toptane toptane .

toptane

جراحی سینه چیست؟

در مردان سینه ها شکل اولیه خود را حفظ می کنند اما در خانم ها سینه ها بعد از بلوغ رشد کرده و متمایز می شوند و شکل این اندام در خانم ها به تفاوت های فردی، نژادی و سنی بستگی دارد که سینه ها در خانم ها به شکل های مختلف نیمکره ای، مخروطی، آونگی یا پهن دیده می شود. سینه ها یکی از اندام هایی است که سفتی و خوش فرم بودن آن همواره مورد توجه خانم ها بوده است و خانم هایی که سینه های شل، افتاده و کوچک دارند به دنبال راه حلی برای اصلاح آن هستند و روش های مختلفی برای بهبود وضعیت سینه ها وجود دارد که جراحی سینه یکی از آن هاست.

جراحی سینه به 2 دلیل عمده قابل انجام است که در برخی موارد جنبه زیبایی دارد و در دسته جراحی زیبایی سینه قرار می گیرد و به همین دلیل اکثر افراد به همین دلیل عمل جراحی را انجام می دهند اما در برخی موارد ممکن است سلامت بیمار در خطر باشد و عمل جنبه درمانی داشته باشد که افراد با مراجعه به بهترین جراح سینه در کرج می توانند درمان خود را آغاز کنند.

یکی از دغدغه های اکثر خانم ها سرطانی بودن این جراحی ها است و فکر می کنند که اگر این عمل های زیبایی را انجام دهند به سرطان سینه مبتلا می شوند اما از نظر علمی و پزشکی این فکر کاملا رد شده است و اگر شما سینه های بیش از حد بزرگ و آویزان دارید که به گردن شما فشار می آورند، بدانید که کوچک کردن سینه در بسیاری از جنبه های پزشکی برای شما مفید خواهد بود وبا این جراحی حتی می توان گفت از حجم سرطان کاسته خواهد شد.

کاندیدای مناسب جراحی سینه
افراد برای انجام جراحی سینه توسط بهترین جراح سینه در کرج باید شرایط لازم را داشته باشند و همچنین کاندیدای مناسبی باشند که در ادامه به ذکر کاندیدای مناسب جراحی سینه می پردازیم:

افراد برای انجام جراحی سینه زیر نظر بهترین جراح سینه باید از سلامت جسمانی کامل برخوردار باشند.
انتظارات واقع بینانه از جراحی داشته باشید.
داشتن سینه های کوچک و آویزان که ممکن است به دلیل رشد ناکافی بعد از بلوغ، نقص مادرزادی، چاقی و کاهش وزن افراد یا تغییرات پس از بارداری و جراحی های سرطان باشد.
قسمت بالای سینه باید گود و فرورفته باشد و به اصطلاح تو خالی باشد.
سینه ها نباید از نظر شکل و اندازه متقارن باشند.
یک یا هر دو سینه به طور طبیعی رشد نکرده یا شکل کشیده ای دارند.
افرادی که از کوچکی سینه خود ناراضی باشند، می توانند جراحی سینه را زیر نظر بهترین جراح سینه در کرج به بهترین شکل ممکن انجام دهند.
سینه‌ها باید قبل از جراحی کاملاً رشد کنند، برای اکثر زنان سینه‌ها تا سن 18 سالگی رشد می‌کنند، اگرچه برخی زودتر و برخی دیرتر رشد می‌کنند و در حدود سن 16 سالگی سینه‌ها کاملاً رشد کرده‌اند اما توصیه می‌شود قبل از انجام عمل جراحی سینه تا سن 18 سالگی صبر کنید.
مراقبت های بعد از جراحی سینه زیر نظر بهترین جراح سینه در کرج
هر جراحی، چه درمانی و چه زیبایی با عوارض جانبی موقت و کوتاه مدت همراه است. پس از جراحی سینه افراد باید مراقب های لازم را انجام دهند تا بهبودی سریع تر حاصل شود که در ادامه به بررسی آن ها پرداخته ایم:

دوره نقاهت پس از جراحی سینه زیر نظر بهترین جراح سینه در تهران سخت نیست اما شما تحت عمل جراحی بزرگ قرار خواهید گرفت، بنابراین طبیعی است که در چند روز اول پس از جراحی کمی درد و ناراحتی احساس کنید.
بعد از دو روز می توانید حمام کنید اما هرگز به بخیه ها و زخم های خود دست نزنید و توصیه می شود بعد از استحمام محل جراحی باید خشک شود.
تا یک هفته بعد از جراحی سینه توسط بهترین جراح سینه در کرج اجسام سنگین بلند نکنید.
تا زمانی که به سختی می توانید بازوها و دستان خود را حرکت دهید از رانندگی خودداری کنید.
استراحت کافی برای تسریع روند بهبودی سینه بسیار مهم است، بنابراین هنگام خواب چندین بالش زیر سر خود قرار دهید تا سرتان بالاتر از بدنتان باشد.
درد و ناراحتی خفیف تا متوسط ​​بلافاصله پس از جراحی سینه احساس می شود و برخی از زنان فشار و سفتی در سینه های خود را تجربه می کنند که بهترین جراح سینه در کرج برای چند روز داروهای ضد درد تجویز می کند تا به بهبود سریع افراد کمک کند.
مصرف غذاهای سبک و رژیم غذایی سالم به شما کمک می کند تا این دوران را به راحتی پشت سر بگذارید و در روز اول بعد از عمل ممکن است احساس تهوع داشته باشید یا اشتهای زیادی برای خوردن نداشته باشید پس بهتر است غذای سبک و نرم بخورید.
برای دریافت انرژی لازم و کافی باید انواع غذاهای سالم را در رژیم غذایی خود داشته باشید و همچنین مصرف مایعات فراوان در این مدت توصیه می شود.
عوارض جراحی سینه
در کنار تمام مزایای جراحی سینه، این جراحی معایبی نیز دارد که در ادامه به توضیح هر یک از آن ها می پردازیم:

