toptane toptane .

toptane

به چه کسی وکیل می گویند؟

هر کسی که قراردادی به نام قرارداد وکالت یا همان وکالت نامه را امضا کرده باشد، به نحوی با مفهوم وکیل آشنایی دارد. مثلا می توان گفت وقتی مردی وکالت طلاق را به همسر خود می دهد که حق طلاق با او باشد، در این صورت زن، وکیل مرد می شود اما تنها در موضوع طلاق. کلمه وکیل در زندگی روزمره کاربرد دارد، اما اکثرا، اصطلاح وکیل در بهترین موسسه حقوقی در تهران و دادگاه ها و مراجع قضایی به کار برده می شود. زمانی که شخصی به فرد دیگری برای شرکت در دادگاه و دادسرا و رسیدگی به پرونده‌ها وکالت می دهد تا بتواند از او دفاع کند به شخص مدافع، وکیل می گویند.

پس می‌توانیم بگوییم وکیل کسی است که در آزمون وکالت کانون وکلا و یا آزمونی که از سوی قوه قضاییه برگزار شده است شرکت می‌کند و بعد از پایان و گذراندن دوره کار آموزی با دریافت پروانه وکالت، شغل و کار خود را آغاز می‌کند و پس از آن به عنوان بهترین وکیل در گرگان در جامعه حاضر می شود.

بهترین وکیل در کیش با امضای قرارداد الکترونیکی وکالتی که با موکل خود بسته است می تواند با اختیاراتی که دارد و طبق تعهداتی که به موکل داده است، از او دفاع کند و او را به حقوق قانونی خود برساند. بهترین وکیل در یزد نیز لازم است تمام این شرایط را داشته باشد و زمانی می تواند وکالت شخصی را بر عهده بگیرد که در محدوده اختیارات خود به طور کامل به وظایف خود عمل کند.

وظایف بهترین وکیل در یزد چیست؟
بهترین وکیل در ایران باید از وظایف خود آگاه باشد. مراجعه کنندگان نیز باید سطح انتظارات خود از وکیل مورد نظر را بدانند. وظایفی که بهترین وکیل در یزد در برابر موکلین خود دارد به شرح زیر می باشد:

بهترین وکیل در یزد باید به مراجعین خود چه به صورت حضوری و چه غیر حضوری در خصوص قوانین و انواع دعاوی مشاوره دهد.
در تمامی جلسات دادگاه حضور یابد و در کنار موکل خود باشد و از او دفاع کند.
باید تمامی اوراقی که برای رسیدگی به پرونده و ارائه اظهارات، شکایات، دفاعیات و توضیحات مورد نیاز است تنظیم کند و به دادگاه تحویل دهد.
یک وکیل موظف است به دنبال شواهد و مدارک باشد و تمامی ادله و مستندات را جمع آوری کند تا به وسیله آن ها بتواند از موکل خود دفاع کند و حق و حقوق او را پس بگیرد و یا بی گناهیش را ثابت کند.
ویژگی های بهترین وکیل در یزد چیست؟
برای این که یک وکیل انتخابی بتواند به تمامی وظایف خود به نحو احسنت عمل کند، باید از ویژگی هایی که نشانگر ایده آل بودن او است برخوردار باشد. بنابراین می توان ویژگی های بهترین وکیل در یزد را به صورت کلی به این صورت جمع آوری نمود:

بهترین وکیل در یزد باید در عمل صادق باشد و با وجدان و درستی به پیگیری پرونده مول خود بپردازد.
از اختیاراتی که به عنوان وکیل به او داده شده است تجاوز نکند.
در حفظ اسرار موکل خود کوشا باشد.
از خطا کردن پرهیز کند و سعی کند اشتباهی را که باعث پیچیدگی پرونده می شود انجام ندهد.
مصلحت موکل خود را در نظر بگیرد.
به موکل خود حس اعتماد و وفاداری را انتقال دهد.
برای انتخاب یک وکیل خوب در شهری مثل رشت نیز لازم است این ویژگی ها مورد بررسی قرار گیرند تا بتوان از بین وکلای فعال، بهترین وکیل در رشت را انتخاب کرد.

تفاوت وکیل پایه یک و پایه دو دادگستری
وکلایی که عنوان وکیل پایه یک و پایه دو دادگستری را دارند، هر دو می توانند در امور وکالتی فعالیت کنند ولی تفاوت هایی با هم دارند. بهترین وکیل در یزد، که به عنوان وکیل پایه یک دادگستری فعالیت می کند این اجازه را دارد که در انواع دادگاه های حقوقی و کیفری بدون هیچ محدودیتی شرکت کند. وکیل پایه دو تنها مجاز است که در محکمه هایی از نوع کیفری که حبس کم تر از 10 سال دارند، شرکت کند. در مورد دعاوی حقوقی نیز پرونده هایی که جزای نقدی آن ها کم تر از 250 میلیون تومان باشد و یا در مورد دعاوی طلاق و خانواده باشد می تواند حضور یابد.

مراحل رسیدن به درجه بهترین وکیل پایه یک دادگستری در تهران، داشتن مدرک تحصیلی در رشته حقوق، شرکت در آزمون وکالت و قبولی در آن، گذراندن دو سال دوره کار آموزی و قبولی در آزمون اختیار و مصاحبه های شفاهی و کتبی است. کسانی که پس از آزمون وکالت و قبل از گذراندن دوره کار آموزی اقدام به ارائه امور وکالتی کنند، به عنوان وکیل پایه دو دادگستری می توانند فعالیت کنند.

کلام آخر

در این مقاله ما در مورد وکالت و ویژگی های یک وکیل ماهر صحبت کردیم. همچنین برای کسانی که درگیر دعاوی حقوقی، کیفری، خانواده و ملکی هستند و به تنهایی نمی توانند پرونده را به نفع خود پیش ببرند، 10 تا از بهترین وکیل در یزد را معرفی نمودیم. شما می توانید به دفاتر وکلای معرفی شده به صورت حضوری مراجعه کنید تا از کیفیت خدمات ارائه شده اطمینان کسب کنید.

از همراهی شما تا پایان مقاله کمال تشکر را داریم. برای ارائه نظرات و دریافت مشاوره با وکلای معرفی شده در سایت وکیل چی در ارتباط باشید.
 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۱۵:۳۸ توسط:mbina موضوع: نظرات (0)