toptane toptane .

toptane

مهریه و انواع آن

صداق یا مهریه، چیزی است که مرد در هنگام عقد دائم به عنوان قرض برای پرداخت به زن به صورت قانونی ثبت می کند و موظف است که آن را پرداخت نماید. مهریه ممکن است پول نقد، سکه، ملک و یا هر چیزی که ماهیت مالی داشته باشد، شود. در برخی موارد زن درخواست سفری زیارتی را به عنوان مهریه می کند و این نیز بر عهده مرد می باشد. اما چیزی که قابل توجه است این است که مهریه نباید چیزی که خارج از عرف است باشد، مثلا اعضای بدن نمی توانند به عنوان مهریه ثبت و خواسته شوند.

در هنگام عقد برخی مهریه خود را با عنوان عند المطالبه و برخی دیگر عند الاستطاعه ثبت می کنند. مهریه عندالمطالبه مهریه ای است که هر زمان زن آن را درخواست کند مرد باید آن را پرداخت نماید. اما مهریه عندالاستطاعه به مهریه ای می گویند که در هنگام درخواست آن وضعیت مالی و شرایط مرد بررسی می شود و در صورت داشتن توانایی، مرد را موظف به پرداخت آن می کنند. در صورت درخواست مهریه و مشکلات پرداخت و دریافت آن می توان از بهترین وکیل مهریه در تهران کمک گرفت.

بهترین وکیل مهریه در ایران کیست؟
بهترین وکیل مهریه در ایران، وکیلی است که علاوه بر داشتن پروانه وکالت و فعالیت به عنوان وکیل پایه یک دادگستری، تجربه کافی در زمینه رسیدگی به دعاوی خانواده به عنوان بهترین وکیل خانواده در ایران و طلاق را دارد. همچنین دانش و تخصص لازم در مورد طلاق و پرداخت مهریه را دارد. کسانی که در هنگام طلاق درگیر دریافت مهریه هستند و نمی توانند به تنهایی از پس آن برآیند، می توانند به کمک بهترین وکیل مهریه در رشت یا هر شهری آن را به صورت یک جا و یا اقساط دریافت کنند.

مزیت انتخاب بهترین وکیل مهریه در ساری یا وکیل نزدیک محل سکونت خویش؛ در این راه این است که در صورت ادعای مرد مبنی بر عدم توانایی پرداخت مهریه، می تواند با استعلام اموال و توقیف شان، آن را دریافت کنند.

نحوه دریافت مهریه
برای دریافت مهریه، زن باید مراحلی را طی کند. این مراحل به گفته بهترین وکیل مهریه در کرج به شرح زیر می باشند:

در اولین مرحله، زن باید درخواست خود را در سامانه ثنا برای مهریه ثبت کند. برای مبالغ کم تر از 20 میلیون، پرداخت مهریه در شورای حل اختلاف مطرح و در همان جا حل و فصل می شود. زمانی که مبلغ ثبت شده برای مهریه بیش از این مقدار باشد باید از طریق دادسرا و به کمک بهترین وکیل مهریه در ایران برای درخواست مهریه اقدام شود.

در صورت عدم پاسخ دهی و اقدام برای پرداخت توسط مرد، زوجه می تواند به کمک بهترین وکیل مهریه در ایران یا بهترین وکیل مهریه در کرمانشاه اموال و دارایی های زوج را توقیف کند و از طریق دادگاه برای مصادره آن اقدام نماید.

اگر پس از تمام این مراحل استطاعت مالی مرد اجازه پرداخت مهریه را ندهد، وکیل مرد می تواند درخواست پرداخت به صورت اقساط را بدهد و مرد مطابق با درآمدی که دارد آن را به صورت ماهانه و یا سالانه پرداخت کند.

میزان دریافت مهریه طبق قانون چقدر می تواند باشد؟
ممکن است در هنگام عقد جاری شده بین زوجین بنابر هر دلیل مقداری بسیار بیش تر از وسع مرد به عنوان مهریه در عقدنامه ثبت شود، اما سوالی که در این میان مطرح می شود این است که آیا زن می تواند تمام مبلغ ثبت شده را از مرد دریافت کند یا خیر.

همیشه این بحث بین زوجین وجود دارد که زن چه مقدار از مهریه خود را می تواند از مرد طلب کند؛ در این بخش از مقاله برخی از نکات این مسئله را برای شما ذکر خواهیم کرد:

مطابق ماده 22 قانون، مهریه ای که تا مبلغ 110 سکه در عقدنامه به صورت رسمی ثبت شده باشد، باید قانون طبق ماده 2 محکومیت مالی با این مورد برخورد و مرد را موظف به پرداخت مهریه نماید.
اگر مهریه بیش از مقدار 110 سکه باشد، شرایط کمی تغییر می کند و دادگاه به میزان وسع مالی مرد توجه می کند و مطابق آن حکم صادر می کند. اگر تمکن مالی مرد در حدی باشد که بتواند مبلغ مهریه را پرداخت کند، موظف است که تمام آن را به زن بدهد. حکم جلبی که برای مهریه صادر می شود تنها برای میزان 110 سکه است و برای مازاد آن دادگاه حکم جلب نمی دهد. بهترین وکیل مهریه در ایران برای تعیین میزان دارایی های مرد و دریافت حکم توقیف تمام تلاش خود را کند و وقت را ازدست ندهد تا زن بتواند آنچه را که حق اوست از مرد بگیرد.
روش های دریافت مهریه از ارثیه مرد
به چندین روش زن می تواند از مبلغی که به مرد ارث می رسد مهریه خود را طلب کند. اگر کسانی که ارث شان به مرد می رسد مثل پدر و مادر، در قید حیات نباشند، زن می تواند به کمک بهترین وکیل مهریه در ایران از میزان ارثی که به مرد می رسد مهر خود را طلب کند. در این صورت زن می تواند به کمک بهترین وکیل مهریه در سمنان یا وکیل نزدیک محل سکونت خود از دادگاه درخواست توقیف سهم الارث مرد را کند که در این حالت تمامی اموال موروثی خانواده به طور کامل تا زمان حل شدن موضوع مهریه توقیف می شود .

همچنین گاهی اوقات ممکن است پدرشوهر در عقدنامه به طور رسمی ثبت کند که عروسش می تواند مهریه را از او بخواهد که در این صورت پس از فوت او زن می تواند اموال را توقیف نماید و از ماترک پدرشوهر خود مهریه خود را برداشت کند.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۵۱:۴۶ توسط:mbina موضوع: نظرات (0)