سفت شدن سینه: ممکن است پس از انجام جراحی سینه، فرد احساس سفتی در سینه های خود داشته باشد که برای رفع این مشکل می توانید با مشورت بهترین جراح سینه در ایران ماساژهای خاصی انجام دهید و از شدت سفتی آن بکاهید و البته نباید انتظار داشت که این مشکل به سرعت حل شود، بلکه باید این ماساژها را به طور مداوم انجام دهید تا به نتیجه مطلوب برسید.

کبودی سینه: رایج ترین جراحی انجام شده در زمینه زیبایی، جراحی سینه است که پس از انجام چنین جراحی هایی سینه های فرد متورم و احتمالاً کبود می شود که این کبودی ها معمولاً بین 2 تا 3 هفته باقی می مانند.

بی حسی سینه: یکی از شایع ترین عوارضی که بعد از عمل های زیبایی سینه ایجاد می شود این است که حس پوست اطراف نوک سینه و خود نوک سینه پس از جراحی کاهش می یابد که این مشکل باعث نگرانی جدی فرد می شود و گاهی این مشکل به دلیل شوک وارده به فرد در اثر جراحی و آسیب به اعصاب آن ناحیه است که در بیشتر موارد پس از چند ماه کمی بهبود می یابد.

تورم سینه: تورم سینه معمولاً با گذشت زمان به تدریج کاهش می یابد اما این تورم می تواند تا 3 ماه در سینه ها باقی بماند.

ایجاد جای زخم: ایجاد اسکار بعد از جراحی سینه توسط بهترین جراح سینه در کرج یک عارضه نیست بلکه یک اتفاق طبیعی است و در جراحی سینه، اسکارها ممکن است ماه ها یا سال ها طول بکشد تا بهبود پیدا کنند و اسکارها در ابتدا قرمز، برجسته و حتی خارش دارند.

عدم تقارن سینه: تلاش های زیادی برای متقارن شدن شکل دو سینه انجام می شود اما همیشه این تقارن حاصل نمی شود و اگر چه بهترین هارمونی و انسجام ممکن بین دو سینه و نوک سینه تا حد زیادی به روش و تکنیک مورد استفاده در حین عمل بستگی دارد.

لخته شدن خون در سینه ها: خطراتی مانند لخته شدن خون نیز وجود دارد که بسیار نادر است و ماساژ دادن پا ها در حین و بعد از عمل احتمال بروز این مشکل را کاهش می دهد و به همین ترتیب این که فرد بعد از عمل نشسته نمی ماند و فعالیت انجام می دهد که در این صورت احتمال این خطر را کاهش می دهد.

گوشت اضافی: اگر بدن فرد مستعد تولید گوشت اضافی باشد، به احتمال زیاد این حالت بعد از جراحی برای فرد ایجاد می شود که قابل پیشگیری نیست و نمی توان به طور قطعی از آن پیشگیری کرد.

جراحی زیبایی سینه در دوران شیردهی
یکی از بزرگترین مشکلاتی که خانم ها بعد از جراحی سینه با آن مواجه می شوند، نگرانی های مربوط به شیردهی است. به تمام خانم هایی که مایل به انجام این جراحی ها هستند، بهترین جراح سینه در کرج توصیه می کند که آن را به بعد از بارداری و شیردهی واگذار کنند، زیرا در هر صورت ممکن است سینه ها در این مدت تغییر کنند و نیاز به جراحی های بعدی باشد اما در اکثر خانم ها این اقدامات مانع از شیردهی نمی شود.

اعصاب اطراف نوک سینه نقش مهمی در شیردهی دارند، احساس مکیدن سینه در کودک باعث افزایش سطح هورمون های پرولاکتین و اکسیتوسین می شود که پرولاکتین تولید شیر مادر را تحریک می کند، در حالی که اکسیتوسین باعث تحریک بیشتر می شود و اگر اعصاب آسیب دیده باشند، شیردهی می تواند مشکل ساز شود و این مشکل بیشتر پس از جراحی کوچک کردن سینه دیده می شود.
 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ دی ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۲۴:۵۷ توسط:mbina موضوع: نظرات (0)