toptane toptane .

toptane

دسته بندی دعاوی ملکی

دعاوی ملکی را می توان توسط بهترین وکیل ملکی در ارومیه تحت نظر قرار داد که در سه دسته طبقه بندی کرد. انواع دعاوی ملکی عبارتند از :

دعاوی حقوقی: دعاوی ملکی حقوقی که در مراجع قضایی پیگیری می شوند و در حوزه املاک و اراضی می باشند، بخش گسترده‌ای از دعاوی ملکی را در بر دارند. این دعاوی مربوط به فسخ قرارداد و تنظیم آن، دعاوی ابطال اسناد رسمی، تنظیم اسناد و املاک، موجر و مستاجر و… می باشد. اختتامیه این نوع پرونده ها با پرداخت خسارت از طرف خوانده و رضایت خواهان به پایان می رسد و در این مسیر می توان از بهترین وکیل ملکی در ارومیه کمک گرفت.

دعاوی کیفری: دعاوی ملکی که از نوع کیفری هستند تنها با جبران خسارت مالی فرد شاکی به پایان نمی رسند و کسی که در این میان متهم است، علاوه بر جبران ضرر و زیان خواهان، باید از نظر قانونی دوره حبس را نیز بگذراند. جرایم ملکی کیفری عبارتند از: جعل سند و استفاده از سند های این چنینی در معاملات، کلاهبرداری در املاک و اراضی، فروش ملک به بیش از یک نفر و تصرف عدوانی که همه این دعاوی، توسط بهترین وکیل ملکی در ارومیه می تواند پیگیری شود.

وظایف بهترین وکیل ملکی در ارومیه
از جمله وظایفی که بر عهده بهترین وکیل ملکی در ارومیه است و باید در طول پرونده ای که وکالت آن را بر عهده گرفته است به آن ها عمل کند، به شرح زیر می باشد:

تعهد به وکالت نامه و قراردادی که بین وکیل و موکل تنظیم شده است. بهترین وکیل ملکی در ارومیه نباید سعی در فریب دادن موکل خود برای فرار از مسئولیت خود کند.
بهترین وکیل در ارومیه که به پرونده های ملکی رسیدگی می کند، در تمام جلسات دادگاه حضور دارد و حتی در صورت عدم حضور موکل خود، به نیابت از او در جلسات شرکت کرده و از او دفاع می نماید.
وظیفه دیگر وکیل ملکی، پیگیری پرونده و رساندن مشاهدات و مدارک مورد نیاز به جلسات دادگاه در موعد مقرر است.
وکیلی که وظایف خود را به خوبی می داند بر روی موضوع اشراف کامل دارد و از تمامی علم و دانش خود برای رسیدگی به پرونده استفاده می کند و در صورت نداشتن اطلاعات لازم در مورد موضوع خاصی، با وکلای دیگر مشورت می کند و مطالعات خود را بالا می برد.
منظور از اموال غیر منقول چیست؟
تاکنون شاید بارها کلمه اموال منقول و غیرمنقول به گوش شما رسیده باشد و بخواهید بدانید منظور از اموال غیر منقول چیست. در صورت بروز اختلاف و داشتن دعاوی در زمینه اموال غیر منقول، وظیفه رسیدگی به آن و پذیرش وکالت پرونده مربوط به آن، برعهده بهترین وکیل ملکی در ارومیه می باشد. منظور از اموال غیر منقول دارایی هایی است که امکان جابجایی آن وجود ندارد و مکان آن ثابت است، از جمله املاک و اراضی. املاکی که در دسته اموال غیر منقول جای می گیرند به دو دسته املاک تجاری و مسکونی تقسیم می شوند.

منظور از املاک تجاری، مکان هایی هستند که برای فعالیت های تجاری، فروشگاه ها، مکان های صنعتی، بانک ها و دفاتر مورد استفاده قرار می گیرند. املاک مسکونی نیز همان ساختمان ها و املاکی هستند که برای سکونت استفاده می شوند؛ مثل خانه های یک طبقه و یا آپارتمان ها.

اراضی نیز جزو اموال غیر منقول می باشند. اراضی داخل محدوده شهری و خارج آن؛ اراضی شهری قابلیت استفاده برای مکان های اداری، تجاری، اقامتی و مسکونی را دارند. ولی اراضی خارج از محدوده شهری همان زمین های کشاورزی، سوله ها و زمین های زراعی می باشند که از شهر فاصله دارند و امکان ساخت و ساز در آن ها وجود ندارد مگر آن که تغییر کاربری دهند.

تصرف عدوانی چیست و چه مجازاتی دارد؟
تصرف عدوانی که در حوزه وکالت بهترین وکیل ملکی در ارومیه می باشد، به مواردی اطلاق می گردد که فردی بدون مجوز و رضایت مالک، ملکی را به تصرف خود در آورد و مالک را درگیر نماید. دعاوی مربوط به تصرف عدوانی اموال غیر منقول، ممکن است در حوزه دعاوی ملکی کیفری قرار دارد که مجرم مجبور به جبران ضرر و زیان مالک و تحمل احکامی مثل حبس می شود که از سوی مراجع قضایی برای او تعیین می گردد. برای رسیدگی به دعاوی تصرف عدوانی باید از کمک های یک وکیل متخصص در این امر بهره برد. اما اگر این دعاوی در دسته تصرف عدوانی حقوقی قرار گیرد با دادخواست حقوقی پیگیری می شود.

اگر شما نیز برای پرونده هایی با موضوعات ملکی به دنبال وکیلی در شهر تهران هستید، می توانید به مقاله بهترین وکیل ملکی در تهران مراجعه کنید.
 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۱۸:۳۷ توسط:mbina موضوع: نظرات (0)