toptane toptane .

toptane

ویروس کرونا چیست؟


ویروس کرونا بیماری است که به آن کووید 19 نیز می گویند که اولین بار در کشور چین شناسایی شد و با انتقال از فردی به فرد دیگر در تمامی جهان گسترش پیدا کرد. ویروس کرونا از طریق قطرات تنفسی فردی که به این بیماری آلوده شده هنگام عطسه، صحبت کردن و یا سرفه منتشر می‌شود و این قطرات در برخی از موارد بسیار کوچک و برخی موارد بسیار بزرگ می باشند که در هوا پخش می شوند و می توانند افراد دیگر را آلوده کنند.
این ویروس با تماس مستقیم چشم، بینی و یا دهان می تواند افراد را آلوده کند. سعی کنید در مکان هایی که سر بسته می باشند و یا خیلی شلوغ می باشند قرار نگیرید، زیرا در این مکان ها اگر فردی دارای این بیماری باشد، این بیماری به راحتی به فرد دیگر انتقال پیدا می کند.
علائم کرونا در کودکان
کودکانی که دچار بیماری کرونا شده اند دارای علائمی می باشند که این علائم می تواند خفیف و یا شدید باشد. بعضی از کودکان نشانه هایی از بیماری کرونا را ندارند ولی دچار این بیماری شده اند. کرونا می تواند در موارد بسیار نادری سبب عفونت های شدید ریوی در کودکان شود. پس تمام تلاش خود را بکنید تا از کودک خود به خوبی مراقبت کنید.
از علائم کرونا در کودکان می توان به سرفه های مداوم کودک، تب و لرز، احساس خستگی، بدن درد، گرفتگی و آبریزش بینی، کاهش اشتها، تنگی نفس، از دست دادن حس بویایی و چشایی و دردهای شکمی اشاره کرد. در برخی از موارد کودک شما بعد از چند هفته دچار التهاب در سراسر بدن خود می شود و این التهاب می تواند ریه ها، مغز، کلیه، پوست، چشم و سیستم گوارشی کودک را بسیار تحت تاثیر قرار دهد.
برای برطرف کردن این بیماری باید کودک خود را نزد بهترین دکتر عمومی در تهران ببرید تا بتواند این بیماری را تشخیص دهد و آن را به خوبی برطرف کند.
محافظت از کودکان در برابر کرونا
شما باید نکاتی را برای محافظت از کودکان در برابر ابتلا به ویروس کرونا رعایت نمایید. کودکان نباید در مکان های عمومی سرپوشیده قرار بگیرند ولی اگر در این مکان ها قرار گرفتند حتماً باید از ماسک استفاده کنند. به کودک خود یاد دهید که هنگام عطسه یا سرفه دهان و بینی خود را با دستمال بپوشاند.
سعی کنید خانه و اشیا را به طور مرتب ضد عفونی کنید تا کودک شما دچار ابتلا به این بیماری نشود. دست های کودک خود را به طور مکرر با آب و صابون بشویید و سعی کنید استفاده از الکل را به کودک خود آموزش دهید. سعی کنید تمامی این موارد را رعایت کنید تا مبتلا شدن کودک خود به ویروس کرونا را کاهش دهید.
هر بار که کودک از خارج منزل به خانه وارد می شود باید دست های خود را بشید و قبل از خوردن غذا نیز دست های کودک را بشویید و همچنین در بیرون از منزل نگذارید کودک دست های خود را به دهان و چشمان خود بزند.
اثربخش بودن واکسن کرونا
واکسن های کرونا بسیار ایمن و اثربخش می باشند. واکسن های کرونای خود را بزنید تا زمانی که مبتلا به این بیماری می شوید شدت این بیماری کاهش یابد. واکسن های کرونا شدت بیماری کووید 19 را کاهش می دهند و ابتلاء به این بیماری را نیز کاهش می دهند. پس تمام تلاش خود را بکنید تا از این واکسن ها استفاده کنید.
چگونگی درمان کرونا در کودکان
