toptane toptane .

toptane

به چه کسی وکیل پایه یک دادگستری می گویند؟

وکیل پایه یک دادگستری کسی است که بتواند در مقطع کارشناسی، کارشناس ارشد و دکترا در رشته های حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی تحصیل کند و با موفقیت از دانشگاه فارغ التحصیل شود. همچنین کسانی که در حوزه های علمیه، دروس هم تراز این رشته ها را گذرانده باشند، می توانند برای شغل آِینده خود وکالت را انتخاب کنند. سالانه در سطح کشور آزمونی مثل کنکور با عنوان آزمون وکالت برگزار می شود و فارغ التحصیلان رشته حقوق و مبانی فقه می توانند در این آزمون شرکت کنند.
آزمون وکالت مثل یک ماراتون قوی و نفس گیر می باشد که تنها افرادی با نمره و تراز بالا می توانند در آن قبول شوند. پذیرفته شدگان این آزمون در نهایت موفق به دریافت پروانه وکالت می شوند. قبولی در این آزمون کتبی به تنهایی کافی نیست و پذیرفته شدگان باید در آزمون شفاهی و مصاحبه نیز قبول شوند و دوره 18 ماه کارآموزی را نیز گذرانده باشند.
فرد پذیرفته شده پس از پایان آزمون های برگزار شده، در مراسم تحلیف و با گذراندن تشریفات و مراسم سوگند، عنوان وکیل پایه یک دادگستری را از آن خود می کند. کسانی که به عنوان بهترین وکیل در مشهد معرفی می شوند، همگی از این آزمون ها با سربلندی بیرون آمده و موفق به دریافت پروانه وکالت شده اند.
بهترین وکیل در مشهد چه وظایفی دارد؟
بهترین وکیل در مشهد در قبال موکل خود وظایفی را بر عهده دارد. در تنظیم قرارداد بین وکیل و موکل، بندهایی قید می شود که وکیل موظف است به تک تک آن ها تمام و کمال عمل کند. وظایف بهترین وکیل در مشهد عبارتند از:
رسیدگی به موضوع پرونده که مهم ترین وظیفه وکیل می باشد.
راز دار بودن و حفظ اسرار موکل
عمل به مصلحت موکل و عدم خیانت به او که اگر این خیانت ثابت شود وکیل علاوه بر پرداخت خسارت، برای همیشه از پروانه وکالت او باطل می شود.
برگرداندن تمامی مدارک موجود در دست به موکل بعد از اتمام پرونده


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۴۷:۱۵ توسط:mbina موضوع: نظرات (0)