toptane toptane .

toptane

چگونه می توان از بروز بیماری های تغذیه ای جلوگیری کرد؟

مطمئنا بهترین کار در صورت مشاهده بروز علائم نشان دهنده ناراحتی های گوارشی مراجعه به بهترین دکتر تغذیه کودکان در مشهد می باشد، اما صورت نداشتن علائم دانستن موارد زیر برای شما مفید خواهد بود که:
در برنامه غذایی فرزندان خود از تمام گروه های غذایی استفاده کنید. (مگر در صورت داشتن آلرژی به مواد غذایی خاص)
در رژیم غذایی او پروتئین و کربوهیدرات باید به مقدار کافی موجود باشد البته توجه داشته باشید که از مواد غذایی که از قند ساده تشکیل شده است، باید پرهیز شود.
حتما به میزان ویتامین های موجود در برنامه غذایی فرزند خود توجه کافی داشته باشید چرا که کمبود ویتامین بر روی رشد کودکان تاثیر منفی و مخربی دارد و باعث کوتاه قدی او می شود.
استفاده از غذاهای پر کالری برای کودکان بسیار مضر است چرا که باعث افزایش اضافه وزن در کودکان می شود و بیماری هایی مانند سرطان، مشکلات قلبی و دیابت را نیز به وجود می آورد پس بهتر است که کودکان مصرف غذاهایی مانند: انواع سرخ کردنی، مصرف زیاد شیرینی ها و فست فود و… به حداقل برسانند.
چگونه می توان از بروز بیماری های تغذیه ای جلوگیری کرد؟
اصول تغذیه در سنین مختلف چیست؟
در هر سنی کودکان باید تغذیه سالم خود را داشته باشند، تا بتوانند مراحل رشد خود را در سلامتی و به نحو احسن طی کنند. ما در ادامه به توضیح خلاصه ای از این موضوع پرداخته ایم، شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله اصول تغذیه سالم در کودکان را مطالعه نمایید.
نوزاد
شیر دهی مهم ترین بخش تغذیه نوزادان است و بعد از آن برای دادن غذا به نوزاد در دفعات اول حتما با بهترین دکتر تغذیه کودکان در مشهد مشورت کنید. غذای مفید در این سن برای کودک معمولا غلات تک دانه و غلات غنی شده با آهن می باشد. البته اگر مشتاق هستید درباره شیردهی درست بیشتر بدانید می توانید مقاله اهمیت سلامت مادر در شیردهی را مطالعه فرمایید.
کودک شش ماهه
پوره میوه هایی از جمله؛ موز، گلابی، سیب و زردآلو و آلو خشک، سبزیجات، مرغ پخته ای که به صورت بسیار ریز باشد و ماست هایی که بر پایه شیر کامل یا سویا باشند نیز گزینه خوبی برای این سن است.
کودک یک ساله
تخم مرغ پخته شده، شیر، موز، توت فرنگی، ماست، مرغ، ماهی، کره بادام زمینی، نان تست و غذایی از این قبیل استفاده شود البته باید همگی غذاها روغن و ادویه کمی را دارا باشند. در این سن و حتی زودتر معمولا حساسیت های کودکان مشخص می شوند. چرا که تنوع غذایی بالاتری در برنامه غذاییشان وجود دارد.
کودک دو ساله
گوشت، مرغ، میوه، سبزیجات، محصولات لبنی، سیب زمینی و برنج می توانید استفاده کنید چرا که کودکان در این سن می توانند قاشق غذا را به دست بگیرند و لیوان نوشیدنی را بردارند اما همچنان احتیاج به مراقبت دارند زیرا احتمال خفگی وجود دارد.
با توجه به موارد فوق با افزایش سن کودک می توان طیف وسیعی از غذاهای سالم را برای او فراهم کرد. بر پدران و مادران واجب است که به کوکان خود به صورت آرام آرام عادات غذایی سالم را آموزش دهند و در صورت نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه می توانند به بهترین دکتر تغذیه کودکان در مشهد مراجعه کنند.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ دی ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۵۵:۵۱ توسط:mbina موضوع: نظرات (0)