toptane toptane .

toptane

جراح عمومی کیست و چه وظایفی دارد؟

جراح عمومی کیست و چه وظایفی دارد؟

یک جراح عمومی برخلاف نامش، قادر است جراحی های تخصصی را انجام دهد. در واقع جراح عمومی با توجه به دانش بالایی که دارد عمدتا بر اندام های شکمی تمرکز دارد و جراحی های او نیز بیشتر مربوط به این بخش ها است و همین طور در مواقع اورژانسی نیز می تواند جراحی هایی مثل ارتوپد و زنان را انجام دهد. تمام جراحان ابتدا می بایست که آموزش خود را از جراحی عمومی آغاز کنند. لازم به ذکر است؛ جراحان عمومی روی بیماری های دربردارنده پوست، پستان و فتق نیز تمرکز دارند. اولین سطح ارائه خدمات جراحان عمومی، انجام اعمال مختلف به بیماران اورژانسی و بیماران تصادفی می باشد.

می توان گفت که جراحان عمومی دامنه فعالیت ها و توانایی شان بسیار گسترده است. آن ها در مواقع ضروری می توانند به انجام جراحی های اورژانسی مثل جراحی های ارتوپدی، جراحی های زنان، جراحی های اورولوژی و در مواردی به جراحی های مغز و اعصاب نیز بپردازند. به طور کلی وظایف یک جراح عمومی تمرکز بر جراحی اندام ها و مدیریت و درمان بیماری هایی مثل چاقی، گواتر، یبوست، آپاندیسیت، هموروئید، سرطان کبد و سایر بیماری ها می باشد.

مراقبت های لازم بعد از جراحی عمومی
قبل از جراحی از داروهای بیهوشی استفاده می شود و پس از آن تمامی قسمت های بدن باید به حالت طبیعی خود برگردد. در نتیجه مهم ترین دقایق برای بیمار، یک ساعت پس از بیهوشی است و کادر پزشکی می بایست در قسمت ریکاوری، مراقبت‎ های بعد از عمل جراحی را انجام دهند تا از کار کردن قسمت های مهم بدن همچون سیستم قلبی و عروقی مطمئن شوند.
مراقبت های بعد از جراحی، در ساعات و روزهای اولیه بر عهده پزشکان و کادر درمان است. اما پس از آن مسئولیت بر عهده بیمار و خانواده آن می باشد. معمولا در جراحی، با توجه به شرایط بیمار و نوع بیماری از بیهوشی عمومی و یا موضعی استفاده می‎ شود. برخی از عوارض جراحی، مربوط به داروهای بیهوشی بوده، برخی دیگر نیز مربوط به عمل جراحی و وسعت آن است. عوارض داروهای بیهوشی پس از چند ساعت به هوش آمدن بیمار، برطرف خواهد شد اما عوارض مربوط به عمل جراحی ممکن است چندین روز ادامه داشته باشد.

بعضی از عوارض داروهای بیهوشی، حالت تهوع است. این حالت کاملا طبیعی بوده و جای نگرانی نیست. عده ای از بیماران جدا از حالت تهوع، احتمال دارد که تا مدتی گیج باشند، این حالت باز هم به دلیل مصرف داروهای بی هوشی و یا کم خونی در حین عمل می باشد. برای کنترل این شرایط بیمار، باید از سرم و داروهای مسکن استفاده نمود.

خصوصیات بهترین جراح عمومی در تهران
چند مورد از خصوصیات بهترین جراح عمومی در تهران به شرح زیر است:

به خدمت رسانی و کمک به سلامت مردم علاقه بسیاری دارد و توانایی هماهنگی بین پرسنل و دستیاران و نظارت بر کارشان را دارد.
در حوزه پزشکی و فیزیولوژی مهارت و دانش بالایی دارد و همین طور از مهارت ارتباطی خوب و انجام کارهای تیمی به صورت حرفه ای برخوردار است.
به بیماران آرامش می بخشد و در جلب اعتماد آن ها نسبت به خود تلاش می کند.
در تحمل فشار کاری بسیار توانمند بوده و در مواقعی که فشار کاری زیاد می باشد، توانایی تصمیم گیری درست را دارد.
هماهنگی زیاد بین تمام اعضای بدن به خصوص چشم و دست برقرار کرده و اطلاعات پزشکی و مهارت های خود را به روز می کند.
کار را مطابق با بالاترین استانداردهای حرفه ای انجام می دهد و در حوزه آناتومی و فیزیولوژی از دانش بالایی برخوردار می باشد.


 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۱۵:۳۲ توسط:mbina موضوع: نظرات (0)