toptane toptane .

toptane

دوران نوزادی و چالش های آن

در واقع در اصطلاح پزشکی از روزی که انسان متولد می شود تا 28 روز پس از آن نوزاد نامیده می شود. این دوره حدودا یک ماهه برای والدین معمولا بسیار سخت بوده و با چالش ها و استرس های زیادی همراه است، این نگرانی به دلیل حساسیت بالای نوزادان است که نشان دهنده آسیب پذیری آن ها است.

سلامتی و تغذیه

در واقع دو بخش مهم و قابل رسیدگی در این دوره وجود دارد که باید با دقت و ظرافت مورد توجه والدین قرار بگیرد، اول سلامتی و پس از آن تغذیه این به این معناست که باید هر گونه علائم و عارضه غیر طبیعی در نوزاد مورد درمان قرار بگیرد و در مراجعه به پزشک کاهلی نشود.

در مرحله دوم نیز چگونگی و بایدها و نبایدهای تغذیه نوزاد با شیر مادر یا منابع غیر طبیعی مورد توجه است. نحوه شیر دهی نوزاد نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و شما برای افزایش کیفیت آن می توانید با مطالعه مقاله ۱۰ تا از بهترین بالش شیردهی نوزاد درباره آن بیشتر بدانید.

ختنه

اگر نوزاد متولد شده پسر باشد، والدین علاوه بر چالش های فوق باید به مسئله ختنه کردن آن نیز توجه ویژه ای داشته باشند تا در زمان مناسب آن را انجام دهند. برخی از والدین این کار را تا حدی به تاخیر می اندازند که انجام آن برای کودک بسیار دردناک و سخت می شود.

این عمل بهتر است در سنین پایین صورت بگیرد تا هم دوره نقاهت کوتاه تری داشته باشد، و هم اینکه در دوره رافتن کودک انجام نشود تا آن را اذیت نکند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به شما پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین دکتر ختنه در کرج را مطالعه نمایید.

نکات انتخاب بهترین دکتر نوزادان در کرج
کودکان در ابتدای تولد به دلیل امنیت فیزیکی ضعیفی که دارند، احتمال ابتلای آن ها به بیماری های گوناگون افزایش می یابد. به همین دلیل لازم است تا خانواده ها همواره یک پزشک نوزادان را انتخاب کنند و درباره مشکلات و بیماری ها و یا علائم غیر طبیعی نوزادشان با ایشان مشورت نمایند.

ما در این مقاله به معرفی بهترین متخصص نوزادان در کرج پرداختیم، اما اگر شما ساکن شهر های دیگر مانند تهران یا اطراف آن هستید، می توانید مقاله بهترین دکتر نوزادان در تهران را مطالعه نمایید. زیرا در دسترس داشتن پزشکی که در فاصله مکانی نزدیک به شما واقع شده در مواقع ضروری می تواند بسیار مفید باشد.

علائم و نشانه های بیماری نوزاد
همانطور که گفته شد علائم و نشانه های غیر طبیعی نوزادان باید بسیار مورد توجه قرار بگیرد، و در صورت مشاهده هر گونه علائم و نشانه وجود بیماری باید سریعا به یکی از بهترین دکتر نوزادان در کرج مراجعه نمایید، در ادامه به برخی از این علائم اشاره می کنیم.

تغییرات خلق و خو: تغییرات خلق و خو می تواند علامتی از وجود یک بیماری یا یک عامل آزار دهنده برای فرزندتان باشد. در حالت کلی برخی نوزادان آرام هستند و برخی دیگر پرانرژی تر و بد اخلاق تر هستند، مشکل زمانی وجود دارد که هر کدام از آن ها از خلق و خوی طبیعی خود فاصله می گیرند.

گریه غیر طبیعی نوزاد: اگر نوزاد شما گریه های بیش از حد و غیر طبیعی و یا بسیار ضعیف و کم صدا داشت لازم است با پزشک مربوطه تماس بگیرید. البته در مقابل اگر کودکتان بسیار آرام و بی حال بود و به سختی از خواب بیدار می شد نیز ممکن است از وجود یک بیماری رنج ببرد.

کم آبی بدن: بدن نوزاد ممکن است دچار کم آبی شود یعنی ممکن است در سیستم دریافت آب بدن او مشکلی وجود داشته باشد، این مورد با نشانه هایی شناخته می شود که به آن ها اشاره می کنیم. اگر نوزاد شما کمتر از سه پوشک در روز خیس می کند، یا دچار خواب‌ آلودگی یا بی‌حالی بیش از حد است و مخاط داخل دهان و لب او بسیار خشک است یعنی نوزاد به کم آبی مبتلا شده است.

تب: با اینکه وجود تب در نوزاد به تنهایی علامت وجود یک بیماری نیست و نگران کننده نیست، اما شما باید مرتبا و حداقل روزی دو بار دمای بدن نوزادتان را چک کنید. در کودکانی که سن کمتر از سه ماه دارند درجه تب معمولا باید بین 38 و 36 باشد و مشاهده هر دمایی خارج از این محدوده نیاز به پیگیری دارد.

مشکلات بند ناف: در صورت وجود هر گونه بو، چرک یا خونریزی از بند ناف و هر قرمزی و ورم در اطراف ناف لازم است به پزشک متخصص نوزادان مراجعه کنید، زیرا نوزادان به دلیل امنیت پایینی که دارند، توانایی زیادی برای مقابله با عفونت را ندارند به همین دلیل باید علائم آن جدی گرفته شود.

شایع ترین عارضه نوزادان و درمان آن
زردی یکی از شایع ترین عارضه هایی است که در نوزادان مشاهده می شود. طبق آمار بیش از 60 درصد از نوزادان که در زمان طبیعی زایمان به دنیا می آیند، در هفته های اول زندگی دارای چهره ای با کمی زردی هستند که علامت وجود زردی در آن ها است. در همه نوزادان مقداری زردی وجود دارد، اما ممکن است همیشه مشاهده نشود.

زردی در بیشتر نوزادان، عارضه ای بی خطر و موقتی است که پس از مدت کوتاهی با خوردن شیر مادر و یا درمان های ساده برطرف می شود. اگر نگران زردی نوزاد خود هستید می توانید مقاله بهترین دکتر زردی نوزاد در تهران را مطالعه نمایید.
 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۳۹:۱۲ توسط:mbina موضوع: نظرات (0)