toptane toptane .

toptane

بهترین وکیل کیفری در ارومیه کیست؟

بهترین وکیل کیفری در ارومیه وکیلی است که دوره های آموزشی خود را در دانشگاه گذرانده و پروانه وکالت خود را دریافت کرده باشد و محدودیتی برای حضور در دادگاه نداشته باشد. وکیل کیفری به دلیل تجربیاتی که دارد، همانند متخصص دعاوی کیفری عمل می کند. او شناخت کامل راجع به انواع دعاوی کیفری و چگونگی برخورد با آن ها را دارد و می تواند از موکلین خود در برابر اتهامات وارده و جرایمی که به آن ها نسبت داده شده است به عنوان وکیل مدافع دفاع کند.

لازم به ذکر است از آن جا که در دعاوی کیفری علاوه بر نیاز به جبران خسارات مالی، متهم به گذراندن حبس و در برخی موارد اعدام محکوم می‌شود، نیاز است که از وکیل خبره و کاربلد که مسلط به تمام قوانین و ماده های مربوط به جرایم کیفری باشد، بهره برد. دعاوی ای که در گروه کیفری دسته بندی می شوند و در دادگاه های مخصوص به آن ها رسیدگی می شود عبارتند از، سرقت، آدم ربایی، گروگان گیری، کلاهبرداری، قتل، اختلاس و …

اگر ساکن یکی از کلان شهرهای کشور مثل اصفهان هستید و در آن جا به دنبال وکیلی برای پیگیری پرونده های کیفری می گردید، به مقاله بهترین وکیل کیفری در اصفهان مراجعه نمایید.

نحوه ارائه دادخواست کیفری
برای رسیدگی به دعاوی کیفری در مراجع قضایی، در ابتدا باید توسط بهترین وکیل کیفری در ارومیه شکایت نامه ای را تنظیم نمود. شکایت نامه های کیفری همانند دعاوی حقوقی نیاز به برگه های خاص و فرمت مورد نظری ندارند و به هر نحوی می توان شکایت را تنظیم و به دادسرا ارائه داد.

در مرحله اول باید شکایت مطرح و تحقیقات آغاز شود. پس از ارائه شکایت، رسیدگی به دعوای مطرح شده در دادگاه اولیه آغاز می گردد که به این دادگاه، دادگاه بدوی می گویند. پس از آن، ممکن است طرفین درخواست تجدید نظر را به دادگاه ارائه دهند و به کمک وکیل خود بخواهند در جرم قائل شده تخفیفی لحاظ کنند و یا کلا حکم وارده را نپذیرند و بخواهند برای رد آن اعتراض بزنند که به این موضوعات در دادگاه های تجدیدنظر رسیدگی می شود.

نکات لازم برای تنظیم شکوائیه

برای تنظیم شکواییه باید چندین نکته را مورد بررسی قرار داد و در هنگام ارائه شکایت نامه به آن ها توجه نمود تا در مراجع قضایی دادخواست ارسالی رد نشود. این نکات عبارتند از:

اهلیت: وقتی که از جانب شخص زیان دیده شکایت کیفری به دادگاه ارائه شود، باید فرد شاکی اهلیت جمهوری اسلامی داشته باشد و در سن قانونی باشد. دختران بالای 9 سال و پسران بالای 15 سال می توانند شاکی باشند ولی اگر سن آن ها در هنگام تنظیم شکایت نامه کم تر از ۱۸ سال باشد قیم فرد می تواند اقدام به شکایت کند.

نوع شکایت: ممکن است بعضی جرایم جنبه عمومی داشته باشند، اما جرایمی مثل توهین، فحاشی و افترا که شخصی می باشند فاقد جنبه عمومی هستند. بعد از این که در این موارد شکایت مطرح شده به دادسرا ارائه شود، تحقیقات آغاز می گردد. لازمه رسیدگی به این دعاوی شکایت شخص شاکی می باشد.

اعلام جرم توسط ضابطین دادگستری: جرایمی که جنبه عمومی دارند نیازی به شکایت شاکی نیست و ماموران نیروی انتظامی می تواند اعلام جرم نماید. در برخی موارد نیز نیروی بسیج و سپاه نیز می توانند به عنوان ضابطین دادگستری عمل کنند.

در ادامه لازم است که متهم به جرم انجام شده اعتراف کند و اظهار نامه خود را امضا نماید. سپس در دادگاه تمامی جرایم مشهود ارائه می شوند و حکم کیفر خواست صادر می گردد.

ویژگی های بهترین وکیل کیفری در ارومیه
ویژگی های بهترین وکیل کیفری در ارومیه که باعث موفقیت او در پرونده های در دست می شود، عبارتند از:

اختصاص وقت کافی به موکل و رسیدگی به پرونده
در میان گذاشتن تمامی مراحل پرونده با موکل
داشتن عدالت در جریان پرونده و طرفداری از موکل در صورت بی گناهی او و دوری از فریب دادن قانون
وقت شناسی و پیش بردن پرونده در موعد مقرر
داشتن اطلاعات لازم در مورد پزشکی قانونی
مشورت با وکلای دیگر و افزایش سطح دانش در صورت نیاز
 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ دی ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۲۶:۲۹ توسط:mbina موضوع: نظرات (0)