزش مو و تعداد ریزش را مشخص نماید.
آزمایش بیوپسی با نمونه برداری از پوست سر: این کار حتما باید توسط یکی از بهترین دکتر ریزش مو در تهران انجام شود، وی مقداری از بافت پوست سر و هم چنین تعدادی از موهای فرد را برداشته و ریشه موها و بافت پوست سر را مورد آزمایش قرار می دهد، لازم به ذکر است که این آزمایش در تشخیص عفونت موجود در پوست سر کمک شایانی می نماید.
ارزیابی به کمک میکروسکوپ: بهترین دکتر ریزش مو در ایران و تهران دارای دستگاه های پیشرفته و متد های روز دنیا از جمله میکروسکوپ هستند که به کمک آن موهای جداشده را بررسی می نمایند و علت ریزش مو را ارزیابی می کنند. میکروسکوپ یکی از دستگاه هایی است که اختلالات پنهانی ساقه مو را نشان می دهد.
انواع ریزش مو
ریزش مو علت های زیادی دارد اما به طور کلی به دو دسته تقسیم می شود:

۱-ریزش مو الگوی مردانه(مزمن): شایع ترین علت نازک شدن تار موها و ریزش موها در خانم ها و آقایان ریزش مو با الگوی مردانه است. علت ایجاد ریزش موی الگوی مردانه تغییرات هورمونی بدن می باشد که وابسته به هورمون های مردانه است. در این مدل ریزش مو عواملی چون کم شدن حجم موها، نازک شدن تار موها، عقب رفتن خط رویش موها، نمایان شدن فرق سر و جلوی سر پدیدار می شود. روش درمان  ریزش مو با الگوی مردانه این است که ابتدا به بهترین دکتر ریزش مو در تهران مراجعه شود و سپس پزشک آزمایشات لازم را انجام می دهد و درمان را آغاز می کند.

۲-ریزش مو الگوی زنانه( ری اکشنال): ریزش مو با الگوی زنانه بر اثر واکنش سریع به یک اتفاق ناگهانی رخ می دهد، مانند تغییر در رژیم غذایی، فشار و یا شوک عصبی، که باعث نازک شدن تار موها و کم شدن حجم کلی موها می شود. درمان این مدل ریزش مو هم باید طبق نظر پزشک انجام شود و درمان خودسرانه ممکن است ریزش مو را تشدید نماید.

سیکل زندگی هر تار مو به سن ، قسمت رویش مو بستگی دارد و به 3 قسمت مختلف تقسیم می شود:

مرحله آناژن(فاز رشد): بیشتر موهای سر فرد( حدودا 90 درصد) در این مرحله به سر می برند. مدت زمان مرحله آناژن 2سال الی 7 سال می باشد.
مرحله کاتاژن(فاز بدون تغییر): در این مرحله فولیکول های مو تحلیل می روند و مدت زمان مرحله کاتاژن دو تا سه هفته به طول می انجامد.
مرحله تلوژن( فاز ریزش): مدت زمان این مرحله سه ماه است و در انتهای آن، موی سر می ریزد.
روش های پیشگیری از ریزش مو
پرهیز از رژیم غذایی نادرست و داشتن رژیم غذایی متعادل در برنامه روزانه خود باعث می شود تا حد امکان از ریزش موها جلوگیری کرد.
از دستگاه های حرارتی مثل اتوی مو ، بیگودی و بابلیس و … به منظور صاف کردن و یا فر نمودن و حالت دادن موها اجتناب شود.
حتی الامکان برای خشک کردن موها از سشوار استفاده نشود، در صورت استفاده از باد خنک سشوار استفاده شود.
رفتارهای خشن مانند شستشوی محکم و خشن، شانه کردن نامناسب، سفت بستن موها و محکم بافتن موها جدا خودداری شود.
شانه هایی که دندانه های با فاصله ای دارند، استفاده شود و جنس شانه بهتر است چوبی باشد.
دلایل ریزش مو
۱–ارثی ( سابقه خانوادگی): یکی از شایع ترین دلایل ریزش مو در خانم ها و آقایان ریزش موی ارثی می باشد که تحت آن عنوان های طاسی با ریزش مردانه و طاسی با الگوی ریزش زنانه شناخته می شوند. معمولا با بالا رفتن سن ریزش موی ارثی خود را نمایان می کند. وراثت، سن آغاز ریزش مو و همچنین شدت و میزان ریزش مو را تعیین می نماید. این مدل ریزش مو سبب کاهش حجم و کاهش طول عمر مو و هم چنین نازک شدن موها می شود.

۲– عدم تعادل هورمون ها(تغییرات هورمونی): عدم تعادل هورمون های فرد باعث ریزش موی موقتی آن می شود. شرایطی چون بارداری، زایمان و یا یائسگی و هم چنین مصرف *** های ضد بارداری بر تعادل هورمون ها تاثیر بسزایی می گذارند. سطح هورمون ها توسط غده تیروئید نیز تحت تاثیر قرار می گیرند بنابراین دلیل دیگر ریزش مو می تواند مشکلات تیروئیدی نیز باشد.

۳– وجود عفونت بر روی پوست سر: عفونت هایی چون قارچ پوستی به راحتی به پوست سر و موی فرد حمله می کنند و موجب می شوند تا فرد ریزش موی تکه ای یا کلی بگیرد. لازم به ذکر است، زمانی که عفونت پوست سر درمان شود موهای از دست رفته مجدد رویش می کنند.

۴– استرس و فشارهای عصبی: استرس و فشارهای عصبی علاوه بر اینکه بر بدن عوارض جبران ناپذیری را ایجاد می کند، یکی از دلایل ریزش مو نیز به شمار می رود. هم چنین باید به این نکته توجه داشت که در شرایط استرس زا اغلب رفتاری عصبی و تنش زا از خود نشان می دهند یا دچار شوک عصبی می شوند، شوک در عملکرد منظم ارگان های بدن اختلال و ناهماهنگی ایجاد می کند و یکی از عوارض آن، می توان به ریزش مو اشاره نمود.

۵- استفاده از محصولات شیمیایی: بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی که برای مو استفاده می شوند، ممکن است از مواد شیمیایی مضری تشکیل شده باشند که سبب آسیب رساندن به موها، ضعیف شدن تار موها و در نهایت ریزش مو شوند.

کلام آخر

از شما عزیزان سپاس گذاریم که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید. سایت جراحتو سعی بر این داشته تا شما را با بهترین دکتر ریزش مو در تهران آشنا سازد و امیدواریم که مطالب گفته شده برای شما مفید واقع شده باشد. هم چنین در صورت داشتن سوال و یا مشاوره می توانید با شماره های ذکر شده تماس حاصل فرمایید


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۲۷:۰۱ توسط:mbina موضوع: نظرات (0)