toptane toptane .

toptane

طلاق توافقی چیست؟

طلاق توافقی به نوعی از طلاق گفته می شود که زوجین با وجود تمام مشکلات و عدم سازگاری که با هم دارند به این نتیجه می رسند که تنها راه حل مشکلات آنان جدایی و یا طلاق توافقی است که البته با نام طلاق تفاهمی نیز شناخته می شود. در این نوع طلاق زوجین برای تمامی مسائل  و تعهدات نظیر مهریه، نفقه، حضانت فرزندان و غیره به توافق می رسند و آن را در دادخواست خود قید کرده و به دادگاه اعلام می کنند. طلاق توافقی اگرچه با رضایت طرفین انجام می شود ولیکن مراحل آن ممکن است تا حدودی پیچیده بوده که برای جلوگیری از هرگونه ضایع شدن حق طرفین  می توانند به بهترین وکیل طلاق توافقی در تهران مراجعه کنند.

بهترین وکیل طلاق توافقی در کرج به افراد ساکن شهر کرج کمک می کند تا بتواند مطابق با قوانین به راحتی برای طلاق اقدام کنند و طلاق بگیرند.

وظایف بهترین وکیل طلاق توافقی در تهران
با توجه به اینکه در طلاق توافقی زوج و زوجه هر دو برای طلاق موافق هستند اما به دو دلیل ذیل اقدام به اخذ بهترین وکیل طلاق در تهران می کنند که البته دلایل ذکر شده از مهمترین وظایف وکیل طلاق توافقی محسوب می شود:

اغلب زوجین تمایل ندارند در جلسات دادرسی و جلسات مشاوره خانواده شرکت کنند که در این شرایط بهترین وکیل طلاق در تهران پیگیری روند پرونده را برعهده گرفته و به عنوان نماینده موکل خود در جلسات حضور می یابد.
بهترین وکیل طلاق توافقی در تهران با توجه به آشنایی با قوانین طلاق و همچنین تجربه ای که در زمینه این دعاوی کسب نموده موجب تسریع در دریافت گواهی عدم امکان سازش زوجین می شود.
بهترین وکیل طلاق در اصفهان و بهترین وکیل طلاق در رشت نیز از این ویژگی ها برخوردار است و می تواند بهترین خدمات را به موکلین ارائه دهد.

وضعیت دریافت مهریه در طلاق تواقفی به چه صورت است؟
یکی از تعهداتی که بعد از عقد نکاح بر مرد واجب است پرداخت مهریه زن است و زن هر زمان که تمایل داشته باشد می تواند مهریه خود را از مرد طلب کند اما معمولا زوجه مهریه خود را در صورتی که قصد جدایی و طلاق داشته باشد از زوج طلب خواهد کرد و در طلاق توافقی نیز زوجین بایستی در مورد آن به توافق برسند در غیر این صورت دادگاه گواهی عدم سازش را برای آن ها صادر نخواهد کرد و پروند طلاق در مسیر طلاق توافقی پیش نخواهد رفت که البته زن می تواند در این مورد به بهترین وکیل مهریه در تهران مراجعه کرده و با او مشورت کند.

اگر ساکن شهر مشهد هستید و به دنبال اخذ مهریه هستید، می توانید از بهترین وکیل مهریه در مشهد یا بهترین وکیل خانواده در مشهد کمک بگیرید.

توافق در مورد نفقه در طلاق تواقفی به چه صورت است؟
یکی دیگر از مسائلی که در بخشنامه جدید طلاق توافقی به آن توجه شده و باید زوجین آن را روشن کنند این است که آیا نفقه ای بر عهده مرد مانده است یا خیر؟ و اگر باقی مانده بایستی مقدار و حتی نحوه پرداخت آن نیز کاملا مشخص شود. توجه داشته باشید که نفقه نیز از حقوق مالی زن محسوب می شود ولیکن برخلاف مهریه جنس و مقدار آن مشخص نبوده و به صورت کتبی ثبت نشده است.

اگر زوجین در مورد نفقه به توافق نرسند دادگاه گواهی عدم امکان سازش را برای آنان صادر نخواهد کرد و در این صورت امکان طلاق توافقی نیز میسر نمی گردد لذا در صورتی که زوجین در این مورد به تفاهم نرسیده اند توصیه می کنیم حتما با بهترین وکیل طلاق توافقی در مشهد مشاوره داشته باشند تا راهکار مناسب را به آنان پیشنهاد دهد.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم  مطالب مفیدی در رابطه با وکیل طلاق توافقی در اختیار شما قرار دهیم و 10 تا از بهترین وکیل طلاق توافقی در تهران را نیز به شما معرفی کردیم تا به راحتی وکیل مورد نظر خود را بیابید. در صورتی که به هرگونه مشاوره در خصوص طلاق توافقی نیاز دارید می توانید آن را با هر کدام از وکیل های ذکر شده در سایت وکیل چی در میان بگذارید.

https://vakilchi.com/the-best-divorce-lawyer-in-tehran-2/
 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۰۵:۳۸ توسط:mbina موضوع: نظرات (0)