اگر کودک شما بی حال است و علائمی مانند بدن درد و گلو درد، کاهش اشتها، تنگی نفس، از دست دادن حس بویایی و چشایی و دردهای شکمی شده است و بعد از 48 ساعت شدت این علائم بیشتر شد، کودک شما دچار ابتلا به کرونا شده که شما باید درمان و مراقبت از کودک خود را آغاز کنید.
قرنطینه کردن کودکان دشوار می‌باشد و می‌تواند سبب استرس و ترس در کودک شود پس شما باید در مدت زمان قرنطینه کودک خود را همراهی کنید. باید سعی کنید به رژیم غذایی کودک توجه بسیاری داشته باشید و همچنین از خوراکی هایی برای کودک استفاده کنید که سبب قوی شدن سیستم ایمنی بدن کودک شود.
با کودک خود درباره این بیماری صحبت کنید و او را مطمئن کنید که به زودی سلامتی خود را به دست می آورد. این کار سبب می شود تا کودک استرس کم تری داشته باشد. وسایلی را که کودک با آن بازی می کند و دسترسی بسیاری به آن دارد به طور مرتب ضدعفونی کنید و همچنین داروهایی را که توسط بهترین متخصص کودکان تجویز شده است باید به طور مرتب به کودک خود بدهید. از قطع کردن خودسرانه داروی کودک خود دوری کنید و دوز دارو را کم و زیاد نکنید.
اگر کودک دارای حال خوبی نباشد چه کنیم؟
کودکان امکان دارد به دلیل ابتلا به بیماری کرونا دچار ناخوشی شوند. شما باید با مشاهده چنین وضعیتی به پزشک مراجعه نمایید. اگر فرزند شما شرایطی را داشته باشد باید بلافاصله به متخصص کودکان مراجعه کنید. اگر سن کودک کم تر از 3 ماه و دمای بدن او 38 درجه سانتیگراد و یا بالاتر است و یا اگر سن 3 تا 6 ماه و دمای بدن 39 درجه سانتی گراد یا بالاتر است شما باید به پزشک مراجعه نمایید.
همچنین اگر کودک شما به مدت پنج روز و یا بیشتر از 5 روز به طور مداوم تب داشته باشد و خوب غذا نخورد و بی حال به نظر برسد باید به زودی به پزشک مراجعه نمایید. اگر در صورت داشتن تب به کودک خود استامینوفن داده اید و این تب با استفاده از استامینوفن کنترل نشده است و همچنین اگر گردن کودک سفت شده باشد، نور، کودک شما را اذیت و بی قرار کند، دست و پاهای کودک به طور غیر عادی سر شده باشد، پوست کودک شما رنگ پریده و یا خاکستری شده باشد، به سختی نفس بکشد و در زمان تنفس از عضلات شکم به داخل کشیده شود و نقطه نرم بالای سر کودک به بیرون برجسته شده باشد و گریه کودک ضعیف و یا با صدای بلند باشد باید هرچه سریع تر به پزشک مراجعه کنید.
عوارض کرونا
بیشتر افراد که به کرونا مبتلا شده اند درد هایی در مفاصل استخوان ها و عضلات خود حس می کنند که این درد ها قبل از ابتلا به کرونا نیز وجود داشته ولی بعد از مبتلا شدن به این بیماری بسیار تشدید می یابد. یکی از عوارض کرونا در در عضلات مفاصل و استخوان ها می باشد که حتی بعد از بهبودی تا مدت ها می تواند باقی بماند.
زمانی که فردی به این بیماری مبتلا شود در تمام بدن او تورم ایجاد می‌شود در صورت ابتلا به کرونا باید به بهترین پزشک مراجعه نمایید تا پزشک برای درمان و بهبود بدن درد از داروهای کاهش دهنده تورم برای شما استفاده کند.
بیش ترین درد در کدام نواحی می باشد؟
بیش ترین میزان درد بعد از مبتلا شدن به کرونا در نواحی مانند پاها، کمر و شانه می باشد. بعد از ابتلا به این بیماری احساساتی مانند بی حسی یا ضعف و یا سوزن سوزن شدن بدن در نواحی مختلف بدن به خصوص پاها و بازوها اتفاق می‌افتد.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۴۰:۲۴ توسط:mbina موضوع: نظرات (0)