toptane toptane .

toptane

بهترین مدل پستانک نوزادی چه کاربردی دارد؟

معمولا مکیدن انگشت و یا استفاده از بهترین مدل پستانک می تواند برای کاهش بی تابی و استرس نوزادان موثر باشد. با توجه به عادت نوزادان برای مکیدن انگشت در رحم مادر، بعد از تولد نیز به دنبال انگشت خود برای مکیدن می گردند. پستانک می تواند برای جایگزینی انگشت گزینه بسیار مناسبی باشد، اما ممکن است بسیاری از کودکان برای استفاده از پستانک رغبتی نشان ندهند.
طبق نظر پزشکان اطفال مصرف پستانک و یا شیشه شیر پس از سه یا چهار سالگی، می‌تواند روند رویش دندان‌ های شیری و فک کودک را با مشکلاتی مواجه سازد ودر بعضی موارد عوارض آن به حدی برسد که در پنج تا هفت سالگی کودک مجبور به مراجعه به بهترین دندانپزشک اطفال برای ارتودنسی دندان و جراحی فک شد.
والدین باید مدت زمان استفاده از پستانک و یا شیشه شیر نوزادان را کنترل کنند، چون که حتی با استفاده از بهترین مدل پستانک نوازد مناسب با سن نوزاد امکان مشاهده مشکلاتی در روند رویش دندان های شیری و یا دائمی وجود دارد. نکته حائز اهمیت دیگر این است که پستانک یا شیشه شیر کودک باید تمیز و استریلیزه شده باشد، زیرا می‌ تواند برای سلامت دهان و دندان کودک پرخطر باشد.
دسته بندی بهترین مدل پستانک
بهترین مدل پستانک از نوع سیلیکونی
یکی از رایج ترین و پرکاربردترین نوع بهترین مدل پستانک عرضه شده توسط تولید کننده ها، پستانک‌ سیلیکونی است. مولکول‌ های سازنده مواد اولیه آن به صورت زنجیری از اکسیژن و سیلیکون می باشد. از ویژگی های مهم این پستانک، ضد آب و ضد اکسایش، مقاوم در برابر تغییرات دمایی مختلف، عدم جذب مزه ها، بو و رنگ های مختلف و تمیز شدن آسان است که استفاده از این پستانک را در مقایسه با انواع دیگر مثل لاتکس بیش تر کرده است.
بهترین مدل پستانک از نوع لاتکس
پستانک های لاتکس دارای جنسی نرم و انعطاف پذیر متناسب با فک و دندان نوزادان می باشد که این ویژگی، هم مزیت و هم عیب محسوب می شود، زیرا این نرمی ممکن است باعث کنده‌ شدن قسمتی از آن توسط دندان‌ های کودک شود، چرا که معمولا به دلیل درد و خارش لثه هنگام رویش دندان ها، کودک دائما درگیر کشیدن پستانک به دندان خود است. پستانک لاتکس ممکن است آلرژی زا باشد و در این صورت استفاده از جنس سیلیکونی توصیه می شود.
دلیل حساسیت زا بودن پستانک لاتکس به طور قطعی مشخص نیست، اما مقدار حساسیت ایجاد شده بین کودکانی که در سلول‌ های مغز استخوان، مجاری ادراری و مثانه دچار عارضه هستند و یا بیماری هایی مثل آسم و اگزما دارند، نسبت به بقیه بیش تر است.
بهترین مدل پستانک یک تکه
در پستانک یک تکه، دسته و قسمت اصلی از جنس سیلیکونی، لاتکس و یا پلاستیکی به صورت یک پارچه می باشد و به همین دلیل احتمال خفگی در هنگام استفاده را به حداقل می رساند.
بهترین مدل پستانک چند تکه
این پستانک ها از صفحه نگه دارنده، حلقه گیرنده و سر پستانک ساخته می شود که برای گروه های سنی مختلف 0 تا 3 ماهه، 3 تا 6 ماهه، 6 تا 18 ماهه و 18 تا 36 ماهه تولید می گردد.
بهترین مدل پستانک ارتودنسی
ساختار این پستانک‌ ها به نحوی است که در قسمت پایین صاف و در قسمت بالا گرد هستند. پستانک‌ های ارتودنسی در دهان کودک صاف شده و نوزاد با حالتی طبیعی عمل مکیدن را انجام می‌ دهد و فشار از روی دندان های در حال رشد کودک برداشته شده و احتمال بروز اختلال بر روی رشد دندان و فک کودک کاهش می یابد.
بهترین مدل پستانک گرد
این پستانک سنتی ترین و قدیمی ترین نوع پستانک است که برای کودکانی که از شیر مادر استفاده می کنند توصیه می شود، زیرا نحوه مکیدن پستانک و شیر مادر با هم متفاوت است و این نوع پستانک اختلالی در آن ایجاد نمی کند.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ دی ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۵۵:۱۲ توسط:mbina موضوع: نظرات (0)