toptane toptane .

toptane

حرفه چشم پزشکی چیست؟


چشم پزشکی کودکان در مشهد در حقیقت یک رشته از پزشکی است که به درمان بیماری های چشمی مربوط می شود، و فردی که در این حرفه فعالیت دارد اصطلاحا چشم پزشک نامیده می شود. چشم پزشک افزون بر مهارت های درمانی بیماران مانند جراحی و طب لازم است در موارد دیگری نیز ماهر باشد. مهارت هایی مانند: آرام کردن بیمار مضطرب، صبر و حوصله، دلسوزی و احترام برای بیمار و … در این رشته لازم است.
چشم پزشکان در واقع به درمان بیماری های چشم و آناتومی فیزیولوژی می پردازند، به همین دلیل باید از ویژگی های علمی و رفتاری مناسبی برخوردار باشند. بیشتر انسان ها در طول زندگی خود ممکن است به بیماری های چشمی مبتلا شوند، و یا حوادثی مختلفی را در رابطه با چشم و بینایی خود تجربه نمایند.
بیماری هایی مانند پیر چشمی، کوررنگی، گل مژه، دکولمان شبکیه، تاری دید، پارگی قرنیه و …. ممکن است در اثر بیماری یا حادثه پیش بیاید، در این شرایط مراجعه به یک چشم پزشک متخصص و با دانش مشکل شما را حل خواهد کرد. چشم پزشک تلاش خود را می کند تا شما را با درمان های مربوطه به سلامتی برساند و اگر راه حلی نبود ممکن است دست به جراحی نیز بزند.
تنبلی چشم و علائم و عوامل آن
تنبلی چشم که آملیوپی نیز نامیده می شود، نوعی اختلال است که در سیر تکاملی مغز ایجاد می شود. تنبلی چشم سبب آسیب به ساختمان چشم کودک نمی شود اما در فرآیند دید اختلالاتی ایجاد می کنند که سبب کم بینایی یا تاری دید می شود. این بیماری اگر به موقع و در سنین پایین تشخیص و درمان نشود ممکن است سبب نابینایی در بزرگسالی شود.
سن مناسب برای تشخیص تنبلی چشم سنین پایین تر از نه سال است، زیرا سیر تکاملی چشم کودک تا 9 سالگی کامل می شود و اگر تا پایان این دوره دید مناسبی نداشته باشد، به معنی ابتلا به تنبلی چشم می باشد. به همین خاطر پزشکان توصیه می کنند تا رسیدن به 9 سالگی در بازه های زمانی هر دو سال یکبار تست بینایی سنجی مرتبا انجام شود.
تنبلی چشم اگر در سنین بالاتر نیز تشخیص داده شود قابل درمان است، اما نکته مهم این است در سنین پایین تر درمان با احتمال موفقیت بیشتری انجام می شود و درجه دشواری کمتری برای درمانگر و درمان شونده دارد. تنبلی چشم یک نوع بیماری ارثی است به طوری که کودکی که والدین آن دچار تنبلی چشم هستند 4 تا 6 برابر کودکان عادی ممکن است به تنبلی چشم مبتلا شود.
دلایل ایجاد تنبلی چشم در کودکان
تنبلی چشم ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد، دانستن این دلایل می تواند به تسریع جلوگیری از وقوع این مشکل کمک کننده باشد. از دلایل تنبلی چشم در کودکان می توان به موارد زیر اشاره کرد:
استرابیسم
آب مروارید
افتادگی پلک مادرزادی
ضربه به پلک


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۵۳:۵۰ توسط:mbina موضوع: نظرات (0)