toptane toptane .

toptane

کاشت مو در ایران


بسیاری از افراد در زندگی خود درگیر ریزش مو می شوند و برای درمان آن به انواع روش‌­ های خانگی، ***‌­ ها، محلول­ ‌ها، شامپو ها و دارو ها روی می آوردند، اما بهتر است بدانید که تنها راه درمان دائمی ریزش مو و ترمیم خط رویش آن برای مردان و هم چنین زنانی که از طاسی، ریزش شدید مو و حتی نازکی موی خود رنج می ­‌برند، کاشت مو است.
کاشت طبیعی مو یک فعالیت زیبایی است که به انتقال فولیکول ­‌های مو از یک نقطه در سر یا بدن به قسمت‌ های جلویی و میانی سر در فرد می‌ ­گویند و هم چنین قسمتی که فولیکول‌ ­ها از آن برداشت می ­‌شوند، بانک مو و نواحی بدون موی سر که فولیکول ­‌ها در آن قرار می ­‌گیرند، قسمت دریافت کننده نام دارد.
عمل کاشت مو با توجه به تعداد موهای کاشته شده، ممکن است چهار تا هشت ساعت در یک روز و در مواردی حتی دو روز زمان ببرد. اکثر مراجعان در طول جراحی به­ هوش بوده و فقط بی ­‌حسی در قسمت پوست سر روی آن‌ ها صورت می گیرد. جراحی و زیبایی کاشت مو با برداشتن مو های سالم توسط متخصص پوست، مو و زیبایی شروع می ­‌شود. برای طبیعی شدن کاشت مو، متخصص پوست می‌­ تواند به دو صورت عمل کند؛ در روش اول جراح یک نوار از پوست سر را با موهای سالم برش می‌ ­دهد و در روش دوم عمل برداشت مو را روی هر تار مو به صورت جداگانه انجام می­ ‌دهد. زمان روش دوم طولانی‌ تر می باشد، اما در عوض از ایجاد زخم‌ های نواری روی پوست سر جلوگیری می ­‌شود.
چه روش هایی برای کاشت مو در ایران وجود دارد ؟
کاشت مو در ایران روش های مختلفی دارد و برخی از اصلی ترین آن ها روش های زیر می باشند :
روش FUE : این روش در واقع همه روش های کاشت را شامل می‌ شود و به معنی برداشتن مو از بخشی از بدن فرد و انتقال دادن آن یا پیوند آن ها به بخش های دیگر بدن در همان فرد است. به طوری که این انتقال می تواند به ناحیه کم مو یا طاس سر مثل ابرو، ریش و… صورت گیرد؛ هم چنین می توان گفت که کاشت مو با روش FUE در واقع مکمل کاشت مو به روش SUT است که در مراکز کاشت مو صورت می گیرد.
روش FIT : این روش نیز به معنی تکنیک جداسازی فولیکول‌ها می باشد که در این روش، از طریق پانچ از بخش بانک مو، که به طور معمول از قسمت پشت سر و بالای گوش ها انتخاب می شوند و سپس این فولیکول‌ ها برداشته می شوند و در قسمتی که به کاشت مو نیاز است، دوباره از طریق پانچ یا SLIT این فولیکول‌ ها کاشته می شوند و یا پیوند داده می‌ شوند.
روش BHT : روشی است که که از ناحیه پشت سر مو برداشته نمی شود اما از موهای نواحی مختلف بدن مثل سینه، کمر، ران، ناحیه شرمگاهی و یا هر ناحیه دیگر بدن که قابل برداشتن مو است، به روش پانچ، مو برداشته می شود و در ناحیه مورد نیاز، مویی که برداشت شده، کاشته می شود.
اگر ساکن نیاوران هستید و می خواهید از این روش ها بهره ببرید، می توانید به مقاله بهترین دکتر کاشت مو در نیاوران مراجعه نمایید.
کاندیدای مناسب و نامناسب کاشت مو
افرادی که برای کاشت مو اقدام می کنند، باید گزینه مناسبی برای این روش باشند و مناسب بودن هم از لحاظ مو هم از لحاظ سلامت جسمی است؛ کسانی که می توانند از این روش نتایج بسیار خوبی بگیرند را در ادامه برای شما شرح خواهیم داد:
کسانی که در برخی نقاط سرشان از جمله جلو، پشت، بغل و … طاسی را مشاهده می کنند و گاهی اوقات ممکن است این طاسی در همه نقاط سر باشد.
افرادی که به بیماری آلوپسی آندروژنیک مبتلا هستند.
کسانی که بر اثر برخی حوادث و سوانح مانند سوختن یا زخم شدن ناشی از تصادف، بعضی از قیمت های بدنشان را از دست داده اند.
افرادی که از روش های درمان ریزش مو دیگر استفاده کرده اند اما به هیچ نتیجه خوبی نرسیده اند.
کسانی که به دلیل مشکلات مختلف از جمله اختلالات هورمونی یا مشکلات ژنتیکی، مقدار بسیار زیادی از موهایشان را از دست داده اند.
بانوانی که به علت وراثت، خط رویش موهای آن ها از حد نرمال بالاتر است یا موهایشان را به دلیل سفت بستن از دست داده اند.
افرادی که موهایشان بسیار کم پشت است و ریزش بسیار زیاد داشته است.
اما عده ای از افراد نتیجه بسیار خوب و مناسبی از این روش نمی گیرند،زیرا کاندیدای مناسبی برای این روش نیستند؛ این افراد در ادامه شرح داده می شوند:
