toptane toptane .

toptane

دعوای خلع ید چیست؟


زمانی که ملکی در اختیار شخص دیگری قرار می گیرد، اگر فرد ملک مورد نظر را تخلیه نکند و مالک به دنبال خارج کردن متصرف از مال خود باشد، به اختلاف پیش آمده دعوای خلع ید می گویند. خلع ید جزو دعاوی حقوقی به شمار می رود که برای آن مجازات کیفری در نظر گرفته نمی شود.
طبق ماده 308 قانون مدنی هنگامی که ملکی به دلیل رهن و یا هر مورد دیگری در دست فرد دیگری باشد و مالک دیگر به تصرف ملک خود رضایت نداشته باشد می تواند دادخواست خلع ید را به مراجع قضایی اعلام کند تا بتواند به صورت قانونی ملک خود را تخلیه نماید . هنگامی که اختلاف پیش آمده پیچیده شود و مالک نتواند به راحتی ملک خود را پس بگیرد، بهترین وکیل ملکی در ایران با تجربه و دانشی که دارد می تواند این مساله را حل کند.
برای طرح دعوای خلع ید سه شرط لازم است که عبارتند از:
اثبات مالک بوده شاکی
اثبات تصرف به وسیله خوانده
غیر مجاز بودن تصرف صورت گرفته
اگر ساکن شهر ساری هستید و به دنبال یک وکیل ملکی خوب هستید، می توانید به مقاله ما با عنوان بهترین وکیل ملکی در ساری مراجعه کنید.
انواع دعاوی ملکی
دعاوی ملکی به دو دسته طبقه بندی می شوند که در ادامه به تشریح آن ها می پردازیم:
دعاوی ملکی حقوقی: دعاوی حقوقی که بخش گسترده ای از پرونده های موجود در مراجع قضایی را به خود اختصاص داده اند، در زمینه املاک نیز بسیار بحث برانگیز هستند؛ این دعاوی شامل فسخ قرارداد ملکی، الزام به فک رهن، دعوای بین موجر و مستاجر، تنظیم اسناد رسمی ملک، خلع ید و … می باشند. این دعاوی تنها با خسارات مالی همراه است و با کمک بهترین وکیل ملکی در ایران می توان آن ها را حل کرد.
دعاوی ملکی کیفری: این دعاوی علاوه بر جبران خسارات مالی با زندان نیز همراه می شود. این دعاوی مربوط به موضوعات جعل سند و استفاده از سند مجعول، کلاه برداری ملکی، فروش ملک و زمین به چندین نفر و تجاوز به حریم ملکی می باشد که توصیه می شود از بهترین وکیل ملکی در ایران برای رسیدگی به پرونده استفاده شود.
کسانی که به دنبال وکلای ملکی در پایتخت هستند، می توانند به مقاله بهترین وکیل ملکی در تهران مراجعه کنند.
وظایف بهترین وکیل ملکی در ایران چیست؟
بهترین وکیل ملکی در ایران جزو وکلای پایه یک دادگستری است که با تمامی مسائل مربوط به ملک و اراضی آشنایی کامل دارد و به خوبی می داند که دعاوی مربوط به این حوزه چیست و چگونه باید آن ها را حل و فصل کند. وکیلی که برای اختلافات مربوط به املاک به خدمت گرفته می شود، وظایفی بر عهده دارد که موکلین باید از آن ها آگاه باشند. این وظایف عبارتند از:
با توجه به این که هنگام تنظیم قرارداد بین وکیل و موکل که به وکالت نامه معروف است بندهایی ثبت و بین طرفین به امضا می رسد، بهترین وکیل در ایران موظف است که به تمامی آن ها بدون هیچ کم و کاستی عمل کند.
یک وکیل حرفه ای در مورد امور ملکی اطلاعات و دانش مورد نیاز را دارد و در صورت عدم اطلاع از مورد خاصی باید در خصوص آن مطالعه و تحقیق به عمل آورد.
وظیفه دیگر یک وکیل ملکی این است که در تمامی جلسات دادگاه در کنار موکل خود باشد و او را تنها نگذارد.
همچنین باید از به حاشیه راندن پرونده و انجام اقداماتی برخلاف مصلحت موکل خود ممانعت کند.
بهترین وکیل در ایران به خوبی می داند که تنها مجاز است طبق توافق اولیه درخواست حق الوکاله کند و در طول پرونده تحت هیچ شرایطی نباید درخواست دیگری داشته باشد.
لازم به ذکر است؛ کلیه وظایف ذکر شده، در رابطه با بهترین وکیل ملکی در بندر عباس نیز صدق می کند و افرادی که ساکن شهر بندر عباس هستند نیز می توانند به این طریق با آگاهی کامل بهترین وکیل را بیابند.
حق الوکاله بهترین وکیل ملکی در ایران
به طور کلی حق الوکاله درخواستی بهترین وکیل ملکی در ایران بر اساس تجربه وکیل مورد نظر، سختی و پیچیدگی پرونده، محل و شهر دفتر او، میزان شناخته شده بودن وکیل و سطح علمی او می تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی هزینه دریافتی از موکل بر اساس توافق حاصله بین طرفین می باشد. در مورد دعاوی ملکی اغلب وکلا درخواست 10 درصد ارزش موضوع دعوا را می کنند که البته این مقدار برای مواردی مثل الزام تنظیم سند رسمی که دعوا بر سر خود ملک نیست لحاظ نمی شود.
نکته حائز اهمیت این است که به طور کلی این توضیحات در رابطه با تمامی وکلا صدق می کند و افرادی که به دنبال بهترین وکیل ملکی در اهواز و همچنین جویای حق الوکاله ایشان هستند نیز می توانند از این مقاله و اطلاعات ارائه شده در سایت ما دیدن فرمایند.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۴۰:۱۲ توسط:mbina موضوع: نظرات (0)