toptane toptane .

toptane

اوتیسم چیست؟

در واقع اوتیسم یک نوع اختلال عصبی و تکاملی است، به این دلیل تکاملی نامیده می شود که بر نحوه تعامل فرد با دیگران و برقراری ارتباط یادگیری و رفتار او تاثیر گذار است. با وجود اینکه این اختلال در هر سن و سالی ممکن است نمایان شود اما عمدتا در دو سال اول زندگی تشخیص داده می شود.

افراد با این اختلال علائمی از خود بروز می دهند که می تواند در تشخیص زودتر به شما کمک کند، از این علائم می توان به موارد زیر به طور خلاصه اشاره کرد:

اختلال در ارتباط برقرار کردن و تعامل با دیگران
علایق محدود و انجام رفتارهای تکراری
علائمی که بر جنبه های مختلف زندگی تاثیر گذار هستند
اوتیسم یک اختلال نیست و علائم مشخصی ندارد، به همین دلیل به عنوان طیف اختلالات شناخته می شود و در هر فرد علائم منحصر به فردی را نشان می دهد، اما در دیدگاه کلی اوتیسم روی مهارت های ارتباطی بسیار تاثیر گذار است. این بیماری مربوط به قشر خاصی نیست و ممکن است هر کسی با شدت متفاوتی مبتلا به آن باشد.

درمان اختلال اوتیسم
این اختلال روش درمان قطعی ندارد و یک اختلال مادام العمر است، تنها کاری که ممکن است شما بتوانید برای یک فرد مبتلا به اوتیسم انجام دهید مراجعه به بهترین دکتر اوتیسم کودکان در کرج و طی کردن مسیر بهبود اختلالات برای انجام کار های روزمره است. البته اگر ساکن شهر تهران و یا حومه آن هستید می توانید مقاله بهترین دکتر اوتیسم کودکان در تهران را مطالعه نمایید.

در واقع شما با مراجعه به یک پزشک متخصص در این زمینه می توانید مشاورات درمانی و ملاحظات پزشکی را دریافت و رعایت کنید، تا به کمک آن علائم فرد بیمار کاهش بیابد. این روش های درمانی شامل موارد زیر می باشند:

رفتار درمانی
بازی درمانی
کاردرمانی
فیزیوتراپی
گفتار درمانی
علاوه بر موارد ذکر شده استفاده از ماساژ و پتو ها و لباس های وزن دار به همراه تکنیک های مراقبه نیز ممکن است باعث ایجاد یک حس آرامش بخش در فرد بیمار شود. البته این روش ها نیز قطعی نیست، ممکن است برای برخی بیماران مفید باشد اما در عین حال برای برخی بیماران دیگر کاربردی نباشد.

تاثیر رژیم غذایی بر اوتیسم
به صورت رسمی هنوز رژیم غذایی خاصی برای مبتلایان به طیف اختلال اوتیسم طراحی نشده است. به همین دلیل متخصصان ممکن است تاکیدی بر رعایت یک رژیم غذایی خاص نداشته باشند، اما حامیان اوتیسم با انجام تحقیقات و پژوهشات مختلف به نتایجی موثر در این زمینه رسیده اند که می تواند برای بهبود این افراد مفید باشد.

آن ها برای به حداقل رساندن اختلالات رفتاری و افزایش کیفیت زندگی بیماران، استفاده از مواد افزودنی را در رژیم غذایی مبتلایان به اوتیسم به حداقل رسانده اند. مواد افزودنی شامل انواع مواد نگهدارنده، رنگ دهنده ها، شیرین کننده ها و … می باشد.

البته جدای پرهیز از افزودنی ها پژوهشگران بر این باورند که استفاده از یک سری مواد غذایی می تواند برای بهبود حال این بیماران مفید واقع شود. این مواد غذایی عبارتند از :

میوه و سبزیجات تازه
مرغ بدون پوست
انواع ماهی ها
چربی اشباع نشده
مقدار زیادی آب
تاثیر گلوتن بر افراد مبتلا به اختلال اوتیسم

طرفداران و حامیان مبتلایان به اوتیسم معتقدند که گلوتن تاثیر مثبتی بر روی این افراد ندارد، و ممکن است سبب به وجود آمدن التهاب و عوارض جانبی در آن ها شود. با این حال این تحقیقات به مرحله اثبات علمی نرسیده و تحقیقات درباره تاثیر گلوتن و کازئین برای مبتلایان بی نتیجه است.

نکات انتخاب بهترین دکتر اوتیسم کودکان در کرج
برای انتخاب بهترین دکتر اوتیسم کودکان در کرج لازم است نکات متعددی را مدنظر بگیرید، زیرا در این صورت شما با انتخاب یک پزشک مناسب می توانید تا انتها درمان بیمار خود را نزد همان شخص دنبال کنید و وقت خود را برای یافتن دکتر مناسب دیگری هدر ندهید. از ویژگی هایی که برای انتخاب یک دکتر مناسب نیاز است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

یافتن تخصص مرتبط با نوع بیماری
تحقیق درباره نحوه برخورد و درمان پزشک
توجه به ارتباط خوب پزشک با کودک
میزان ارائه اطلاعات ضروری درباره بیماری
شماره نظام پزشکی و مدرک تحصیلی معتبر
بیشتر اوقات برای درمان طیف اختلالات اوتیسم مراجعه به متخصص کودکان یا متخصصان مغز و اعصاب می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین دکتر مغز و اعصاب کودکان در کرج را مطالعه نمایید.
 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ دی ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۵۲:۴۵ توسط:mbina موضوع: نظرات (0)