افرادی که از همان ابتدای تولد، موهای بسیار ضعیف و کم پشتی داشته اند زیرا برای این روش باید از پشت سر فولیکول مو برداشت و در صورت ضعیف بودن، کاشت مو نتیجه خوبی ندارد.
کسانی که سن ان ها کمتر از 24 سال باشد نمی توانند نتیجه خوبی از این روش بگیرند زیرا باید فرد برای بازه زمانی طولانی دچار ریزش مو شده باشد.
افرادی که به برخی بیماری های خاص و جدی مبتلا هستند به عنوان مثال بیماری نارسایی کبد، کلیه، قلبی و … شامل این موارد است.
کسانی که بدنشان نسبت به داروهای بیهوشی واکنش نشان می دهد.
چه نکاتی را قبل از کاشت مو در ایران باید رعایت کنیم؟
برخی از ویتامین­‌ ها، مکمل ­‌ها و ***‌ ­ها مانند ویتامین E و آسپرین باعث رقیق شدن خون می­‌ شوند و در نتیجه از دو هفته قبل از انجام عمل کاشت مو، از مصرف آن ­‌ها پرهیز کنید. ممکن است بهترین دکتر کاشت مو در شهرک غرب مصرف برخی از دم­نوش‌­ های گیاهی را برای شما ممنوع کرده و در مورد زمان آخرین نوشیدنی و خوردن غذا قبل از عمل توضیحاتی به شما ارائه دهد؛ پس بهتر است آن را کاملا رعایت فرمایید.
هم چنین باید مصرف الکل و استعمال دخانیات را به طور کامل کنار بگذارید و شب قبل از عمل دوش گرفته و موهای خود را با شامپو بشویید.
بعد از کاشت مو در ایران چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟
پیوندهای موی تازه­ کاشته ­شده بسیار شکننده هستند و برای ریشه‌­ دهی کامل و رسیدن به نتیجه عالی نیاز به مراقبت فراوانی دارند و ما به شما عزیزان رعایت نکات زیر را توصیه می کنیم :
از آن جایی که برای جراحی کاشت مو به شما آرام­ ‌بخش داده شده ­است، بهتر است پس از عمل جراحی از کسی بخواهید شما را به خانه برساند و شما را همراهی کند تا خودتان رانندگی نکنید.
در هفت روز اول به هنگام خواب سر خود را بالاتر از حد معمول از بدن خود قرار دهید و هم چنین بهتر است در این ایام طاق باز بخوابید.
از جراح یا پرستار خود بخواهید داروهای بی‌ خطر را برایتان تجویز کنند.
برای جلوگیری از ورم سر که معمولا در روز سوم یا چهارم بعد از عمل رخ می­‌ دهد، بالای ابرو هایتان یخ قرار دهید.
شست‌ و شوی سر را از روز سوم شروع کنید و هنگام شست‌ و شو، پوست سر خود را به آرامی ماساژ دهید و از برخورد جریان مستقیم آب به آن جلوگیری کنید.
بهترین دکتر کاشت مو در تهران توصیه می کنند برای شست و شوی پوست سر، از یک فنجان آب استفاده کنید.
برای رفع خارش، به آرامی نرم ­‌کننده را روی پوست سر خود بمالید.
تا یک ماه پس از عمل از رنگ کردن موهای خود بپرهیزید.
از کندن دلمه­ ‌های ایجاد شده روی پوست سرتان خودداری کنید، این توصیه توسط بهترین دکتر کاشت مو در ولیعصر ثبت شده است.
در دو هفته‌ ی اول پس از عمل، پوست سر خود را در معرض نور مستقیم و طولانی خورشید قرار ندهید.
تا یک ماه پس از کاشت مو از انجام ورزش‌ ­های سنگین و پیاده روی بعد از کاشت مو که باعث افزایش تعریق، فشار خون و ضربان قلب می‌­ شوند، خودداری کنید.
هزینه کاشت مو در ایران چقدر است؟
معمولا هزینه کاشت مو در ایران بین 4/5 تا 9 میلیون تومان است و در سال‌ های اخیر به دلیل امکانات مناسب کلینیک های کاشت مو و وجود پزشکان و تیم‌­ های حرفه‌ ای کاشت مو، بسیاری از متقاضیان خارجی نیز برای این عمل به کشور ما مراجعه می ­‌کنند؛ اما به دلیل عدم تعهد بیمه ­‌های کشور به پرداخت هزینه کاشت مو و سنگین بودن هزینه آن، ممکن است یکی از مهم­ ترین دغدغه­‌ های متقاضیان کاشت مو، مسائل مالی آن باشد.
به طور کلی هزینه کاشت مو در ایران به موارد زیر بستگی خواهد داشت:
مکانی که زندگی می کنید
روشی که برای انجام کاشت طبیعی انتخاب می کنید
مهارت و حاذق بودن پزشک
تعداد فولیکول های مورد نظر شما برای پیوند
هزینه سفر برای ملاقات با پزشک متخصص کاردان
کلام آخر
از شما عزیزان بابت همراهی ما تا پایان مقاله بهترین دکتر کاشت مو در ایران سپاس گزاریم. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما در سایت تاپتنا به اشتراک بگذارید. همچنین افرادی که ساکن منطقه تهرانپارس هستند نیز می توانید از طریق سایت ما به مقاله بهترین دکتر کاشت مو در تهرانپارس مراجعه کنند و به این طریق اقدام به کاشت مو نمایند.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۵۶:۰۰ توسط:mbina موضوع: نظرات (0)